Frakkel 10 Anmeld indhold Skrevet October 21, 2008 http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/10/21/061837.htm Det er dejligt for os der får udbetalt i danske og har udgifter i svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2008 http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/10/21/061837.htm Det er dejligt for os der får udbetalt i danske og har udgifter i svenske. Det er helt sikkert lækkert! MEN jeg har nu på fornemmelsen at den retter noget op, her hen imod jul! Hvorfor ved jeg ikke bare en fornemmelse!:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2008 Især med en måned med en masse overarbejde - mmmm marabou :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Idag Tirsdag: SEK 74,6000 -0,55 down :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Idag onsdag SEK 73,63 :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Så er det lidt irriterende at jeg får overført penge den 22. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Så er det lidt irriterende at jeg får overført penge den 22. Det er vel ok hvis det sker sidst på eftermiddagen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M4rco 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Når den svenske krone falder, bliver din bolig mindre værd (i EURO/DKK)! :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Når den svenske krone falder' date=' bliver din bolig mindre værd (i EURO/DKK)! :p[/quote'] Det er sikkert nok kun midlertidigt. Hvis det er varigt må priserne på boligerne i pendlerområderne nødvendigvis finde et niveau som reflekterer niveauet i københavn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Eller også Hvorfor skulle de fölge KBH ? Der er jo ikke den store indflytning fra DK längere. Så mit bud er et kraftigt fald, så Svenskerne også kan väre med. Det er sikkert nok kun midlertidigt. Hvis det er varigt må priserne på boligerne i pendlerområderne nødvendigvis finde et niveau som reflekterer niveauet i københavn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Frakkel 10 Anmeld indhold Besvaret October 22, 2008 Hvorfor skulle de fölge KBH ? Der er jo ikke den store indflytning fra DK längere. Så mit bud er et kraftigt fald' date=' så Svenskerne også kan väre med.[/quote'] Fordi man ikke kan have to markeder så tæt på hinanden med store prisforskelle. Det der er svært at sige er hvor meget broen, afgifterne og de nationale regler trækker i boligprisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Når den svenske krone falder' date=' bliver din bolig mindre værd (i EURO/DKK)! :p[/quote'] For de fleste af os er det vel Bankens fordring der bliver mindre værd :) ( jeg er stadig lige begejstret for min bolig og tænker ikke på at bytte den ud for en der koster Euros eller DKK ) Brug kursgevinsten til at lave ekstraordinære afdrag, så bliver I belønet på længere sigt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 http://borsen.dk/okonomi/nyhed/143349/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 http://borsen.dk/okonomi/nyhed/143349/ Ikke dårligt. Lavere rente kan jo udover at det er godt for os med lån jo være med til at gøre, at flere har råd til at købe ejendom for lidt mere (uden at tage hensyn til inflation osv.). Det interessante er jo, hvor meget bankerne skal tjene på os! I dag ligger Stibor renten på hhv. 4.7% og 4.83% for hhv. 1 og 3 måneders binding. Ifølge: http://www.comboloan.se/rantor/rates_compare.asp?Menu=Bolan ligger renterne på 1 (rörlig) og 3 måneders en del over. DnB Nor er de eneste, som allerede har ageret og har sat deres bolåne-renter ned med 0.45 procent point til hhv. 5.9% og 5.78%. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Ved sidste rentesækning for 14 dage siden var Nordea de eneste der satte renten ned jf. dn.se Bliver spændende at se om de følger med igen, så jeg slipper et helt procentpoint billigere i rente end de startede med at varsle med min betaling skulle være i starten af måneden :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Ved sidste rentesækning for 14 dage siden var Nordea de eneste der satte renten ned jf. dn.se Swedbank satte nu også deres ned. Dog kun 0,15% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Er der forøvrigt nogen der kan fortælle mig hvorfor den svenske krone er blevet styrket en lille smule ovenpå dagens rentebesked. hmmm... ikke meget logik i markedet nu om dage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Ved sidste rentesækning for 14 dage siden var Nordea de eneste der satte renten ned jf. dn.se Bliver spændende at se om de følger med igen, så jeg slipper et helt procentpoint billigere i rente end de startede med at varsle med min betaling skulle være i starten af måneden :) SBAB sætter renten ned med 0,20 - 0,60%: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2008%255c10%255c23%255c307666%26SectionId%3DPrivatekonomi%26menusection%3DPrivatekonomi%3BPrivatNyheter Og Nordea føljer efter med 0,10 - 0,50%: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticleId%3D2008%5C10%5C23%5C307675%26SectionId%3DEttan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2008 Er der forøvrigt nogen der kan fortælle mig hvorfor den svenske krone er blevet styrket en lille smule ovenpå dagens rentebesked. hmmm... ikke meget logik i markedet nu om dage. Meget af det som foregår lige i øjeblkikket er ikke rationelt og giver ikke mening efter teoribøgerne. De finansielle markeder består for tiden af forskræmte deltagere, som render forvirrede rundt. Lige i går tror jeg mere at det var et spørgsmål om at den danske krone kom under pres end at den svenske krone blev styrket. Efter at den danske nationalbank satte renten op (igen) i dag falder kursern lidt tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2008 Lige i går tror jeg mere at det var et spørgsmål om at den danske krone kom under pres end at den svenske krone blev styrket. Efter at den danske nationalbank satte renten op (igen) i dag falder kursern lidt tilbage. Yep så røg renten op med 0.5 procentpoint igen i Danmark http://borsen.dk/privatokonomi/nyhed/143442/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
topperwhopper 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2008 Det er sikkert nok kun midlertidigt. Hvis det er varigt må priserne på boligerne i pendlerområderne nødvendigvis finde et niveau som reflekterer niveauet i københavn. ALT er midlertidigt i liberal kapitalistisk økonomi.... OG så længe presset på den danske krone er så stort, at det presser nationalbanken til at sætte renten op skal vi ikke regne med at boligpriserne i Danmark stiger foreløbig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 Det er helt sikkert lækkert! MEN jeg har nu på fornemmelsen at den retter noget op' date=' her hen imod jul! Hvorfor ved jeg ikke bare en fornemmelse!:)[/quote'] Den er allerede på vej her mod månedsskiftet, er pt i 0.7585 :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Så er kursen faldet lidt igen 12/11: 73,6700 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Så er kursen faldet lidt igen 12/11: 73,6700 Fedt nok... så blev min løn lige lidt mindre værd :thumbdown:fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret November 13, 2008 Så er kursen faldet lidt igen 12/11: 73,6700 Me like a lot! :D Men lur mig om den ikke er steget igen til når vi får løn:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites