Jump to content
stine

Flytte tilbage til Dk med bilen?

Recommended Posts

Jeg har været inde og læse på skat´s hjemmeside og brugt søge funktionen her, og er da blevet meget klogere. Nu vil jeg blot høre herinde, om I umiddelbart vil mene, at det er helt tosset at tage sin passat fra 2000 med til Dk uden at blive flået i afgift? Eller om vi bare skal sælge den her og købe noget andet i Dk. Tak fordi du gad læse med:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har været inde og læse på skat´s hjemmeside og brugt søge funktionen her, og er da blevet meget klogere. Nu vil jeg blot høre herinde, om I umiddelbart vil mene, at det er helt tosset at tage sin passat fra 2000 med til Dk uden at blive flået i afgift? Eller om vi bare skal sælge den her og købe noget andet i Dk. Tak fordi du gad læse med:th2:
Det kan du selv svare på. Er du glad for bilen? Så tag den med. Tror ikke det kan svare sig at sælge den for at købe en magen til i DK. Jeg havde taget min bil med hvis det var mig der stod i din situation. Afgiften kan du selv beregne... følg blot min brors side http://www.tkrath.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Forkert....
Jep - man beregner afgiften i DK på følgende måde: Find en tilsvarende bil hos en forhandler i DK og beregn 62% af udsalgsprisen. Beløbet du kommer frem til, vil ca. svare til afgiften, du kommer til at betale... 150.000 kr udsalgspris x 62% = 93.000 kr i afgift

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

den side er en ok god ting .-) jeg synes dog der mangler muligheden for at køre forbi skat og få vurderet sin bil hos dem, det koster så vidt jeg kan huske 130 kr. husk ikke at købe extraudstyr da det bliver takstseret højt det kan derfor ikke betale sig at købe xenon før takstsering folk kan så selv regne ud at hvis man har ekstraudstyr kan de godt betale sig at tage væk/udskifte med det normale, hvor man så sætter det på igen når den er registreret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for at i kan lide vores side. Angående ekstraudtyr, så læg mærke til det også afskrives og derfor ikke beskattes efter x antal år. Man kommer længst med ærlighed også hos skat... jeg taler af erfaring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
den side er en ok god ting .-)
Jep, vi har lagt en del arbejde / erfaring i den
jeg synes dog der mangler muligheden for at køre forbi skat og få vurderet sin bil hos dem, det koster så vidt jeg kan huske 130 kr.
Når du importerer en bil i DK, koster det i princippet ikke noget at køre forbi SKAT og få bilen vurderet. Du tænker sikkert på tilfældet, hvor du vil eksportere en bil og derfor ønsker afgiften retur - det koster et gebyr
husk ikke at købe extraudstyr da det bliver takstseret højt det kan derfor ikke betale sig at købe xenon før takstsering. Folk kan så selv regne ud at hvis man har ekstraudstyr kan de godt betale sig at tage væk/udskifte med det normale, hvor man så sætter det på igen når den er registreret.
Nu er der jo tale om en gammel bil, hvorfor det er uden betydning. I princippet afskrives udstyr over år (væk efter 8 år)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha - prøvede lige Skat hjemmeside for at se hvad det ville koste at få danske plader. Den landede meget præcist et sted mellem 66.054 og 698.700 i afgift for lignende model og årgang, men kun med henholdsvis 36.000 og 17.000 km på klokken. Altså et spænd på ca. 650.000 :sick:. Hvad sker der for den side - er det lidt som lotto??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites