Jump to content
Frakkel

Svenske kroner falder overfor danske

Recommended Posts

Når den svenske krone falder' date=' bliver din bolig mindre værd (i EURO/DKK)! :p[/quote'] Det er sikkert nok kun midlertidigt. Hvis det er varigt må priserne på boligerne i pendlerområderne nødvendigvis finde et niveau som reflekterer niveauet i københavn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller også Hvorfor skulle de fölge KBH ? Der er jo ikke den store indflytning fra DK längere. Så mit bud er et kraftigt fald, så Svenskerne også kan väre med.

Det er sikkert nok kun midlertidigt. Hvis det er varigt må priserne på boligerne i pendlerområderne nødvendigvis finde et niveau som reflekterer niveauet i københavn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skulle de fölge KBH ? Der er jo ikke den store indflytning fra DK längere. Så mit bud er et kraftigt fald' date=' så Svenskerne også kan väre med.[/quote'] Fordi man ikke kan have to markeder så tæt på hinanden med store prisforskelle. Det der er svært at sige er hvor meget broen, afgifterne og de nationale regler trækker i boligprisen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Når den svenske krone falder' date=' bliver din bolig mindre værd (i EURO/DKK)! :p[/quote'] For de fleste af os er det vel Bankens fordring der bliver mindre værd :) ( jeg er stadig lige begejstret for min bolig og tænker ikke på at bytte den ud for en der koster Euros eller DKK ) Brug kursgevinsten til at lave ekstraordinære afdrag, så bliver I belønet på længere sigt :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke dårligt. Lavere rente kan jo udover at det er godt for os med lån jo være med til at gøre, at flere har råd til at købe ejendom for lidt mere (uden at tage hensyn til inflation osv.). Det interessante er jo, hvor meget bankerne skal tjene på os! I dag ligger Stibor renten på hhv. 4.7% og 4.83% for hhv. 1 og 3 måneders binding. Ifølge: http://www.comboloan.se/rantor/rates_compare.asp?Menu=Bolan ligger renterne på 1 (rörlig) og 3 måneders en del over. DnB Nor er de eneste, som allerede har ageret og har sat deres bolåne-renter ned med 0.45 procent point til hhv. 5.9% og 5.78%.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved sidste rentesækning for 14 dage siden var Nordea de eneste der satte renten ned jf. dn.se Bliver spændende at se om de følger med igen, så jeg slipper et helt procentpoint billigere i rente end de startede med at varsle med min betaling skulle være i starten af måneden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der forøvrigt nogen der kan fortælle mig hvorfor den svenske krone er blevet styrket en lille smule ovenpå dagens rentebesked. hmmm... ikke meget logik i markedet nu om dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved sidste rentesækning for 14 dage siden var Nordea de eneste der satte renten ned jf. dn.se Bliver spændende at se om de følger med igen, så jeg slipper et helt procentpoint billigere i rente end de startede med at varsle med min betaling skulle være i starten af måneden :)
SBAB sætter renten ned med 0,20 - 0,60%: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3Fstat%3D0%26ArticleID%3D2008%255c10%255c23%255c307666%26SectionId%3DPrivatekonomi%26menusection%3DPrivatekonomi%3BPrivatNyheter Og Nordea føljer efter med 0,10 - 0,50%: http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticleId%3D2008%5C10%5C23%5C307675%26SectionId%3DEttan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der forøvrigt nogen der kan fortælle mig hvorfor den svenske krone er blevet styrket en lille smule ovenpå dagens rentebesked. hmmm... ikke meget logik i markedet nu om dage.
Meget af det som foregår lige i øjeblkikket er ikke rationelt og giver ikke mening efter teoribøgerne. De finansielle markeder består for tiden af forskræmte deltagere, som render forvirrede rundt. Lige i går tror jeg mere at det var et spørgsmål om at den danske krone kom under pres end at den svenske krone blev styrket. Efter at den danske nationalbank satte renten op (igen) i dag falder kursern lidt tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sikkert nok kun midlertidigt. Hvis det er varigt må priserne på boligerne i pendlerområderne nødvendigvis finde et niveau som reflekterer niveauet i københavn.
ALT er midlertidigt i liberal kapitalistisk økonomi.... OG så længe presset på den danske krone er så stort, at det presser nationalbanken til at sætte renten op skal vi ikke regne med at boligpriserne i Danmark stiger foreløbig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er helt sikkert lækkert! MEN jeg har nu på fornemmelsen at den retter noget op' date=' her hen imod jul! Hvorfor ved jeg ikke bare en fornemmelse!:)[/quote'] Den er allerede på vej her mod månedsskiftet, er pt i 0.7585 :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites