Jump to content
guggi

Fået taget mit DK-Kørekort i svensk fartkontrol

Recommended Posts

Bedste forslag er: - indser situationen - at han har køreforbud i Sverige - at skaffe sig et midlertidig kørekort (så han kan køre i Danmark) - har indtryk af at i Danmark han oplever trafikaleproblemer (at det offentlige i København ikke køre sent om natten) og derfor stiller bilen et passende sted i København - kører i bil derfra til arbejdet og toget til Sverige - Det bliver et par hårde 3 måneder, men det være lærestregen
min bil var parkeret for længe siden hvis togene bare gad at køre hele natten til landskrona :( intet problem a komme fra arbejdet som ligger lige ved hovedbanen og til malmø, men derfra kommer problemet, og taxa hver dag i 3 måneder er dyrere end a få en lejlighed i malmø :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men jeg tror ikke borgerservice kan hjælpe dig.. jeg ville nok snakke med polisen.. så vidt jeg ved så får du også en information om at de har napset dit kort' date=' med posten .. Borgerservice kan jo ikke udstede kørekort, det er noget politimesteren gør... men held og lykke under alle omstændigheder :)[/quote'] nej det er netop hos borgerservice de laver nye körekort medmindre du lige har taget det fra begyndelsen....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
nej det er netop hos borgerservice de laver nye körekort medmindre du lige har taget det fra begyndelsen.... nej omkörningsforbjud er overhalingsforbud.. det har intet med ensretning at göre
ok det var jeg ikke klar over - jamen så er det bare med at prøve lykken hos borgerservice .. ja jeg tænkte nok det ikke havde noget med kørekort at gøre .. omkörning.. overhalning, ja det giver fin mening takker :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ok det var jeg ikke klar over - jamen så er det bare med at prøve lykken hos borgerservice .. ja jeg tænkte nok det ikke havde noget med kørekort at gøre .. omkörning.. overhalning' date=' ja det giver fin mening takker :-)[/quote']¨ alt såsom pas og körekort, sygesikring osv er overgået til borgerservice dte er snart et par år siden det gjorde det.. skattesager kan også ordnes der .. og meget andet ja det ligger lissom i ordet hehe .. at köre om!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mere köreforbud Ja, du får köreforbud på et uvist antal år. Det bliver så vurderet af länsstyrelsen. Og det tager meget lang tid.

endnu et spørgsmål' date=' nogen som ved hvad der sker hvis jeg bliver stoppet under køreforbudet ?[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg hader helt enkelt at ha den på.. synes den er irriterende og ubehagelig.. og skader ikke andre ved ikke at ha den på så hvis jeg vil betale böden er det vel op til mig selv
Tror du:
Ved frontalt sammenstød kunne du i teorien blive slynget udigennem din forrude, igennem den andens bils rude, og ramme personer deri. Så på med selen ligemeget hvad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' det med dyrene har ikke noget med körte km at göre, men er en henvisning til et tidligere indläg. Michael K har allerede kört flere dyr ihjel end end en 100 årig Svensker. Derfor. Så slap lidt af.[/quote'] haha der beviste du min pointe , ved at svare guggi på noget jeg havde skrevet hahahahah puds dog brillerne .. du kan desuden åbenbart slet ikke huské hvad du selv skriver, du kommer med en dum kommentar "hvor mange dyr körte du ihjel på vejen" så svarer jeg med" du skulle pröve at bo på landet og köre 5-800km om dagen meget af det i mörke" så svarer du "Men er man så afhängig af sit körekort, så ligger man ikke og körer som en idiot." hvad fanden har det med nogetsomhelst jeg har sagt at göre... og så skriver jeg at han stadig har köreforbus selvom han får et polsk kort og så quoter du mig straks med "polsk eller dansk.. uanset hvad har han stadig köreforbud" det er jo precis det jeg lige har sagt... og "har kört flere dyr ned end en 100 årig svensker" det er jo så tydeligt at se at du ikke körer meget udenfor byerne for så ville du aldrig komme med så latterlig og uvidende en kommentar damen hos länsforsikringer fortalte mig, da jeg tegnede forsikring og hun spurgte om jeg ville ha däkning for dyrepåkörsel, at forsikringsselskabet regner med mindst 5 dyrepåkörsler om året for folk der bor udenfor byerne .. men ja klart det er jo mig der er gal på den selvom svenskerne tydeligvis har samme mening som mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror du:
Ved frontalt sammenstød kunne du i teorien blive slynget udigennem din forrude, igennem den andens bils rude, og ramme personer deri. Så på med selen ligemeget hvad.
BAH jeg ligger ikke og köre mod körselsretningen så körer jeg frontalt ind i nogen så er det fordi de gör og så fortjener de sku en skalle... ydermere .. ja teori .. hvor mange gange tror du det rent faktisk er sket i et färdselsuheld?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og "har kört flere dyr ned end en 100 årig svensker" det er jo så tydeligt at se at du ikke körer meget udenfor byerne for så ville du aldrig komme med så latterlig og uvidende en kommentar damen hos länsforsikringer fortalte mig' date=' da jeg tegnede forsikring og hun spurgte om jeg ville ha däkning for dyrepåkörsel, at forsikringsselskabet regner med mindst 5 dyrepåkörsler om året for folk der bor udenfor byerne .. men ja klart det er jo mig der er gal på den selvom svenskerne tydeligvis har samme mening som mig[/quote']Kig dog hvor hun bor!!!!!!:rolleye: Og du stoler på en forsikringskvinde...:rolleyes: Vi er vist mange som bor udenfor byerne og som ikke har kört noget ned endnu! -ja, det har väret tät på flere gange, og for mit eget vedkommende var det helt sikkert gået galt, hvis jeg ikke havde holdt mig med höjst +-10 km/t, så måske er vi ikke så latterlige og uvidende som du tror;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg körer i byen Nej, jeg körer bare i byen, så hvor skulle jeg vide det fra. Så läs dog hvad jeg skriver. Og med hensyn til det med köreforbud, så skriver du om erstatningskort. Men det er ok. Jeg vil igen forlade en tråd forbi jeg bare ikke orker dig. Men det er mit valg. Jeg kan se at en hel del har forladt Sunddebat helt, synd. Guggi: Du er ikke alene. Ifölge radioavisen idag er der 15 der fik taget kortet samtidig med dig. Så det havde nok ikke ändret noget, selvom du havde kört i en gammel bil.

haha der beviste du min pointe , ved at svare guggi på noget jeg havde skrevet hahahahah puds dog brillerne .. du kan desuden åbenbart slet ikke huské hvad du selv skriver, du kommer med en dum kommentar "hvor mange dyr körte du ihjel på vejen" så svarer jeg med" du skulle pröve at bo på landet og köre 5-800km om dagen meget af det i mörke" så svarer du "Men er man så afhängig af sit körekort, så ligger man ikke og körer som en idiot." hvad fanden har det med nogetsomhelst jeg har sagt at göre... og så skriver jeg at han stadig har köreforbus selvom han får et polsk kort og så quoter du mig straks med "polsk eller dansk.. uanset hvad har han stadig köreforbud" det er jo precis det jeg lige har sagt... og "har kört flere dyr ned end en 100 årig svensker" det er jo så tydeligt at se at du ikke körer meget udenfor byerne for så ville du aldrig komme med så latterlig og uvidende en kommentar damen hos länsforsikringer fortalte mig, da jeg tegnede forsikring og hun spurgte om jeg ville ha däkning for dyrepåkörsel, at forsikringsselskabet regner med mindst 5 dyrepåkörsler om året for folk der bor udenfor byerne .. men ja klart det er jo mig der er gal på den selvom svenskerne tydeligvis har samme mening som mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kig dog hvor hun bor!!!!!!:rolleye: Og du stoler på en forsikringskvinde...:rolleyes: Vi er vist mange som bor udenfor byerne og som ikke har kört noget ned endnu! -ja' date=' det har väret tät på flere gange, og for mit eget vedkommende var det helt sikkert gået galt, hvis jeg ikke havde holdt mig med höjst +-10 km/t, så måske er vi ikke så latterlige og uvidende som du tror;)[/quote'] har ikke skrevet at DU var uvidende men du fölte dig tydeligtvis ramt og at du omtaler dig og skallstorp som "MANGE" er måske at overdrive i så fald er "VI RIGTIG MANGE" der har modsatte erfaring ... stort set alle jeg kender i sverige rammer et dyr i ny og nä og det er store som små dyr .. måske fordi de fleste der bor på landet ikke gider bremse for en kat feks. så kunne man ikke bestille andet end at bremse konstant ISÄR OM NATTEN!! uhm hvorfor skulle hun lyve om det hun havde allerede solgt mig påkörselsforsikringen .. så det har hun ingen grund til.. udover det sagde politimanden på polisens redningscentral faktisk et höjere tal sidst jeg ringede da jeg havde påkört et dur .. så jeg tror nu det er rigtigt nok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej, jeg körer bare i byen, så hvor skulle jeg vide det fra. Så läs dog hvad jeg skriver. Og med hensyn til det med köreforbud, så skriver du om erstatningskort. Men det er ok. Jeg vil igen forlade en tråd forbi jeg bare ikke orker dig. Men det er mit valg. Jeg kan se at en hel del har forladt Sunddebat helt, synd. Guggi: Du er ikke alene. Ifölge radioavisen idag er der 15 der fik taget kortet samtidig med dig. Så det havde nok ikke ändret noget, selvom du havde kört i en gammel bil.
jeg läser hvad du skriver har udemärket läst at du aldrig körer dyr ned og at du har boet på landet i 13 år MEN det ändrer stadig ikke på at når man körer så meget som jeg gör på landet og meget af det i mörke så körer man en del dyr ned .. at du körer som en tant og bremser for hver lille mus der löber over vejen ändrer intet .. folk der körer meget på landet körer dyr ned det ändrer heller ikke på hvor usammenhängende du er i dine posts svarer andre på noget jeg har skrevet.. quoter mine udtalelser og retter dem med nöjagtig det jeg lige har skrevet i det du quoter.. somebody call the WAAAAAAAHMBULANCE!! "forlader tråden pga dig" hvorfor? löb du tör for argumenter eller indså du selv at du var helt sort at höre på.. og at insinuerer at folk ligefrem har forladt debatten pga mig er da det mest fjollede jeg har hört herinde til dato...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
her ikke skrevet at DU var uvidende m,en du fölte dig tydeligtvis ramt og at du omtaler dig og skallstorp som "MANGE" er måske at overdrive i så fald er "VI RIGTIG MANGE" der har modsatte erfaring ... stort set alle jeg kender i sverige rammer et dyr i ny og nä og det er store som små dyr .. måske fordi de fleste der bor på landet ikke gider bremse for en kat feks. så kunne man ikke bestille andet end at bremse konstant ISÄR OM NATTEN!! uhm hvorfor skulle hun lyve om det hun havde allerede solgt mig påkörselsforsikringen .. så det har hun ingen grund til.. udover det sagde politimanden på polisens redningscentral faktisk et höjere tal sidst jeg ringede da jeg havde påkört et dur .. så jeg tror nu det er rigtigt nok
Nej käre Michael jeg föler mig stadig ikke ramt;) men jeg kender lidt flere personer end mig selv og Skallstorp, men lad det nu ligge:rolleyes: Der er ingen grund til at diskutere i detaljer med dig, det kommer der ikke så meget nyt ud af, vi er uenige så fred väre med det, er glad for ikke at have påkörselsskader på min bil (endnu), så hvis dig og din omgangskreds tager sig af påkörslerne så din statistik holder ved, så gör I det, bare jeg og mine närmeste slipper:) Jeg synes nu også skumringen er värre end natten, jeg bremser, hvis jeg får öje på dyret, og vist bliver jeg irriteret på de latterlige harer mm som fryser midt på vejbanen, når man kommer, men hvis der ikke er biler bag mig, så bremser jeg uanset hvilket dyr större end en fasanunge! Jeg overlever nok at komme 2 minutter senere hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. har man lige 15 min. hvor man "keder" sig lidt, kan man sku altid komme herind og blive underholdt! Faktum er at det svenske politi ikke må tage dit danske kørekort, hvis du er dansk statsborger. At de så gør det er uvidenhed fra deres side! Så tag kontakt med länstyrelsen og sig de skal aflevere det tilbage da du skal bruge det i Dk. Men lad nu være med at køre i s. uden kort. det bliver for dyrt i længden.. Guggi: Hvor i landskrona bor du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej käre Michael jeg föler mig stadig ikke ramt;) men jeg kender lidt flere personer end mig selv og Skallstorp' date=' men lad det nu ligge:rolleyes: Der er ingen grund til at diskutere i detaljer med dig, det kommer der ikke så meget nyt ud af, vi er uenige så fred väre med det, er glad for ikke at have påkörselsskader på min bil (endnu), så hvis dig og din omgangskreds tager sig af påkörslerne så din statistik holder ved, så gör I det, bare jeg og mine närmeste slipper:) Jeg synes nu også skumringen er värre end natten, jeg bremser, hvis jeg får öje på dyret, og vist bliver jeg irriteret på de latterlige harer mm som fryser midt på vejbanen, når man kommer, men hvis der ikke er biler bag mig, så bremser jeg uanset hvilket dyr större end en fasanunge! Jeg overlever nok at komme 2 minutter senere hjem.[/quote'] ja det er vi dog enige i .. at väre uenige.. men ja det kan jo väre du har väret så heldig at jeg har taget din del... så du burde takke mig .. :) og ja der er flere i skumringen men der ser man dem bedre ... jeg har sågar prästeret at få splattet 3 flagermus på foruden inden for 800 på samme vej dyrene herovre er mög selvmorderiske isär kattene de flytter ssig ikke og flytter de sig så er det ALTID ud foran bilen har prövet et rådyr der sad i vejkanten og der bremsede jeg ned og i det jeg var ud for det löb det direkte ind i siden på bilen.. og rög ind under baghjulet og selvom jeg körte max 30kmt så endte det med en skade så det måtte få kniven .. i sjöboområdet er det så slemt at dem som ejer dyrene herude ligefrem opfordrer til at man har en kniv og selv afliver dem man körer ned fordi de simpelthen får så mange opkald hver nat fra polisen at et af deres dyr ligger og er påkört at de ikke får sovet ... så jeg er langtfra den eneste kör en tur mellem dalby og sjöbo på vej 11 dete r ca 25km der vil du se hvad jeg mener vejkanten er fyldt med dyr der er påkört det er så slemt at de lige nu sätter viltstängsel op mellem veberöd og sjöbo og endda har brugt millioner på at lave en bro/viadukt ting så dyrene kan gå under vejen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så jeg er langtfra den eneste kör en tur mellem dalby og sjöbo på vej 11 dete r ca 25km der vil du se hvad jeg mener vejkanten er fyldt med dyr der er påkört det er så slemt at de lige nu sätter viltstängsel op mellem veberöd og sjöbo og endda har brugt millioner på at lave en bro/viadukt ting så dyrene kan gå under vejen
Jeg körer skam selv hver dag på vej 11;) -Jeg har set mange dyr herovre döde, som jeg aldrig har set i levende live:( Men jeg synes det er ligeså slemt på E65, men fortsät du bare med at tage min del -tak for det:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg hader helt enkelt at ha den på.. synes den er irriterende og ubehagelig.. og skader ikke andre ved ikke at ha den på så hvis jeg vil betale böden er det vel op til mig selv
Hmm...vil din kone og søn være enig i dette, hvis du bliver dræbt i en ulykke pga denne dumdristighed?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hehe. har man lige 15 min. hvor man "keder" sig lidt, kan man sku altid komme herind og blive underholdt! Faktum er at det svenske politi ikke må tage dit danske kørekort, hvis du er dansk statsborger. At de så gør det er uvidenhed fra deres side! Så tag kontakt med länstyrelsen og sig de skal aflevere det tilbage da du skal bruge det i Dk. Men lad nu være med at køre i s. uden kort. det bliver for dyrt i længden.. Guggi: Hvor i landskrona bor du?
lige ved søen ved foreningsgatan eller hva den hedder ? jeg tog nu turen fra motorvejen og ned mod rundkørslerne igen, jeg kan få øje på 3 70km/t skilte,, nogen som kan fortælle mig hvordan den pludselig kan være 50 ? SKAL der ik være et skilt som enten siger 50 eller et skilte med 70 med en streg over? jeg har fået snakket med panserne og länsstyrelsen, de siger de kan tage det fordi jeg er bosat i sverige, og hvis jeg indrømmer at jeg har kørt så hurtigt vil de få sendt det til dansk politi hurtigt så jeg har det inden for TO MÅNEDER, og hvis jeg nægter vil der gå op til 4 :mad::fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg tog nu turen fra motorvejen og ned mod rundkørslerne igen, jeg kan få øje på 3 70km/t skilte,, nogen som kan fortælle mig hvordan den pludselig kan være 50 ? SKAL der ik være et skilt som enten siger 50 eller et skilte med 70 med en streg over?
Uden overhovedet at have været på stedet, så vil jeg gætte på at der står et byzoneskilt. Det betyder også 50 km i timen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uden overhovedet at have været på stedet' date=' så vil jeg gætte på at der står et byzoneskilt. Det betyder også 50 km i timen.[/quote'] jeg vil køre ned og kigge .. :) kl var 3 i nat da jeg kørte forbi, så ku måske godt have overset det .. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...