Jump to content
guggi

Fået taget mit DK-Kørekort i svensk fartkontrol

Recommended Posts

det er jo ikke fusk .. så länge det ikke er indraget i dk er det jo ikke fusk at få et nyt ...
er du sikker på det er lovligt, hvad siger man til borgerservice ? jeg har mistet mit kort i sverige, jeg vil gerne søge om et nyt ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
er du sikker på det er lovligt' date=' hvad siger man til borgerservice ? jeg har mistet mit kort i sverige, jeg vil gerne søge om et nyt ?[/quote'] Jeg tror ikke du kan få et nyt dansk kørekort når du ikke har adresse i DK, så skal du bede om et Svensk ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror ikke du kan få et nyt dansk kørekort når du ikke har adresse i DK' date=' så skal du bede om et Svensk ..[/quote'] mon man så kan ringe til folkeregistret, og skifte til dansk adresse i 1 måneds tid indtil man har fået det danske, og så skifte tilbage igen ? :D er bar afhængig af det kort, da jeg arbejder på tider hvor togene ikke kører hjem til mig :(:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
mon man så kan ringe til folkeregistret, og skifte til dansk adresse i 1 måneds tid indtil man har fået det danske, og så skifte tilbage igen ? :D er bar afhængig af det kort, da jeg arbejder på tider hvor togene ikke kører hjem til mig :(:scared:
ok men der er vel ikke noget i vejen for at få et Svensk? Ellers må du enten køre uden kort indtil de sender det retur til dig .. du kan også ringe til polisen som har taget dit kort og forklare dem situationen, det er set før at se forkorter "straffen" hvis det går ud over folks arbejde .. Men rent praktisk mener jeg ikke man kan få et nyt dansk kørekort hvis man enten taber det, får det stjålet eller på anden måde fysisk mister kortet - så skal man have et svensk i stedet - der er vidst flere herinde som enten har fået et svensk eller konverteret deres danske kort til et svensk .. Problemet med at skifte folkeadresse i 1 måned, kan være at du jo ikke må køre i din svneske bil, med mindre du er parat til at betale en klækkelig bøde for det - så ville jeg anbefale dig 1) ringe til polisen og forklare din situation eller 2) få et svensk kørekort..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ok men der er vel ikke noget i vejen for at få et Svensk? Ellers må du enten køre uden kort indtil de sender det retur til dig .. du kan også ringe til polisen som har taget dit kort og forklare dem situationen, det er set før at se forkorter "straffen" hvis det går ud over folks arbejde .. Men rent praktisk mener jeg ikke man kan få et nyt dansk kørekort hvis man enten taber det, får det stjålet eller på anden måde fysisk mister kortet - så skal man have et svensk i stedet - der er vidst flere herinde som enten har fået et svensk eller konverteret deres danske kort til et svensk .. Problemet med at skifte folkeadresse i 1 måned, kan være at du jo ikke må køre i din svneske bil, med mindre du er parat til at betale en klækkelig bøde for det - så ville jeg anbefale dig 1) ringe til polisen og forklare din situation eller 2) få et svensk kørekort..
tak for svaret.. 2) hvordan ville jeg ku få et svensk når de nu har taget mit kort i 3 måneder, mig bekendt skal jeg aflevere det danske til länsstyrelsen for a bytte til svensk.. og den med a ringe, skal jeg ikke også ringe til länsstyrelsen for a kunne få det forkortet? :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...er bar afhængig af det kort' date=' da jeg arbejder på tider hvor togene ikke kører hjem til mig :(:scared:[/quote'] Burde du ikke have tænkt over det noget før?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ååårh så dejligt med latterlige kommentarer for de lovlydige idioter .!
Så vil jeg da også melde mig til koret :th2: Hvad med bare at tage din straf som alle andre (idioter??), og stoppe med at klynke? :eek: Ja, det er da sur røv at miste sit kørekort, men du kan da trøste dig med at du snart får det tilbage igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Klart at man ikke er til fare for nogen når man körer så stärkt. Det er da helt almindeligt at köre så stärt :sick: Hvor mange dyr fik du på vejen.
Don't feed the troll . Hvis du/I ønsker en civiliseret tone herinde så nytter det ikke meget at slutte indlægget af med at kaste med mudder eller række tunge :)
Nååhhh' date= hvor er det synd for dig. De kunne da også bare have klappet dig på skulderen og sagt: "Hvor kører du da fint, lille ven, men husk lige på, at man må ikke køre for stærkt". NOT!:sick:
Det kan godt være du (og andre) ikke er enige med mandens valg, men er det nødvendigt at decideret angribe ham?
Jeg syns vi skal passe rigtig meget på med at lave debatten til et sted' date=' hvor der vejledes i hvordan man fusker sig til et kørekort, der retmæssigt er inddraget for at køre for stærkt......[/quote'] Enig. Nu ved jeg ikke hvor mange mennesker herinde er liberale / libertarianere (eller bare stemmer sådan), men det er ca. her at moral, etik og selvcensur burde begynde at sparke ind :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ååårh så dejligt med latterlige kommentarer for de lovlydige idioter .! :fight::fight::fight:
Lovlydige ... hmmm ... skal vi lave en aftale: Du må køre lige så stærkt du vil uden kørekort, men i stedet må vi godt stjæle fra dig. (Din bil lyder nemlig ret lækker og jeg savner en ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske så går den .... MEN hvis du bliver fanget af strisserne igen, eller på anden måde kommer i deres søgelys, så vil jeg mene at overstående handling er bevis/indicie for at du har handlet i "ond tro" og derfor kan udsættes for en skærpet straf.
fordi man har fået köreforbud og inddraget sit danske kort i sverige betyder det ikke at man ikke må köre bil i andre lande herunder dk.. og da man ikke har köreforbud i dk, og SKAL ha et körekort når du körer, så skal de som et minimum gi dig et midlertidigt .. og det kan på ingen måde väre ulovligt .. MEN at du får et nyt dansk körekort hjälper dig ikke i sverige her har du stadig köreforbud... läs evt denne http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=4795&highlight=helsing%F8r+k%F8rekort&page=4 der er flere der har prövet det tilsyneladende får du dit kort ret hurtigt igen men har stadig köreforbud i sverige men de kan aldrig forbyde dig at köre bil i dk , og da du skal ha et kort for at göre det.. så skal de udstede et nyt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ååårh så dejligt med latterlige kommentarer for de lovlydige idioter .! :fight::fight::fight::fight:
Idiot eller ej. Men jeg har da mit kørekort endnu. Så tør dine øjne! Stop global wining!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ååårh så dejligt med latterlige kommentarer for de lovlydige idioter .!
Skru lidt ned for de kulørte gloser, Guggi. Gu' er det surt for dig - men du har kun dig selv at takke for miséren...og så er der ingen grund til at kalde folk idioter, når de egentlig bare siger sandheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lovlydige ... hmmm ... skal vi lave en aftale: Du må køre lige så stærkt du vil uden kørekort, men i stedet må vi godt stjæle fra dig. (Din bil lyder nemlig ret lækker og jeg savner en )
hehe.. jeg vil til enhver tid køre dobbelt så hurtigt som igår, hvis jeg kommer ud for det samme igen, at jeg bliver ringet op og får a vide min dejlige hund måske har brækket benet ! (den blev så taget på skadestuen af en ven, og det var kun slaget, så nu den på smertestillende ) kørekortet skulle ikk være det store problem, polsk kort på vej :) men takker for svarene til de seriøse mennesker ,, ;) OG :fight: på de negative og ligegyldige meninger :love2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kørekortet skulle ikk være det store problem, polsk kort på vej :)
og så er du vel klar over at det ikke blir godtaget et eneste sted i EU medmindre du har boet i polen mindst 6 måneder .. (hvilket også er krävet for overhovedet at få et polsk kort nu medmindre man bestikker sig til det) eller er polsk statsborger en regel der kom efter der var så meget fusk med polske kort men da et polsk kort ikke hjälper på dit köreforbud i sverige hvorfor går du så ikke bare op og får et dansk? det er da meget lettere

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For at få svensk kort, så skal det danske afleveres til ombytning (også skrevet tidligere) Men med et svensk kort i hånden, så må Guggi stadig ikke køre i Sverige, såfremt han har fået lovmæssigt forbud mod dette. Polsk kørekort kender jeg ikke noget til. Men herinde opfordrer vi ikke til ulovligheder, da debatten juridisk kan komme i klemme. Mangel på at efterkomme denne simple regel vil få konsekvenser. ....og så er der ellers kaffe r83.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og så er du vel klar over at det ikke blir godtaget et eneste sted i EU medmindre du har boet i polen mindst 6 måneder .. (hvilket også er krävet for overhovedet at få et polsk kort nu medmindre man bestikker sig til det) eller er polsk statsborger en regel der kom efter der var så meget fusk med polske kort men da et polsk kort ikke hjälper på dit köreforbud i sverige hvorfor går du så ikke bare op og får et dansk? det er da meget lettere
jo jo jeg går da også op på borgerservice og prøver det jo helt klart førsteprioritet,, men der er så mange der har skrevet nu at det ikke kan lade sig gøre a få dansk kort hvis jeg bor i sverige .. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
jo jo jeg går da også op på borgerservice og prøver det jo helt klart førsteprioritet,, men der er så mange der har skrevet nu at det ikke kan lade sig gøre a få dansk kort hvis jeg bor i sverige .. :rolleye:
men jeg tror ikke borgerservice kan hjælpe dig.. jeg ville nok snakke med polisen.. så vidt jeg ved så får du også en information om at de har napset dit kort, med posten .. Borgerservice kan jo ikke udstede kørekort, det er noget politimesteren gør... men held og lykke under alle omstændigheder :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
men jeg tror ikke borgerservice kan hjælpe dig.. jeg ville nok snakke med polisen.. så vidt jeg ved så får du også en information om at de har napset dit kort' date=' med posten .. Borgerservice kan jo ikke udstede kørekort, det er noget politimesteren gør... men held og lykke under alle omstændigheder :)[/quote'] jamen jeg siger tak, og tak for hjælpen :) hvis i ser en rød bil køre 10 km/t under fartgrænsen mellem kbh og landskrona , så ved i hvem det er :D ( en trist kørekortsmanglende fyr) :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jamen jeg siger tak, og tak for hjælpen :) hvis i ser en rød bil køre 10 km/t under fartgrænsen mellem kbh og landskrona , så ved i hvem det er :D ( en trist kørekortsmanglende fyr) :tongue2:
HAH! Kør du hellere lige på eller 5 km/t over. En geilet rød bil over broen på skæve tidspunkter ... som kører under det tilladte.. DET er mistænkelig adfærd =) Lidt ala en rusten varevogn som vender foran betalingsanlæget fordi der er toldere ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor på landet Jeg har boet på landet i snart 13 år, så jeg har lärt hvordan man körer. Så selvom du körer 5-800 km per dag, så er det ingen undskyldning. Men er man så afhängig af sit körekort, så ligger man ikke og körer som en idiot.

det er jo en vurdering politiet gör.. og er der ikke andre foran og ved siden af dig på vejen kan du jo ikke väre til fare for nogen? hvis du feks tar din riffel og skyder ud over din mark som er 8km lang og der er tomt så har du ikke väret til fare for andre men skyder du ned ad ströget en fredag eftermiddag så må man sige at så har du.. det er da simpel logik uanset hvor meget du ikke kan lide fartsyndere.. mht dyrene så synes jeg du skulle pröve at bo lidt ude på landet og köre 5-800km om dagen så vil du også ende med en del dyreliv på samvittigheden uanset hvor pänt du körer .. der er nok en grund til at polisen har en speciel afdeling med helt eget tlf nr bare for at tage sig af dyrepåkörsler dete r fordi det sker ret ofte for folk der ikke bor i malmö

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HAH! Kør du hellere lige på eller 5 km/t over. En geilet rød bil over broen på skæve tidspunkter ... som kører under det tilladte.. DET er mistænkelig adfærd =) Lidt ala en rusten varevogn som vender foran betalingsanlæget fordi der er toldere ;)
hehe ja desværre, måske jeg skulle vende tilbage til den lille grimme corsa :) den blev jeg aldrig stoppet i :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjälper vel ikke Om det er Dansk eller Polsk. Der er jo stadigväk köreforbud :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bedste forslag er: - indser situationen - at han har køreforbud i Sverige - at skaffe sig et midlertidig kørekort (så han kan køre i Danmark) - har indtryk af at det er i Danmark han oplever trafikaleproblemer (at det offentlige i København ikke køre sent om natten) og derfor stiller bilen et passende sted i København - kører i bil derfra til arbejdet og toget til Sverige - Det bliver et par hårde 3 måneder, men det være lærestregen Glemte sige, pøj pøj og føler med dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar

• Tilføj...