hansolo74 10 Anmeld indhold Skrevet October 25, 2008 Hej til alle på debatten Jeg vil blot komme med en advarsel ! Fraråder alle, at benytte Länsförsäkringar Skåne !! Til grund ligges dette: Jeg havde indbrud i min garage i april hvor bl.a mit helt nye golfsæt blev stjålet. Da jeg ved, at behandlingstiden er ca. 4 uger, køber jeg et andet sæt, ca 2000 skr billigere. (Der er kanon godt vejr og jeg kan slet ikke vente 4 uger med at spille golf). Ganske rigtigt, som forventet, 4 uger senere kommer der svar, en rekvision, hvor jeg kan købe et nyt sæt præcis som det der blev stjålet. (købt i Doormy). Problemet er bare at jeg nu har købt det andet sæt. Jeg forklarer dem situationen og sender dem den nye kvitt. De giver mig så to valg muligheder: Jeg kan anskaffe mig det sæt de havde sendt mig rekvision på, og således ville jeg så have to ”nye” golfsæt. Ellers kunne jeg få 70 % af prisen på det der var stjålet, altså ville jeg udover min selvrisiko miste ca. 5000 skr. Jeg foreslår dem, at de kunne nøjes med, at betale det jeg havde givet for sæt to, altså godt 2000 skr mindre end det første, men nej!, De vil på ingen måde give mere end de 70 %..... Tænk hvis jeg levede af at spille golf, og skulle vente 4 uger på deres afgørelse !!! hmm.. måske ville jeg så ikke have problemer med de 5000 skr ;o) Nu har jeg skiftet alle mine forsikringer til Vesta, håber der er bedre service Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Nu har jeg skiftet alle mine forsikringer til Vesta, håber der er bedre service Vi har IF-försäkring, og bedre service findes næppe. Hurtig på mailen og tjenestevillig i enhvér henseende ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Ja, vær opmærksom på, at nogle forsikringer ikke udbetaler fuld erstatning, hvis man ikke køber præcis det samme, som blev stjålet, og vel og mærke venter på at forsikringsselskabet træffer en afgørelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Det er jo ofte sådan, at selskaberne kræver man køber en 100% tilsvarende vare - inklusive det slid der måtte have tæret på det, i den periode det har været brugt. Og deraf en nedsættelse af den umiddelbare værdi. trods alt, så har du jo haft glæde af værdien i et stykke tid, og dermed bliver det nedskrevet....groft sagt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Hold jer langt væk fra IF......Værre lorte firma. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Hold jer langt væk fra IF......Værre lorte firma. Jeg har haft IF - og haft et par skader hos dem. Det har fungeret fuldstændig problemfrit. Meget fair og hurtig behandling. De kan godt anbefales herfra. Nu er jeg hos Vesta - primært fordi præmien var attraktiv og dækningen den samme. Jeg har dog ikke nogen praktisk erfaring med skader hos dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 På trods af dokumentation ville de ikke hjælpe med en skade der var blevet begået af en anden.....Billeder og sågar modpartens underskrift hjalp ikke. Han nægtede nemlig efterfølgende....og fordi det var en tysker ville de ikke forfølge den.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Kan du ikke linke til det Vesta?? Jeg har haft IF - og haft et par skader hos dem. Det har fungeret fuldstændig problemfrit. Meget fair og hurtig behandling. De kan godt anbefales herfra. Nu er jeg hos Vesta - primært fordi præmien var attraktiv og dækningen den samme. Jeg har dog ikke nogen praktisk erfaring med skader hos dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Jeg vil blot komme med en advarsel ! Fraråder alle, at benytte Länsförsäkringar Skåne !! Hvor er det nemt at være bagklog... Men burde du ikke have kontaktet dem inden og spurgt hvordan de stillede sig overfor hvis du købte et nyt sæt for skaden var færdigbehandlet? Og spørge hvor du i givet fald så skulle købe det for at de kunne dække det når skaden var færdigbehandlet? I stedet for blot at satse på at de ville udbetale kontant erstatning. Men klart det er surt det du har været ude for... Kan du ikke sælge det ene sæt og få pengene hjem den vej? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Kan du ikke linke til det Vesta?? http://www.vesta.se/ Men for at få gode priser hos dem kræver det vist nok at man er kunde i Nordea samtidig. Men prøv! Jeg fik en aldeles unbeatable pris på kaskoforsikringen på min 330'er hos dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Jeg er kunde i Nordea i dk....Det må være rigeligt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 På trods af dokumentation ville de ikke hjælpe med en skade der var blevet begået af en anden.....Billeder og sågar modpartens underskrift hjalp ikke. Han nægtede nemlig efterfølgende....og fordi det var en tysker ville de ikke forfølge den.... Surt show :( Jeg havde en skade i Danmark på min bil der var forsikret hos IF. Modparten var dansk og det var uden tvivl modpartens skyld (vedkommende bakkede ud fra en parkeringsplads ud i venstre side på min bil). Den blev betalt fuldstændig af IF og jeg kunne blot køre bilen på værksted med det samme. Det påvirkede hverken præmietrin eller præmie. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Jeg skulle ha' ringet efter politiet.....Men det ved jeg til næste gang. Kostede lige en ny kofanger til Audi'en med lakering.....:( Men nu er alt snart nyt på den bil! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Hvor er det nemt at være bagklog... Men burde du ikke have kontaktet dem inden og spurgt hvordan de stillede sig overfor hvis du købte et nyt sæt for skaden var færdigbehandlet? ? ja eller bare läse de forsikringsbetingelser du på et eller andet tidspunkt har fået og har godkendt med din underskrift.. ligefrem at advare mod et selskab pga ens egen dovenskab og mangel på tålmodighed er lidt fjollet .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hansolo74 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Det er jo ofte sådan' date=' at selskaberne kræver man køber en 100% tilsvarende vare - inklusive det slid der måtte have tæret på det, i den periode det har været brugt. Og deraf en nedsættelse af den umiddelbare værdi. trods alt, så har du jo haft glæde af værdien i et stykke tid, og dermed bliver det nedskrevet....groft sagt.[/quote'] Sættet var aldrig brugt..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Sættet var aldrig brugt..... Du fik også en rekvisition på et nyt jo? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 ligefrem at advare mod et selskab pga ens egen dovenskab og mangel på tålmodighed er lidt fjollet .. Enig. Derudover har jeg faktisk en sjov oplevelse med Länsförsäkringar - da vi boede i Billinge. Havde dem ude for at give et tilbud på gården/hem og hvad vi ellers havde. De ville ud og se det - fair nok. Der troppede to mand op og gik rundt og kiggede på sagerne. Var lidt emsige, mente at jeg jo absolut skulle tegne en ansvarsforsikring på plænetraktoren og mente ikke jeg burde parkere bilerne i maskinhallen - hvis den nu pludselig faldt sammen?!? De ville vende tilbage i løbet af ugen. Godt nok. 2 uger senere (!) ringer de så, midt i maden - så jeg spørger om han ikke kan ringe igen om en halv time - det skulle han nok. Vi hørte aldrig fra dem siden! Det er ærlig talt en skidt måde at skaffe nye kunder på?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Enig. : du må skuda ikke gi mig sådan et chock så sent på natten!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2008 du må skuda ikke gi mig sådan et chock så sent på natten!! :) :p Hehe... Jeg skal forsøge at undgå det fremover ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Pablo Anmeld indhold Besvaret November 19, 2008 Hvad hvis f.eks ens bil bliver stjålet. Får man så også bare en bil tilsvarende det man havde? eller penge tilbage? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2008 Hej til alle på debatten Jeg vil blot komme med en advarsel ! Fraråder alle, at benytte Länsförsäkringar Skåne !! Jeg har haft den modsatte oplevelse - jeg fik dækkede Macbook, taske, pung, nøgler osv. (sågar nogle øjndråber, da de stod på politianmeldelsen) i sommer da jeg fik stjålet min taske - hver og en krone af ny prisen på tingene. Tror det handler meget om hvem der behandler ens sag... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret November 19, 2008 nästen alle forsikringsselskaber har som försteprioritet at gi dig en tilsvarende vare.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites