patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 Og helt i tråd med Thn's forventninger misset jeg totalt med mit gæt om 71.. Hmm, måske har jeg valgt forkert branche at arbejde i.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 Og helt i tråd med Thn's forventninger misset jeg totalt med mit gæt om 71.. Hmm, måske har jeg valgt forkert branche at arbejde i.. Det er bare at gøre præcist det modsatte af hvad du gætter på.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 Interessant interview fra Børsens Web-TV Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 Det er lidt svært at høre på en danske bank strateg når man tænker på hvordan deres investeringer er gået det seneste år ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 OK, nu har jeg hørt det færdigt. Han kan ikke spå om hvor den svenske krone er på kort sigt(de næste måneder), men han regner med at den på lang sigt(12 måneder) er 76 øre. Som lægmand synes jeg at der er alt for mange indenfor den finansielle verden som ser ud til at arbejde for lige netop den finansielle verden. Dvs deres produktivitet er lig nul. De kan ikke sige hvordan vejret er i næste uge men godt om et år, det er svært at tro på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2009 HVORFOR tog jeg lånet i DK?!!? Whyyyyyyyyy... SUK /Jolin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Damn jeg glæder mig til at jeg skal over og besøge de gamle i Malmö i weekenden... så skal der shoppes :) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 HVORFOR tog jeg lånet i DK?!!? Whyyyyyyyyy... SUK /Jolin Ja, der er mange der har det som dig.... Lån i DK = umuligt at sælge i SE. Det gælder både biler og lejligheder... (medmindre det er et meget nyt lån) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Lav kronekurs - Tjek Indkomst i DKK - Tjek Lav rente - Tjek Alle lån i SEK - Tjek Lave fødevare og benzinpriser - Tjek Boligpriser så småt stigende - Tjek Udsigt til lavere indkomstskat - Tjek Ja, jeg vil ikke være kålhøgen, men den her finanskrise flasker sig altså helt enormt optimalt. Man får så rigeligt pladen fuld ved at arbejde i DK og bo i SE for tiden. Tror jeg skal fejre det med en fladskærm - forbruget skal jo holdes i gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Nu stiger priserne jo så på diverse fødevarer købt i udlandet for en faldende SEK ..... så desværre ikke en helt perfekt liste... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Benzinprisen rykker også bare opad i SEK, når SEK'en falder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 25, 2009 Benzinprisen rykker også bare opad i SEK' date=' når SEK'en falder.[/quote'] Men der var alligevel over 1,75 dkk til forskel på en liter 95 blyfri idag.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2009 http://www.google.com/finance?q=SEKDKK siger 0.650 nu. Så skal der dælme overføres løn i morgen. :D [ATTACH]2760[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
stenmann 10 Anmeld indhold Besvaret February 26, 2009 Terminskontakt Måske det er tid til at gå i banken og indgå en aftale omrking kursen for de næste 12 måneder - kursen kan vel næppe blive lavere og så kender du kursen de næste 12 måneder - måned for måned. Det koster kun ganske lidt at indgå en sådan aftale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hr.w 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 ?? Forespørgsel Måske det er tid til at gå i banken og indgå en aftale omrking kursen for de næste 12 måneder - kursen kan vel næppe blive lavere og så kender du kursen de næste 12 måneder - måned for måned. Det koster kun ganske lidt at indgå en sådan aftale. Det forstår jeg ikke rigtig - kan du uddybe? Er det virkelig muligt at lave en sådan aftale ? Er det fx afhængitg af hvilken bank vi snakker om? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrhansen 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Og den fortsætter nedad........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Den var lige nede og teste 64,8 et kort øjeblik, men er nu "oppe" på 65,07 igen. Det er helt vildt! Hvad skal valutaen hede i fremtiden ? Svesetas, Svenske Rubler, Svenske Zloty, Svenske Bath? eller måske er det endnu bedre med Svenske Lire? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Hvad skal valutaen hede i fremtiden ? Svesetas' date=' Svenske Rubler, Svenske Zloty, Svenske Bath? eller måske er det endnu bedre med Svenske Lire? :D[/quote'] SEbabwe dollars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Det forstår jeg ikke rigtig - kan du uddybe? Er det virkelig muligt at lave en sådan aftale ? Er det fx afhængitg af hvilken bank vi snakker om? Jeg vil også have en uddybning - tak :) Man kan i princippet lave sin eget valuta kontrakt rimeligt enkelt. F.eks. d. 1/4 finder person A ud af at der skal overføres 10.000 DKK til Sverige d. 20/4. Person A kan så valutasikre sig på følgende måde: 1: A låner d. 1/4 10.000 DKK til 5% i DK 2: A veksler samme dag til spotkursen 0.6 og indsætter 16.667 SEK på en konto der forentes med 4.5% Når A får sine 10.000 DKK d. 20/4 betaler A sit lån i DKK og hæver indestående på den svenske konto. A har hermed lavet sin egen lille valutakontrakt. Prisen på den kontrakt er renteforskellen mellem DK og SE som i eksemplet er 5-4,5 = 0,5% -> 0,005 * 10.000 DKK * 20/365 = 2,74 DKK. PS! Ingen ansvar tages og der er muligvis også nogle fejl i ovenstående. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Måske det er tid til at gå i banken og indgå en aftale omrking kursen for de næste 12 måneder - kursen kan vel næppe blive lavere og så kender du kursen de næste 12 måneder - måned for måned. Det koster kun ganske lidt at indgå en sådan aftale. Øhh... hvorfor kan kursen ikke blive lavere? Den sætter jo bundrekorder hver dag, og de store svenske banker er bundet på masser af udlån til Baltikum, som kører endnu ringere. Spekulanterne render skrigende væk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Det forstår jeg ikke rigtig - kan du uddybe? Er det virkelig muligt at lave en sådan aftale ? Er det fx afhængitg af hvilken bank vi snakker om? For erhverskunder burde det være simpelt. Og stort set enhver bank burde i teorien kunne finde ud af det. Men at finde en privatrådgiver, som fatter hvad det handler om og ikke bare siger nej fordi vedkommende ikke forstår det, og generelt har jord i hovedet - se det er svært. Forøvrigt er det ikke 1 terminskontrakt, der skal laves, men 12 små: En for hver efterskat månedsløn (minus hvad man forventer at bruge i DKK). Man kan så forøvrigt blive sovset godt ind i problemer, hvis man har lavet sådanne kontrakter og i løbet af de 12 måneder bliver fyret eller går ned i løn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 - kursen kan vel næppe blive lavere Det sagde de også oppe på Island, da ISKen stod på 65. Så fortsatte den ned til 25. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lorup 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Klog af skade? Øhh... hvorfor kan kursen ikke blive lavere? Den sætter jo bundrekorder hver dag' date=' og de store svenske banker er bundet på masser af udlån til Baltikum, som kører endnu ringere. Spekulanterne render skrigende væk.[/quote'] Ikke desto mindre har Riksbanken lavet en aftale med Estiske Esti Panki om at de kan låne SEK 10 mia mod Estiske Kroon. :rolleye: Artikel Sakset fra di.se d.d. http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\02\27\326482§ionid=Ettan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Eesti Pank - ikke det mest tillidvækkende navn på en bank i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Ned ned og ned Så er der kommet de værste svenske BNP-væksttal ud siden 1940. De svenske banker er fedtet godt ind i Baltikum. Det viser sig også at Swedbank er fedtet godt ind i Ukraine. Nogen af de svenske analytikere snakker om at Riksbanken nok kommer til at sætte renten helt ned til 0%. Efterhånden begynder det mere at ligne en svensk krone på vej mod 0,60 end at den kommer tilbage til 0,70. Selv om det virker helt ubegribeligt lavt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites