guggi 10 Anmeld indhold Skrevet October 21, 2008 kan det være rigtigt at svensk politi må tage mit kørekort?? blev stoppet for et par timer siden af politi med "laser" for a køre 94km/t på 50km/t vej og de tog mit danske kørekort og gav mig 48 timer at køre i indtil kørekortet ik var gyldigt mere, hvilket jeg ik ville acceptere, og de gav mig så køreforbud på stedet, og sagde (med hænderne på pistolerne) at jeg ville blive anholdt og sigtet for grov overtrædelse af et eller andet hvis jeg bare så lidt som prøvede på at tænde min bil igen, den måtte blive holdende midt på p-pladsen i landskrona indtil en med kørekort ku hente den. dejligt at stille en bil, topstylad med kæmpe anlæg i I Landskrona midt på en p-plads uden nogen nærliggende beboede områder ! :fight: men ville egentligt bare høre om de måtte tage mit dk kørekort, hvis nej, hvad satan gør jeg så nu ? hvis ja, hvad gør jeg for at få det tilbage ? på forhånd tak... Jan Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2008 hvor står den så??? hehe spög til side.. jeg blev stoppet for nyligt af en betjent der var lidt mopset over at han måtte köre 240kmt for at indhente mig på en 90kmt vej og han sagde til mig at : hvis man "bare" körer for hurtigt og ikke direkte er til fare for andre kan de kun inddrage dit danske körekort i 3 måneder så skal de gi dig det tilbage uden pröver osv.. MEN at de kan gi dig köreforbud i sverige så länge de vil.. jeg slap dog med böde for ingen sele og 2 slidte däk men det er da heller ingen genistreg at diskutere med dem når de ved en 100%´er gir dig lov at köre videre i 48 timer ... det må siges at väre ret flinkt og så er det da kun forståeligt at de blir städige når du er det.. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2008 "INDDRAGELSE AF KØREKORTET Medlemsstaterne i EU, kan af hensyn til trafiksikkerheden anvende deres nationale bestemmelser om inddragelse, suspendering eller annullering af et kørekort for enhver indehaver af et kørekort, der har fast bopæl på deres territorium. De nationale regler gælder således, uanset hvilken stat kørekortet er udstedt i." Hastighetsöverträdelser på 30- och 50-väg: 1-10 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr 11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr 16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr 21-25 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr 26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr, 31-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kr. Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagaren. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
guggi 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2008 hvor den står ? :) i min gade.. jeg satte mig i bilen, røg mig nogen smøger, sendte konen hen på mcd, og sad og kiggede på alle de andre biler de stoppede, indtil de blev trætte og kørte hjem, så jeg ku få min bil hjemad :=) :fight: det vil sige, at de har helt ret til at tage mit kørekort ? må jeg huske til en anden gang hvis jeg bliver stoppet, at jeg har "glemt" kortet Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Hvorfor overhovedet køre 95 på en 50'er vej Fik selv en bøde på 2500 i dk for nylig. Kørte 80 på en 50'er Vi skal nok lære det en dag :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
guggi 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 kender du Landskrona ? den vej fra motorvejene og så indtil runddelen, vidste ikke engang det var en 50km/t vej, det jo en stor vej.. :) men nu ved jeg det, må jeg huske på så de ikke også fanger mig uden kørekort Hvorfor overhovedet køre 95 på en 50'er vej Fik selv en bøde på 2500 i dk for nylig. Kørte 80 på en 50'er Vi skal nok lære det en dag :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 jeg slap dog med böde for ingen sele og 2 slidte däk Ingen sele?? Jeg forstår altså ikke det der med ikke at bruge selen. Man behøver jo ikke engang at tænke over det (sådan har jeg det i hvert fald). Det sker bare. Ja, jeg har sgu sågar et par gange taget mig selv i at have taget selen på, selv om jeg bare skulle bakke ud af indkørslen. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 kender du Landskrona ? den vej fra motorvejene og så indtil runddelen, vidste ikke engang det var en 50km/t vej, det jo en stor vej.. :) men nu ved jeg det, må jeg huske på så de ikke også fanger mig uden kørekort Kender udemærket godt Landskrona, da jeg har boet der i næsten 3 år indtil jeg flyttede til malmö (lettere hverdag) Fik faktisk en bøde på ca. 3000 Svenske kr. på den vej, fordi jeg ikke havde spændt sikkerhedsselen på min datter (hun sidder i autostolen og er 2 år gammel, på bagsædet) - Min fejl igen :( Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Har du dansk kørekort må de ikke tage det!!! De kan frakende dig førerretten i sverige men dit kort gælder stadig i dk... Uanset hvad, må de ikke tage dit danske kørekort!!! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Har du dansk kørekort må de ikke tage det!!! De kan frakende dig førerretten i sverige men dit kort gælder stadig i dk... Uanset hvad, må de ikke tage dit danske kørekort!!! Hvis du er bosiddende i det pågældende land må de godt... Men som dansker i bosiddende i SE må dansk politi f.eks. ikke inddrage det :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Og så går du op på en dansk kommune og får et erstatningskørekort..... Du må jo ikke køre rundt uden kort. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Hvis du er bosiddende i det pågældende land må de godt... Men som dansker i bosiddende i SE må dansk politi f.eks. ikke inddrage det :) Det må dansk politi vel gerne, hvis det er et dansk udstedt kort? Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Nej....For du bor i udlandet... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
guggi 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 hmmm men hvad gør jeg så nu? kan jeg tage op på borgerservice i dk og sige jeg har mistet mit kort ? eller ringe til svensk politi og sige der må være sket en fejl, og at jeg faktisk kun var midlertidig boende i sverige og nu bor i dk, (mon den holder ? ) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Nej for du boede i Sverige da det skete.... Borgerservice er vejen... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Ingen sele?? Jeg forstår altså ikke det der med ikke at bruge selen. Man behøver jo ikke engang at tænke over det (sådan har jeg det i hvert fald). Det sker bare. Ja' date=' jeg har sgu sågar et par gange taget mig selv i at have taget selen på, selv om jeg bare skulle bakke ud af indkørslen. [/quote'] jeg hader helt enkelt at ha den på.. synes den er irriterende og ubehagelig.. og skader ikke andre ved ikke at ha den på så hvis jeg vil betale böden er det vel op til mig selv Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Fare ?? Klart at man ikke er til fare for nogen når man körer så stärkt. Det er da helt almindeligt at köre så stärt Hvor mange dyr fik du på vejen. hvor står den så??? hehe spög til side.. jeg blev stoppet for nyligt af en betjent der var lidt mopset over at han måtte köre 240kmt for at indhente mig på en 90kmt vej og han sagde til mig at : hvis man "bare" körer for hurtigt og ikke direkte er til fare for andre kan de kun inddrage dit danske körekort i 3 måneder så skal de gi dig det tilbage uden pröver osv.. MEN at de kan gi dig köreforbud i sverige så länge de vil.. jeg slap dog med böde for ingen sele og 2 slidte däk men det er da heller ingen genistreg at diskutere med dem når de ved en 100%´er gir dig lov at köre videre i 48 timer ... det må siges at väre ret flinkt og så er det da kun forståeligt at de blir städige når du er det.. Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Hvorfor overhovedet køre 95 på en 50'er vej Fik selv en bøde på 2500 i dk for nylig. Kørte 80 på en 50'er Vi skal nok lære det en dag :) Tror du??? :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 og skader ikke andre ved ikke at ha den på så hvis jeg vil betale böden er det vel op til mig selv Sandt nok. :) Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 kan det være rigtigt at svensk politi må tage mit kørekort?? blev stoppet for et par timer siden af politi med "laser" for a køre 94km/t på 50km/t vej og de tog mit danske kørekort og gav mig 48 timer at køre i indtil kørekortet ik var gyldigt mere, hvilket jeg ik ville acceptere, og de gav mig så køreforbud på stedet, og sagde (med hænderne på pistolerne) at jeg ville blive anholdt og sigtet for grov overtrædelse af et eller andet hvis jeg bare så lidt som prøvede på at tænde min bil igen, den måtte blive holdende midt på p-pladsen i landskrona indtil en med kørekort ku hente den. dejligt at stille en bil, topstylad med kæmpe anlæg i I Landskrona midt på en p-plads uden nogen nærliggende beboede områder ! :fight: men ville egentligt bare høre om de måtte tage mit dk kørekort, hvis nej, hvad satan gør jeg så nu ? hvis ja, hvad gør jeg for at få det tilbage ? på forhånd tak... Jan Nååhhh, hvor er det synd for dig. De kunne da også bare have klappet dig på skulderen og sagt: "Hvor kører du da fint, lille ven, men husk lige på, at man må ikke køre for stærkt". NOT! Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Klart at man ikke er til fare for nogen når man körer så stärkt. Det er da helt almindeligt at köre så stärt Hvor mange dyr fik du på vejen. det er jo en vurdering politiet gör.. og er der ikke andre foran og ved siden af dig på vejen kan du jo ikke väre til fare for nogen? hvis du feks tar din riffel og skyder ud over din mark som er 8km lang og der er tomt så har du ikke väret til fare for andre men skyder du ned ad ströget en fredag eftermiddag så må man sige at så har du.. det er da simpel logik uanset hvor meget du ikke kan lide fartsyndere.. mht dyrene så synes jeg du skulle pröve at bo lidt ude på landet og köre 5-800km om dagen så vil du også ende med en del dyreliv på samvittigheden uanset hvor pänt du körer .. der er nok en grund til at polisen har en speciel afdeling med helt eget tlf nr bare for at tage sig af dyrepåkörsler dete r fordi det sker ret ofte for folk der ikke bor i malmö Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Jeg syns vi skal passe rigtig meget på med at lave debatten til et sted, hvor der vejledes i hvordan man fusker sig til et kørekort, der retmæssigt er inddraget for at køre for stærkt...... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Jeg syns vi skal passe rigtig meget på med at lave debatten til et sted' date=' hvor der vejledes i hvordan man fusker sig til et kørekort, der retmæssigt er inddraget for at køre for stærkt......[/quote'] det er jo ikke fusk .. så länge det ikke er indraget i dk er det jo ikke fusk at få et nyt ... Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Det må dansk politi vel gerne' date=' hvis det er et dansk udstedt kort?[/quote'] Ja for det har de stadig myndighed over... Hvis du bor i SE, og har en svensk kort har dansk politi lige pludselig ikke myndighed over skidtet længere - og så kan de højst give dig et køreforbud. Bor du derimod i SE med et danskt kort har både det danske og svenske politi lov til at hakke kortet :( Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
guggi 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Nååhhh' date= hvor er det synd for dig. De kunne da også bare have klappet dig på skulderen og sagt: "Hvor kører du da fint, lille ven, men husk lige på, at man må ikke køre for stærkt". NOT! hvorfor overhovedet svare på mit spørgsmål hvis du ikke har noget fornuftigt at sige "lille ven" :) og ja jeg kørte fint, den vej jeg snakker om , er der 3 baner som bliver lavet om til 2, det en stor vej langt væk fra beboede områder ! men tak for ingenting, lille ven ! :rolleye: Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites