Jump to content
Frakkel

Svenske kroner falder overfor danske

Recommended Posts

OK, nu har jeg hørt det færdigt. Han kan ikke spå om hvor den svenske krone er på kort sigt(de næste måneder), men han regner med at den på lang sigt(12 måneder) er 76 øre. Som lægmand synes jeg at der er alt for mange indenfor den finansielle verden som ser ud til at arbejde for lige netop den finansielle verden. Dvs deres produktivitet er lig nul. De kan ikke sige hvordan vejret er i næste uge men godt om et år, det er svært at tro på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Lav kronekurs - Tjek Indkomst i DKK - Tjek Lav rente - Tjek Alle lån i SEK - Tjek Lave fødevare og benzinpriser - Tjek Boligpriser så småt stigende - Tjek Udsigt til lavere indkomstskat - Tjek Ja, jeg vil ikke være kålhøgen, men den her finanskrise flasker sig altså helt enormt optimalt. Man får så rigeligt pladen fuld ved at arbejde i DK og bo i SE for tiden. Tror jeg skal fejre det med en fladskærm - forbruget skal jo holdes i gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Benzinprisen rykker også bare opad i SEK' date=' når SEK'en falder.[/quote'] Men der var alligevel over 1,75 dkk til forskel på en liter 95 blyfri idag....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Terminskontakt Måske det er tid til at gå i banken og indgå en aftale omrking kursen for de næste 12 måneder - kursen kan vel næppe blive lavere og så kender du kursen de næste 12 måneder - måned for måned. Det koster kun ganske lidt at indgå en sådan aftale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

?? Forespørgsel

Måske det er tid til at gå i banken og indgå en aftale omrking kursen for de næste 12 måneder - kursen kan vel næppe blive lavere og så kender du kursen de næste 12 måneder - måned for måned. Det koster kun ganske lidt at indgå en sådan aftale.
Det forstår jeg ikke rigtig - kan du uddybe? Er det virkelig muligt at lave en sådan aftale ? Er det fx afhængitg af hvilken bank vi snakker om?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den var lige nede og teste 64,8 et kort øjeblik, men er nu "oppe" på 65,07 igen. Det er helt vildt! Hvad skal valutaen hede i fremtiden ? Svesetas, Svenske Rubler, Svenske Zloty, Svenske Bath? eller måske er det endnu bedre med Svenske Lire? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det forstår jeg ikke rigtig - kan du uddybe? Er det virkelig muligt at lave en sådan aftale ? Er det fx afhængitg af hvilken bank vi snakker om?
Jeg vil også have en uddybning - tak :) Man kan i princippet lave sin eget valuta kontrakt rimeligt enkelt. F.eks. d. 1/4 finder person A ud af at der skal overføres 10.000 DKK til Sverige d. 20/4. Person A kan så valutasikre sig på følgende måde: 1: A låner d. 1/4 10.000 DKK til 5% i DK 2: A veksler samme dag til spotkursen 0.6 og indsætter 16.667 SEK på en konto der forentes med 4.5% Når A får sine 10.000 DKK d. 20/4 betaler A sit lån i DKK og hæver indestående på den svenske konto. A har hermed lavet sin egen lille valutakontrakt. Prisen på den kontrakt er renteforskellen mellem DK og SE som i eksemplet er 5-4,5 = 0,5% -> 0,005 * 10.000 DKK * 20/365 = 2,74 DKK. PS! Ingen ansvar tages og der er muligvis også nogle fejl i ovenstående. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske det er tid til at gå i banken og indgå en aftale omrking kursen for de næste 12 måneder - kursen kan vel næppe blive lavere og så kender du kursen de næste 12 måneder - måned for måned. Det koster kun ganske lidt at indgå en sådan aftale.
Øhh... hvorfor kan kursen ikke blive lavere? Den sætter jo bundrekorder hver dag, og de store svenske banker er bundet på masser af udlån til Baltikum, som kører endnu ringere. Spekulanterne render skrigende væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For erhverskunder burde det være simpelt. Og stort set enhver bank burde i teorien kunne finde ud af det. Men at finde en privatrådgiver, som fatter hvad det handler om og ikke bare siger nej fordi vedkommende ikke forstår det, og generelt har jord i hovedet - se det er svært. Forøvrigt er det ikke 1 terminskontrakt, der skal laves, men 12 små: En for hver efterskat månedsløn (minus hvad man forventer at bruge i DKK). Man kan så forøvrigt blive sovset godt ind i problemer, hvis man har lavet sådanne kontrakter og i løbet af de 12 måneder bliver fyret eller går ned i løn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Klog af skade?

Øhh... hvorfor kan kursen ikke blive lavere? Den sætter jo bundrekorder hver dag' date=' og de store svenske banker er bundet på masser af udlån til Baltikum, som kører endnu ringere. Spekulanterne render skrigende væk.[/quote'] Ikke desto mindre har Riksbanken lavet en aftale med Estiske Esti Panki om at de kan låne SEK 10 mia mod Estiske Kroon. :rolleye: :rolleye: Artikel Sakset fra di.se d.d. http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\02\27\326482&sectionid=Ettan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ned ned og ned Så er der kommet de værste svenske BNP-væksttal ud siden 1940. De svenske banker er fedtet godt ind i Baltikum. Det viser sig også at Swedbank er fedtet godt ind i Ukraine. Nogen af de svenske analytikere snakker om at Riksbanken nok kommer til at sætte renten helt ned til 0%. Efterhånden begynder det mere at ligne en svensk krone på vej mod 0,60 end at den kommer tilbage til 0,70. Selv om det virker helt ubegribeligt lavt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites