Jump to content
Guest Tq_19

Hvad tjener man ca. som optiker-assistent i malmø??

Recommended Posts

Guest Tq_19

Hej. Ligenu er jeg fuld igang med at søge job i malmø. Er der nogen der ved ca. hvad man får udbetalt for fuldtidsarbejde?? Jeg søger som optiker assistent. Jeg vil blive super glad hvis der er nogen der svarer:) tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den liste skal nok lige tages med et gran salt. Der er kæmpe store geografiske forskelle, så lønningerne i Malmö kan sagtens være højere. Ellers kan jeg kun anbefale at søge job i SE. Udgiften til brobizzen gør at man jo kan gå lidt ned løn uden at det betyder noget.... Og, man kan også forhandle sig til samme løn som man har i DK.... Så er det virkelig en stor forskel (5000dkk netto, alene ved ikke at benytte broen (bil/mc, per måned))

Her er der en liste over ca. lønninger i Sverige. Håber du kan bruge det. http://www.scb.se/templates/tableOrChart____28201.asp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Og, man kan også forhandle sig til samme løn som man har i DK....
Måske det svenske McDonalds-personal skulle udskifte den lønmæssige forhandler i Malmö. Det stod nævnt i avisen, at en McDonalds-medarbejder i Malmö tjener det halve af, hvad en tilsvarende kollega i København gør :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den liste skal nok lige tages med et gran salt. Der er kæmpe store geografiske forskelle, så lønningerne i Malmö kan sagtens være højere. Ellers kan jeg kun anbefale at søge job i SE. Udgiften til brobizzen gør at man jo kan gå lidt ned løn uden at det betyder noget.... Og, man kan også forhandle sig til samme løn som man har i DK.... Så er det virkelig en stor forskel (5000dkk netto, alene ved ikke at benytte broen (bil/mc, per måned))
Så meget bliver det jo ikke netto, da du også har dine fradrag, både for bro og km. Men ok det er det belæb du rent faktisk selv betaler pr mdr, men en del af dem får du jo igen via skatten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja...skatten er jo så også lavere her. Jeg gik ud fra hvad jeg havde i netto-løn i DK da jeg skulle forhandle her. Jeg gik lidt ned i løn men havde det samme udbetalt....Og, de 5000kr jeg har brugt på at pendle (på motorcykel) er nu sparet... Så jeg ser egentlig ikke SÅ meget på skatten... Det eneste jeg kiggede på var min netto løn, og den er blevet 5000kr højere da jeg ikke længere skal over broen. og, bruttolønnen... ja, den er så lidt lavere...

Så meget bliver det jo ikke netto' date=' da du også har dine fradrag, både for bro og km. Men ok det er det belæb du rent faktisk selv betaler pr mdr, men en del af dem får du jo igen via skatten.[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske det svenske McDonalds-personal skulle udskifte den lønmæssige forhandler i Malmö. Det stod nævnt i avisen, at en McDonalds-medarbejder i Malmö tjener det halve af, hvad en tilsvarende kollega i København gør :rolleye:
Så må de tjene godt i danmark, over 160:- / timen DKK. Det synes jeg er ok for en McD lön =) Men nu tror jeg dog ikke de ligger helt så höjt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites