Nysted 10 Anmeld indhold Skrevet October 25, 2008 Halløjsa folkens Jeg har haft min bil til service hos ford og ind i mellem lurer den der følelse af at de er helt lige glade med de checklister de må have til de forskellige service, og kun lige laver 2-3 ting som de plejer... Har man nogen jordisk chance som almindeligt menneske for at kontrollere at de har lavet noget på bilen i forbindelse med et normalt service til 3-5.000 sek? Som eksempel der irritere mig er at jeg på et tidspunkt bedte dem skifte viskerblade fordi de stod i en stor bue op over forruden ( jeg vidste ikke problemet var en fjeder der skulle smøres) Men de skiftede godt nok viskerbladet, men fixede ikke selve problemet med fjederen, så min oplevelse var jo bare at de ikke havde lavet den ene ting jeg var irriteret over... :( Denne gang vidste jeg der var gået en langlys pærre som jeg så forventede de ville skifte til sådan et service (om de så tog ekstra eller ej for sådan en pærre var ikke problemet, bare at de opdagede det og fixede det eller i det mindste gav en bemærkning om at den ikke virkede, nu hvor vi går vinteren i møde og de havde set hak ud for "ytterbelysning fungere".) Men igen var min oplevelse bare at den ene ting jeg kunne se selv ikke var blevet lavet og regning igen var de her små 4.000. Er der nogen fif eller lignende som man kan gøre brug af hvis man føler at tingene ikke bliver lavet ordentligt? Vi ville først have sagt det med det samme da vi hentede bilen, men værkstedet var gået hjem, så det kunne vi ikke... så nu sidder vi bare her i weekenden og er irriteret over ikke at have nogen som helst forstand på bilen. :( Håber der er nogen der kan give lidt indput. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Er der nogen fif eller lignende som man kan gøre brug af hvis man føler at tingene ikke bliver lavet ordentligt? Skift værksted.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nysted 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Hmm ja... men så skal man finde et nyt værksted man skal prøve om man har tillid til :( Er der nogen problemer med at få lavet service hos ikke autoriserede værksteder... nu kører jeg ford, (jaja det er ikke Audi eller BMW eller lignende men de vi virker altså upårklageligt for mig) og bor i Skurup. Har hørt en del godt om det lokale værksted, men det er ikke et ford værksted... Dem som jeg er lidt tvivlsomme overfor er Hedbergs i malmø. Nogen som evt. kender et godt autoriseret ford værksted i nærheden af skurup? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 På mine Audi'er og VW-er fik jeg altid en checkliste med, når servicet var udført som bla fortalte om, hvor meget bremse belægning der var tilbage osv. Det burde Ford da også kunne levere ellers vil jeg også, som Larscph siger, finde et andet værksted. Der findes også aut. Ford værksteder i Trelleborg, Lund og Ystad - sidstnævnte er nok nærmest for dig. Kig evt. på www.ford.se for adresserne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nysted 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Jo tak, der er en liste, hvor de checker af, men som eksempel står der at ytterbelysning och tillhörande kontrollampor: kontrollere funktion /skick (med hak ud for "OK") Men det er jo ikke min oplevelse at en sprunget pærre er ok ;) Men jeg har bare heller ikke lyst til at skifte værksted for at blive endnu mere ubehageligt overrasket... Har prøvet et par værksteder før dette i DK og dem var jeg heller ikke særligt heldig med hver gang... men det er åbenbart ikke nemt at kører sin bil til værksted når man ikke har forstand på biler... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Simpelt: Fortæl dem at bilen netop er blevet testet hos Motormännen, næste gang du afleverer den til service - og at du nu glæder dig til at de opdager de fejl du har en liste på :D (indenfor service-grænserne, selvfølgelig) Almindelige service-eftersyn er en pengemaskine for værkstederne, og bliver ofte overladt til den nyeste lærling - og han skal så nå 10 biler på én dag...ellers skal han hente kørnerprikker med chokolade-fyld Det er desværre David mod Goliath, hvis man begynder at brokke sig. Men man kan tage sine forbehold, så argumenterne - når de bruges - ikke er til at komme udenom. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Det er svært - selv om Gio's forslag nok faktisk ikke er helt skidt :p Det er halvpinligt at de ikke opdager en sprunget pære... Det bør de bestemt... I øvrigt er det mig en gåde hvorfor der er en del mærker (bl.a. Ford åbenbart) der ikke har indikator for defekte pærer - der er da noget af det simpleste i verden at lave og det er altså en rigtig god feature så man ikke skal checke pærer manuelt i tide og utide. Det med viskeren, der er nok til dels et spørgsmål om kommunikation - du bad dem jo om at skifte viskerne. Et tip kan være at fejlmelde det, der ikke virker (viskerbladet buer udad) og så lade værkstedet diagnosticere og løse det. Det perfekte værksted er nok svært at finde! De kan jo alle begå fejl eller gøre noget som DU præcist som kunde ikke havde forventet eller modsat regnet med at de gjorde. Selv var jeg også ret glad for den checkliste VAG værkstedet leverede på min Octavia hvor de angav hvor meget bremsebelægning, dækmønster osv der var tilbage. Det giver da en indikation af at de faktisk har checket noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 der er absolut ingen problemer i at få udfört service på et uatoriseret värksted .. den bedste mekaniker jeg nogensinde har mödt havde et 60m2 stort värksted i nästved .. hvis bare mekanikeren ved hvad han gör er der jo INTET at väre nervös for og det er jo en ligeså stor chance at aflevere den på ford hvor du risikerer at dete r en dum mekanikerlärling der udförer servicet .. de fleste nogenlunde värksteder idag har et program som hedder Autodata.. der er serviceguider og tjeklister til nästen alle biler og fif´s til ting man skal väre ekstra opmärksom på osv .. så hvis bare mekanikeren ved hvad han gör så er der jo ingen problemer .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Det er altså ikke nødvendigvis problemfrit at få serviceret uautoriseret. Hvis nu noget går i stykker på bilen efter garantien er udløbet - som egentlig burde holde længere - er sandsynligheden for at man får dækket noget af sådan en reperation på kulance alt andet lige nok større hvis man har serviceret bilen autoriseret. Når du engang skal sælge bilen kan det også have en hvis værdi. Specielt nok hvis du vil sælge bilen til mærkeforhandleren og købe en ny af samme mærke. Dermed ikke sagt at en ikke-autoriseret ikke kan gøre arbejdet lige så godt - eller bedre - men man skal ikke være blind for at det kan have nogen ulemper at gøre det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 få fat i deres liste og samtlige punkter der kræver at man skruer på noget giver man en lille klat neglelak i en syret farve og har man så mistanke til at de ikke har gjort hva gøres bør ja så ber man om at gennemgå bilen med værkføren. alle steder hvor neglelakken ikke er knækket tja det er så det amn kan kalde en åbentlys løgn fra deres side. hvordan de tackler den kunne være sjovt at se. men er ale mærker så brudt ja så har de gjort hvad de skulle og man ender måske med lidt røde ører. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites