Jump to content
nicklas_sigval

Skat ved selvstændig som pendler...??

Recommended Posts

Jeg overvejer selv og flytte til Sverige, men beholde min virksomhed i dk.. Har et enkeltmandsfirma, og havde tænkt mig og finde et kontor ude på amager hvor jeg kunne ha firmaet liggene.. Men når man pendler mellem sverige/danmark når man er selvstændig, kan man så trække brobizzen fra? Og kan jeg ta mit gulplade bil med til min bopæl i sverige eller skal jeg stille den ved virksomheden og tage en svensk bil derfra? Og jeg bateler vel stadig skat som jeg altid har gjort når jeg beholder mit arbejde i dk?? Håner nogen har svar på mit spørgsmål? Venlig Hilsen Nicklas Sigvaldason

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Nicklas God idé at flytte til Sverige - her er herligt - og for tiden også endnu billigere! :-) Skatten slipper du da helt for!.......ej det er gas! ;-) Du betaler skat som før i DK, men har du underskud kan du ikke trække boligrenter fra og ej heler blive beskattet som grænsegænger det pågældende år. Ved dog ikke om det gør den store forskel at være grænsegænger - det kan være andre kan svare på det. Du kan sagtens tage bilen med over - men hvad er der i vejen med en svensk bil med din firmareklame på? :-) så kan du sæføli ikke trække bilen fra skulle jeg mene, men det er måske bedre end at have firmabil. Turen over broen trækker du bare fra som en vanlig lønmodtager - du kører altså til og fra arbejde til dit kontor. Men måske du lige skulle ringe skat og få de præcise detaljer :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites