lindholm 10 Anmeld indhold Skrevet October 23, 2008 Hej med Jer. I forlængelse af mit indlæg om en pludselig lysende kontrollampe i min A4 har DINBIL Syd (Audi Malmö) nu konstateret at der skal en helt ny katalysator til. Rigtig ærgeligt når man har købt bilen for 14 dage siden inkl. 1 års garanti, og så garantien ikke dækker den del Audi bonner 1700,- for at konstatere fejlen, og det er jo så hvad det er. De skal så have ca. 7.000,- + arbejdsløn for at skifte katalysatoren. Jeg aner ikke om det er en fair pris, men syntes lige jeg ville tjekker her inden jeg evt. bliver tørret fuldstændig :) Hvis det er prisen, ja så er der jo ikke noget at gøre, men hvis andre ved/tror det kan gøres til en bedre pris i Skåne området så hører jeg naturligvis meget gerne herom. På forhånd tak for hjælpen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Prøv min guide :) 1. Jeg ville anbefale dig og undersøge om du har nogen former for forsikring som kan dække lidt af det eller det hele 2. Ring/skriv til diverse værksteder, hvor du prøver og få den billigste pris. 3. Udskiftning af gearkassen i Tyskland kunne måske være billigere 4. Prøv og find en brugt evt. men ikke den helt store anbefaling (efter af mine erfaringer) 5. Prøv og find gearkassen på eBay eller andre websider i udlandet (England/Tyskland o.s.v) 6. Prøv og få det lavet hos en uatoriseret hvis du selv har delen(rigtig stavet?) 7. Spørg i din omgangskred om de kender en mekaniker som kender bmw 3-serien og kan skifte en gearkasse 8. Spørg inde på bilgalleri.dk om der er nogen som kan udføre dette arbejde (finde delen fra ny af også montere det for dig. Som regel laver mange mekanikkere dette uden kvi**ering, men opfordrer dig ikke til og gøre det ulovligt da du ingen garanti har) Jeg håber at du kan bruge et af de nævnte løsninger. Ret mig hvis jeg tager fejl Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M4rco 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Hej med Jer. I forlængelse af mit indlæg om en pludselig lysende kontrollampe i min A4 har DINBIL Syd (Audi Malmö) nu konstateret at der skal en helt ny katalysator til. Rigtig ærgeligt når man har købt bilen for 14 dage siden inkl. 1 års garanti, og så garantien ikke dækker den del Audi bonner 1700,- for at konstatere fejlen, og det er jo så hvad det er. De skal så have ca. 7.000,- + arbejdsløn for at skifte katalysatoren. Jeg aner ikke om det er en fair pris, men syntes lige jeg ville tjekker her inden jeg evt. bliver tørret fuldstændig. Hvis det er prisen, ja så er der jo ikke noget at gøre, men hvis andre ved/tror det kan gøres til en bedre pris i Skåne området så hører jeg naturligvis meget gerne herom. På forhånd tak for hjælpen. Prøv....www.sunddebat.com ---> Søg og skriv DinBil (Din bil), tryk knap Start. Så lærer du noget nyt i dag :) http://www.motorcenter.se/ i Skurup DINBIL Syd (Audi Malmö) og Peter Bilcentrum i Hörby :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Hej med Jer. I forlængelse af mit indlæg om en pludselig lysende kontrollampe i min A4 har DINBIL Syd (Audi Malmö) nu konstateret at der skal en helt ny katalysator til. Rigtig ærgeligt når man har købt bilen for 14 dage siden inkl. 1 års garanti, og så garantien ikke dækker den del Audi bonner 1700,- for at konstatere fejlen, og det er jo så hvad det er. De skal så have ca. 7.000,- + arbejdsløn for at skifte katalysatoren. Jeg aner ikke om det er en fair pris, men syntes lige jeg ville tjekker her inden jeg evt. bliver tørret fuldstændig :) Hvis det er prisen, ja så er der jo ikke noget at gøre, men hvis andre ved/tror det kan gøres til en bedre pris i Skåne området så hører jeg naturligvis meget gerne herom. På forhånd tak for hjælpen. mmm returbilen.se er en dejlig ting ... har sparet mig for rigtig mange penge og kan du ikek selv skrue så sig til så skal jeg nok skrue den af for dig ... jeg er der min 1 gang om ugen og hente dele til mine kammerater i dk men 7k for en ny kat lyder rigtigt nok.. de er dyre som fan M4rco : hvad er der galt med bilcentrum i hörby? jeg fik superservice der Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Synes lige, at jeg vil fortælle, at jeg først på sommeren fik skiftet min katalysator på en VW Multivan. I første omgang foreslog værkstedet - Motorcenter Skurup - en uoriginal reservedel (pris ca. 3.000 SEK inkl. arbejdsløn) - original skulle vistnok koste omkring SEK 8.000. En venlig nabo spurgte om ikke min maskinskadeforsikring dækkede skaden. Det blev naturligvis undersøgt - og det gjorde den så. Jeg slap med at betale selvrisikoen - vistnok SEK 1.500 - billigt alt taget i betragtning. Maskinskadeforsikring er i de fleste tilfælde med i den såkaldte halvforsikring. Held og lykke ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Rigtig ærgeligt når man har købt bilen for 14 dage siden inkl. 1 års garanti, og så garantien ikke dækker den del Hvordan har du konstateret at garantien IKKE dækker katalysator? Står det explicit i den? Er det DIN BIL selv der står for garantien, eller har de en samarbejdspartner til det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Maskinskadeforsikring er i de fleste tilfælde med i den såkaldte halvforsikring. Held og lykke ... gälder nästen altid kun biler der er max 3 år gamle eller har rundet 100000km Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2008 M4rco : hvad er der galt med bilcentrum i hörby? jeg fik superservice der Samme sp. fra mig, for jeg fik også superservice der - og samtidig var prisen på et service 1.500 SEK billigere deroppe end tilbuddet på samme service fra Audi Malmö. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Scion 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2008 Samme sp. fra mig' date=' for jeg fik også superservice der - og samtidig var prisen på et service 1.500 SEK billigere deroppe end tilbuddet på samme service fra Audi Malmö.[/quote'] Jeg har ikke selv handlet hos ham, men jeg har da haft ham i telefonen nogle gange, også vældig god service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lindholm 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2008 Hej og tak til alle Jer der smidt en besked. Jeg ved ikke hvor vild jeg er med at skulle have en brugt del på bilen, så risikerer jeg vel at den ryger igen om en måned, selvom det jo nok er usandsynligt. Jeg prøver at kontakte forsikringen og hører dem om der er noget at gøre ad den vej, og alternativt vil jeg prøve at kontakte Motorcenter Skurup. Jeg fik fejlrapporten fra Audi i går, hvorpå der stod: "Anmærkning: förkatalysator defekt". Er der nogen kloge hoveder her der ved om det er "farligt" at køre i bilen indtil jeg monteret en ny? Tak fordi I tog Jer tid til at hjælpe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2008 Hej og tak til alle Jer der smidt en besked. Jeg ved ikke hvor vild jeg er med at skulle have en brugt del på bilen, så risikerer jeg vel at den ryger igen om en måned, selvom det jo nok er usandsynligt. Jeg prøver at kontakte forsikringen og hører dem om der er noget at gøre ad den vej, og alternativt vil jeg prøve at kontakte Motorcenter Skurup. Jeg fik fejlrapporten fra Audi i går, hvorpå der stod: "Anmærkning: förkatalysator defekt". Er der nogen kloge hoveder her der ved om det er "farligt" at køre i bilen indtil jeg monteret en ny? Tak fordi I tog Jer tid til at hjælpe. nej chancen for at den går igen med det samme er lille så når man tänker på den koster 800 hos returbilen så er det måske en ok chance at tage... nej det er ikke farligt .. bilen forurener lidt mere(måske) og forbruget stiger måske lidt .. men farligt er det ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Prøv....www.sunddebat.com ---> Søg og skriv DinBil (Din bil), tryk knap Start. Så lærer du noget nyt i dag :) http://www.motorcenter.se/ i Skurup DINBIL Syd (Audi Malmö) og Peter Bilcentrum i Hörby :thumbdown Vil du väre så venlig at gi mig dit reg nr på din bil så jeg kan se hvad det er for et service som du er utilfreds med?? For jeg kender dig ikke igen som kunde hos os ??? Og hvis vi ikke har gjort det godt nok, så må vi jo fix det så du bliver tilfreds igen.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 nu ved jeg ikke hvordan reglerne er i se men i dk så skla forhandleren yde en vis form for garanti på sliddele. det er så hut jeg visker omkring 2 uger eller x antal km. desuden så skvatter sådan ikke bare sammen fra dag til dag med mindre man banker den mod noget. eller hælder benz i den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2008 Vil du väre så venlig at gi mig dit reg nr på din bil så jeg kan se hvad det er for et service som du er utilfreds med?? For jeg kender dig ikke igen som kunde hos os ??? Og hvis vi ikke har gjort det godt nok, så må vi jo fix det så du bliver tilfreds igen.:) ja lad os få en uddybning.. helst inden d 3 der skal min til service hos peter :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lindholm 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2008 Hvordan har du konstateret at garantien IKKE dækker katalysator? Står det explicit i den? Er det DIN BIL selv der står for garantien, eller har de en samarbejdspartner til det? Hej. Jeg kan se at jeg helt har overset dit spørgsmål her. Jeg købte bilen i Helsingborg hos en mindre forhandler. Bilen blev købt med en 1 års garanti som en tredje part står for: AutoConcept XtraGaranti 5, man kan se produktbladet her: http://www.autoconcept.se/dokument/BIL_XG5.pdf Og de siger at de ikke vil dække det. Det værste er at da jeg ringede til dem første gang sagde de at det blev selvfølgelig dækket. Senere ringede de så tilbage og sagde "Vi dækker ikke alligevel, for du har næsten lige købt bilen. Fejlen har nok været der hele tiden." Mit problem er at jeg ikke er bil-kyndig og er ikke stand til at vurdere om det har været der hele tiden. Det eneste jeg kan konstatere er at motorlampen i instrumentbrættet "først" begyndte at lyse efter 2.500 km Og når jeg ringer til forhandleren slår han over i et svensk som jeg ikke kan forstå - sjovt nok så god han var til at forstå mig og gøre sig forståelig da bilen skulle købes. Med andre ord - han er i hvert fald ligeglad :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2008 Han har 100%'s garanti på bilen i 3 måneder mener jeg det er..... Så det virker da som om de gerne vil slippe for den.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lindholm 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2008 Ja det gør det. Problemet er bare hvad man gør ved sådan en svindler - hvis ikke han vil lave den kan jeg vel næsten ingenting gøre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2008 Ring til ham og sig du har tænkt dig at kontakte en advokat såfremt han ikke betaler for det. Sig at blocket og bilbasen får informationer om hans forretningsmetoder og derfor vil han ikke kunne oprette annoncer mere..... Så skal du bare se....;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lindholm 10 Anmeld indhold Besvaret November 17, 2008 Det er forsøget værd. Jeg prøver. Tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites