Milla29 10 Anmeld indhold Skrevet October 25, 2008 Hej Jeg synes bare lige jeg ville dele min dårlige oplevelse hos frisøren i sidste uge... Jeg cykler hver dag forbi "Dark & Bright" i Spångatan og tænkte at jeg ville prøve den frisør. Da jeg var inde og bestille tid forsøgte jeg først på mit halvdårlige svenske, men kunne ånde lettet op da hun sagde at jeg bare kunne tale dansk, hun havde skam mange danske kunder. Det gik fint og jeg fik tid til dagen efter. Da jeg så sad i stolen fortalte jeg hende at jeg gerne ville ha nogle gyldne striber i håret. Hun henter ikke farvekort eller noget, men siger bare ok, "så går jeg lige ud og blander farven". Hun kommer tilbage og begynder med striberne, men ca halvvejs er hun nødt til at tage sig af sin anden kunde der også sidder med et eller andet i håret. Jeg har også aftalt med hende at hun skal plukke mine bryn og hun overtaler mig til også at få farvet dem, selvom jeg er skeptisk fordi jeg har helt hvide øjenbryn og ved fra tidligere erfaringer at mine øjenbryn tager meget hurtigt imod farve og jeg har bestemt ikke lyst til sorte skovsnegle over øjnene. Men hun overbeviser mig ved at sige at hun kun vil gøre dem en anelse mørkere og hun nok skal være forsigtig. Da jeg så har fået farvet brynene og fået skyllet hårfarven ud, kommer jeg over til spejlet og ser at jeg har fået platin-blonde striber i håret og mine øjenbryn er blevet mørkebrune!!! Jeg gør hende opmærksom på at jeg synes mine striber er ALT for lyse og det var jo ikke det jeg bad om. Men så får hun sin frisør-kollega til at bakke sig op og sige at jeg skam bad om lyse lyse striber, på trods af at kollegaen slet ikke var i lokalet da vi snakkede farve. Og så får jeg ellers en lettere overfusning og får til sidst at vide at jeg så en anden gang måske skulle sige hvad jeg vil ha på svensk! (det skal lige siges at hun har fortalt mig at hun har arbejdet et år i en dansk salon, så man skulle tro at hun havde hørt udtrykket "gyldne striber" før) Jeg blev helt paf over behandlingen og skyndte mig ud (efter at ha betalt 980kr!) Jeg har fået det rettet hos min normale frisør i Danmark som siger at hun ikke har "riflet" striberne, at hun slet ikke har puttet nogle i nakken og at hun flere steder er startet 3-4 cm ude (hvem gider at ha en udvoksning på 4cm når de lige har været til frisøren?!) Nå, men det korte af det lange var vist bare at hvis der var nogle der overvejede at gå til "Dark & Bright" i Spångatan i Malmö, så er det ikke noget jeg kan anbefale!:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Hej Jeg synes bare lige jeg ville dele min dårlige oplevelse hos frisøren i sidste uge... Jeg cykler hver dag forbi "Dark & Bright" i Spångatan og tænkte at jeg ville prøve den frisør. Da jeg var inde og bestille tid forsøgte jeg først på mit halvdårlige svenske, men kunne ånde lettet op da hun sagde at jeg bare kunne tale dansk, hun havde skam mange danske kunder. Det gik fint og jeg fik tid til dagen efter. Da jeg så sad i stolen fortalte jeg hende at jeg gerne ville ha nogle gyldne striber i håret. Hun henter ikke farvekort eller noget, men siger bare ok, "så går jeg lige ud og blander farven". Hun kommer tilbage og begynder med striberne, men ca halvvejs er hun nødt til at tage sig af sin anden kunde der også sidder med et eller andet i håret. Jeg har også aftalt med hende at hun skal plukke mine bryn og hun overtaler mig til også at få farvet dem, selvom jeg er skeptisk fordi jeg har helt hvide øjenbryn og ved fra tidligere erfaringer at mine øjenbryn tager meget hurtigt imod farve og jeg har bestemt ikke lyst til sorte skovsnegle over øjnene. Men hun overbeviser mig ved at sige at hun kun vil gøre dem en anelse mørkere og hun nok skal være forsigtig. Da jeg så har fået farvet brynene og fået skyllet hårfarven ud, kommer jeg over til spejlet og ser at jeg har fået platin-blonde striber i håret og mine øjenbryn er blevet mørkebrune!!! Jeg gør hende opmærksom på at jeg synes mine striber er ALT for lyse og det var jo ikke det jeg bad om. Men så får hun sin frisør-kollega til at bakke sig op og sige at jeg skam bad om lyse lyse striber, på trods af at kollegaen slet ikke var i lokalet da vi snakkede farve. Og så får jeg ellers en lettere overfusning og får til sidst at vide at jeg så en anden gang måske skulle sige hvad jeg vil ha på svensk! (det skal lige siges at hun har fortalt mig at hun har arbejdet et år i en dansk salon, så man skulle tro at hun havde hørt udtrykket "gyldne striber" før) Jeg blev helt paf over behandlingen og skyndte mig ud (efter at ha betalt 980kr!) Jeg har fået det rettet hos min normale frisør i Danmark som siger at hun ikke har "riflet" striberne, at hun slet ikke har puttet nogle i nakken og at hun flere steder er startet 3-4 cm ude (hvem gider at ha en udvoksning på 4cm når de lige har været til frisøren?!) Nå, men det korte af det lange var vist bare at hvis der var nogle der overvejede at gå til "Dark & Bright" i Spångatan i Malmö, så er det ikke noget jeg kan anbefale!:thumbdown Undrer mig over at man betaler for det når man ikke er tilfreds, og har dog heller aldrig forstået priserne hos frisørene inde i byerne! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Nu er min kone uddannet frisør.....Den 4 årige udd. og hun har klippet hår siden hun var 17.... En farvning kan godt tage 2 timer og det giver en timeløn på godt 500sek minus materialer. Det er en rimelig løn i henhold til at det er et håndværk og man gladeligt betaler en mekaniker 1000 kr timen på et værksted..... Så i betragtning af omfanget af behandlingen (ikke kvaliteten), så er prisen absolut rimelig. Frisører der kan levere et godt håndværk kan snildt tage flere penge for tingene og folk er stadig glade. Folk der går efter prisen som det eneste kriterie, er ligeglade med kvalitet. Dette er meget tydeligt når man er på besøg i virksomheder. Man kan jo så undre sig over at noget der siger så meget om et menneske som hår, kan betyde så lidt.... Men sådan er der så meget...... Og dette er ikke ment som en provokation, men ganske enkelt som en konstatering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Nu er min kone uddannet frisør.....Den 4 årige udd. og hun har klippet hår siden hun var 17.... En farvning kan godt tage 2 timer og det giver en timeløn på godt 500sek minus materialer. Det er en rimelig løn i henhold til at det er et håndværk og man gladeligt betaler en mekaniker 1000 kr timen på et værksted..... Så i betragtning af omfanget af behandlingen (ikke kvaliteten), så er prisen absolut rimelig. Frisører der kan levere et godt håndværk kan snildt tage flere penge for tingene og folk er stadig glade. Folk der går efter prisen som det eneste kriterie, er ligeglade med kvalitet. Dette er meget tydeligt når man er på besøg i virksomheder. Man kan jo så undre sig over at noget der siger så meget om et menneske som hår, kan betyde så lidt.... Men sådan er der så meget...... Og dette er ikke ment som en provokation, men ganske enkelt som en konstatering. Jaja men hvad så når man ikke er tilfreds med resultatet, skal man så stadig betale fuld pris? Det lyder jo som om at den der har farvet hendes hår ikke har været særlig dygtig... Har aldrig gået fra en frisør uden at være tilfreds, eller ikke betalt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Undrer mig over at man betaler for det når man ikke er tilfreds' date=' og har dog heller aldrig forstået priserne hos frisørene inde i byerne![/quote']Nu har du jo heller ikke ret meget hår. :D Du bliver ikke klippet, men barberet - alternativt poleret. Udover dét, så er det jo ofte lidt svært, når man står i situationen. Skal frisøren køre en un-delete på opgaven (hvilket er umuligt), eller hvordan skal/må man reagere, når man ikke er tilfreds med en frisør-ting!? Må man bare gå? SKAL man vente på at frisøren udbedrer fejlen (eller vil have ret)...og hvad sker der, hvis man går, fordi man bare ikke har tid til at vente og diskutere skodjobbet!? Hér vælger mange "lærestreg!", og betaler for den..så de kan komme videre. Desværre. Men igen - hvad hulen skal/må man gøre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Du skal gøre opmærksom på problemet og bede vedkommende om at udbedre "skaden"... Går du fra stedet, har du stiltiende accepteret sagerne som de er og kan så ikke kræve noget som helst. Derfor er det vigtigt med tillid til frisøren og derfor mange beholder deres frisør i ganske lang tid, når de nu endelig har fundet en dygtig én... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Nu er min kone uddannet frisør.... Din mand chipper biler og din kone er frisør.....helt ærligt Brian Bjerring-Jensen aka Supermule aka Buddha aka Big Mike det kan du sgu da gøre bedre.... Nu var jeg lige ved at vænne mig til tanken om dig i stilletter også hopper du ud af rollen pga en tråd om dårlig hårpleje....MOR ER IKKE VRED MOR ER SKUFFET!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Siden vi flyttede til Sverige har jeg været på udkig efter en ny frisør. Frisøren i Danmark kom jeg hos over 20 år og var godt tilfreds, da jeg aldrig skulle fortælle hvad og hvordan, og fordi han kendte mine særlige ønsker. Desværre, så gik han på pension et halvt år efter vi flyttede hertil, så jeg kan ikke bare smutte forbi længere. Igennem lang tid forsøgte jeg forskellige og ledte efter en pris på omkring de 200 svenske kroner, da det passer meget godt til mit ambitionsniveau. En kollega anbefalede en 100 kroners frisør i Istedgade, og det var godt nok en spændende oplevelse som aldrig skal gentages. En anden frisør i Malmøs indre by af den gammeldags type var ok, men han gik hurtigt på pension og hende som overtog var alt for sjusket, så hende droppede jeg. Nu har jeg fundet en frisør efter min smag. Den ligger ved siden af Lidl i Dalaplan - lige ved MAS. 240 svenske kroner for det er er tilbage af håret på toppen af hovedet samt trim af skægget - sidstnævnte med ragekniv (min særhed - og hold da op hvor er der få tilbage som bruger ragekniv). Den eneste detalje der kan forbedre oplevelsen ville være om skægget kunne blive klippet per øjemål - og ikke med 9mm frigang over det hele (sidstnævnte ser rigtig grimt ud når skægget vokser ud igen). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Vi deler profilen Trine...:) That's why.... Din mand chipper biler og din kone er frisør.....helt ærligt Brian Bjerring-Jensen aka Supermule aka Buddha aka Big Mike det kan du sgu da gøre bedre.... Nu var jeg lige ved at vænne mig til tanken om dig i stilletter også hopper du ud af rollen pga en tråd om dårlig hårpleje....MOR ER IKKE VRED MOR ER SKUFFET!!!!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Vi deler profilen Trine...:) That's why....Hvornår skriver Rikke så? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Vi deler profilen Trine...:) That's why.... Ja, selvfølgelig gør I det:lol: og en alkoholiker har også kun flasker stående bagerst i skabet til når han får gæster.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Det har hun skam gjort et par gange....Det tager bare en rum tid.... Så det ender med at jeg hjælper hende lidt på vej... Det kan vel også ses i et par enkelte indlæg :D Hvornår skriver Rikke så? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Det anede jeg ikke......???:th2: Ja' date=' selvfølgelig gør I det:lol: og en alkoholiker har også kun flasker stående bagerst i skabet til når han får gæster....[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Hej Jeg synes bare lige jeg ville dele min dårlige oplevelse hos frisøren i sidste uge... Jeg cykler hver dag forbi "Dark & Bright" i Spångatan og tænkte at jeg ville prøve den frisør. Da jeg var inde og bestille tid forsøgte jeg først på mit halvdårlige svenske, men kunne ånde lettet op da hun sagde at jeg bare kunne tale dansk, hun havde skam mange danske kunder. Det gik fint og jeg fik tid til dagen efter. Da jeg så sad i stolen fortalte jeg hende at jeg gerne ville ha nogle gyldne striber i håret. Hun henter ikke farvekort eller noget, men siger bare ok, "så går jeg lige ud og blander farven". Hun kommer tilbage og begynder med striberne, men ca halvvejs er hun nødt til at tage sig af sin anden kunde der også sidder med et eller andet i håret. Jeg har også aftalt med hende at hun skal plukke mine bryn og hun overtaler mig til også at få farvet dem, selvom jeg er skeptisk fordi jeg har helt hvide øjenbryn og ved fra tidligere erfaringer at mine øjenbryn tager meget hurtigt imod farve og jeg har bestemt ikke lyst til sorte skovsnegle over øjnene. Men hun overbeviser mig ved at sige at hun kun vil gøre dem en anelse mørkere og hun nok skal være forsigtig. Da jeg så har fået farvet brynene og fået skyllet hårfarven ud, kommer jeg over til spejlet og ser at jeg har fået platin-blonde striber i håret og mine øjenbryn er blevet mørkebrune!!! Jeg gør hende opmærksom på at jeg synes mine striber er ALT for lyse og det var jo ikke det jeg bad om. Men så får hun sin frisør-kollega til at bakke sig op og sige at jeg skam bad om lyse lyse striber, på trods af at kollegaen slet ikke var i lokalet da vi snakkede farve. Og så får jeg ellers en lettere overfusning og får til sidst at vide at jeg så en anden gang måske skulle sige hvad jeg vil ha på svensk! (det skal lige siges at hun har fortalt mig at hun har arbejdet et år i en dansk salon, så man skulle tro at hun havde hørt udtrykket "gyldne striber" før) Jeg blev helt paf over behandlingen og skyndte mig ud (efter at ha betalt 980kr!) Jeg har fået det rettet hos min normale frisør i Danmark som siger at hun ikke har "riflet" striberne, at hun slet ikke har puttet nogle i nakken og at hun flere steder er startet 3-4 cm ude (hvem gider at ha en udvoksning på 4cm når de lige har været til frisøren?!) Nå, men det korte af det lange var vist bare at hvis der var nogle der overvejede at gå til "Dark & Bright" i Spångatan i Malmö, så er det ikke noget jeg kan anbefale!:thumbdown Det var da en kedelig oplevelse. Min ex bruger frisøren på hjørnet af Amiralsgatan og Kungsgatan, hun er ganske godt tilfreds. Personligt er det ca. 12 år siden jeg sidst har været hos frisøren ... er "lidt kortklippet" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites