SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Jeg kunne ALDRIG finde på at aflevere noget som helst for at få lov at tanke!!Godt for dig:rolleye: Men tænk over det... i flere og flere indkøbssteder må du ikke medbringe din taske, når du går ind i butikken, du investerer "gladeligt" i ekstra låse på køretøjet, alarmer i dit hus, du bliver tjekket i hoved og røv, når du skal flyve etc. etc. Altsammen fordi nogle ikke kan finde ud af hvad der er dit og mit:mad: Så tankstationernes foranstaltninger er vel bare det nye i rækken. Ærgeligt, men ikke noget der kan sætte mit pis i kog, når jeg har rent mel i posen, men irriterende at det er nødvendigt -ja! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Problemet er vel grundlæggende, ud over følelsen af at blive mistænkeliggjort, at det er endnu mere besværligt og tager endnu længere tid at tanke. Det er i forvejen ofte noget man lige skal nå på vej til noget andet (og vigtigere), og så står man der og klikker med pistolen til man opdager at tankpassermanden IKKE frigiver tanken, og man må ind og bede om lov til at tanke. 5 ekstra spildte minutter. Og en pæn irritation over det usmidige princip. Løsningen er vel at få et tankkort, der ikke har loft, og bruge tankstationer med betalingsanlæg ved standeren? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Altså på samme måde som dem der mener det er OK at køre 200 km/t i tunnelen, køre uden sikkerhedssele, gladeligt pløjer dyr ned i deres biler, og generelt bare mener at overholdelse af trafiklovgivningen er valgfri? øh hva? Sannes eksempel er jo netop fordi folk stikker af for regningen.. jeg forstår slet ikke polimikken.. der er heldigvis massere af andre tanke hvor man kan tanke hvis man er så utilfreds.. Shell's tank lige der ligger jo totalt udsat fordi der er så mange veje og man ikke er særlig langt fra motorvejen... Jeg synes det er fint at de gerne vil sikre deres forretning og der følger nok andre tanke med, for det er jo et problem for benzintankene og folk skyr ikke nogle midler for at fuske, så som at køre uden nummerplader, tanke med stjålede nummerplade osv.. Tag nu bare Siba ved Svågertorp som har en label i vinduet, hvor der står at ved betaling med Kreditkort, så skal man forberede sig på at de kan finde på at ringe og kontrollere numrene via telefonen, grundet fusk.. Det kan godt være at en tankstation kan afskrive det som tab, men i sidste ende så går det jo bare ud over deres overskud, for de har stadig haft en udgift .. Lige som Kvikly, Superbrugsen, Netto også har når de får stjålet madvare.. De har en udgift som består i at indkøbe varene og når de ikke får dækket denne udgift ved et salg, så tjener de mindre.. Og så kan det godt være nogen har forsikring osv.. men det er jo også en udgift og hvis forsikringen skal dække flere og flere tab, mon så ikke præmien stiger .. Det er som om folks mentalitet er fuldstændig i hegnet, når det kommer til at fuske med store virksomheder, forsikring, skat etc. etc. .. "Jamen det er jo store internationale selskaber, de taber ikke penge på det, de kan afskrive gælden, de kan trække det fra i skat, de tjener jo så mange penge i forvejen" osv osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Løsningen er vel at få et tankkort' date=' der ikke har loft, og bruge tankstationer med betalingsanlæg ved standeren?[/quote'] VisaDankort?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Hvad med et shellkort??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Problemet er vel grundlæggende, ud over følelsen af at blive mistænkeliggjort, at det er endnu mere besværligt og tager endnu længere tid at tanke. Det er i forvejen ofte noget man lige skal nå på vej til noget andet (og vigtigere), og så står man der og klikker med pistolen til man opdager at tankpassermanden IKKE frigiver tanken, og man må ind og bede om lov til at tanke. 5 ekstra spildte minutter. Og en pæn irritation over det usmidige princip.Den tank jeg normalt tanker på har såmænd også sat op et skilt på hver stander der pænt beder folk om at gå ind inden de tanker og en forklaring hvorfor, dermed er den irritation forsvundet (synes jeg). -Tilgengæld vil de aldrig se legitimation, hvis jeg betaler med mit danske kort, hvilket er ret så usædvanligt, så det problem har de åbenbart ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Den tank jeg normalt tanker på har såmænd også sat op et skilt på hver stander der pænt beder folk om at gå ind inden de tanker og en forklaring hvorfor' date=' dermed er den irritation forsvundet (synes jeg). -Tilgengæld vil de aldrig se legitimation, hvis jeg betaler med mit danske kort, hvilket er ret så usædvanligt, så det problem har de åbenbart ikke...[/quote'] Den tank jeg normalt tanker på har såmænd også sat op et skilt på hver stander der pænt beder folk om at gå ind inden de tanker og en forklaring hvorfor ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 øh hva? Sannes eksempel er jo netop fordi folk stikker af for regningen.. Ja, netop ... men det er jo ikke tankstationens skyld -du kan takke alle de kvajpander som mener det er okay at køre uden at betale! Tænk på alle andre steder i din omgivning' date=' som har måttet lave ekstra sikkerhedsforanstaltninger fordi en lille brøkdel af befolkningen ikke fatter hvordan man skal opføre sig.[/quote'] Det jeg mente var at hvis folk nu ikke følte sig i deres ret til at ignorere lovgivningen, var det ikke nødvendigt for tankstationerne at gå til yderligheder for at sikre deres overlevelse ... på samme måde som at der ville være færre irriterende foranstaltninger som fartkameraer, bump ved siden af skoler, irriterende blomsterbede på stilleveje, hvis blot folk ikke følte sig i sin ret til at ignorere trafik lovgivningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Godt så - vi skal hermed forvente at aflevere vores ID-kort, inden vi går i ICA og handler i fremtiden!(?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Godt så - vi skal hermed forvente at aflevere vores ID-kort' date=' inden vi går i ICA og handler i fremtiden!(?)[/quote'] Det er jo alt andet lige lidt anderledes, her kommer du uundgåeligt igennem kassen på vej ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2008 Jeg syntes jo i det hele taget det er ret så bøvlet og ufleksibelt hvis der er ikke er mulighed for at betale med kort direkte ved standeren. Hvorfor i alverden dog ind og stå i kø med håndværkere der skal have Cocio og pølser, folk der skal have morgenbrød, osv, osv - bare for at betale for en sjat benzin? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2008 Den tank jeg normalt tanker på har såmænd også sat op et skilt på hver stander der pænt beder folk om at gå ind inden de tanker og en forklaring hvorfor ???Er det min sætningskonstruktion du sætter spørgsmålstegn til eller vil du have forklaringen? Det er selvfølgelig fordi folk kører uden at betale (siger det ikke sig selv?):) Og pointen med indlægget er, at det burde være en selvfølge for alle tankstationer, der har indført den politik at skilte og forklare. Det burde ikke forekomme at man skal stå som en idiot og spilde tid fordi man ikke er tankelæser... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2010 Så kom turen til Statoil i Sydhavnen. Ville tanke for en time siden, og stod gladeligt med pistolen og ventede på at få lukket op for standeren. Den bippede en rum tid, og intet skete. Så vinker ekspedienten inde fra butikken, og jeg går ind til ham...og så beder han mig gudhælpemig om "at lægge noget inden jeg tanker"!. Han ville have pant/sikkerhed! Tog en kort diskussion med ham, mens han fablede om at "de ikke kunne tjekke svenske plader". Orkede ikke at fortælle ham, at dette nok var det nemmeste i verden, hvis man gad sætte sig lidt ind i hvad man fabler om. Fortalte ham min utilfredshed, og at han spildte min tid. Gik ud og kørte mit Dankort i automaten på standeren og tankede, mens jeg talte til ti nogle gange. Jeg synes simpelthen det er noget fis! Jeg køber ikke påstanden om, at de har større problemer med svenske plader end andre (og de ikke kan tjekke oplysninger på en svensk smutter). Så må de ¤*##¤%* sætte et skilt op på standerne, der pænt fortæller alle på udenlandske plader, at de KUN kan tanke med kort og kode direkte på standeren. Det kunne jeg leve med. Nu skulle jeg så også have haft en hurtig bilvask - så derfor valgte jeg "Betaling i butik" på standeren, så jeg kunne betale det hele samlet. For fremtiden bliver det så kun benz på kort på den amatør-station - hvis jeg ikke kan humpe andre steder hen på dampene. "Service-station" er sgu' et begreb der er savnet efterhånden. Svumpukler! *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Hvis jeg havde daglige tyverier i min butik, så ville jeg da også gøre alt for at minimere svind.....At nogen så er skarpere til det end andre, er jo bare den naturlige selektivitet der udspringer af de åbenlyse menneskelige forskelle. Så ingen grund til at blive sur over det....Der skulle gerne mere til i denne verden, end disse ubetydelige småproblemer.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Gik ud og kørte mit Dankort i automaten på standeren og tankede... Problemet løst....så ingen grund til at bruge krudt på sådanne små ting. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Problemet løst....så ingen grund til at bruge krudt på sådanne små ting.Nu var tiden jo allerede "spildt" - og måske andre kunne bruge informationen, så de undgår at stå og bruge dobbelt så meget tid på en tankning som nødvendigt, fordi de har den frækhed at køre rundt i en bil på andet end danske afgifts-skilte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Jeg har flere gange oplevet det samme, især shell og den samme lame forklaring med pladerne Løsning: Shell express med dankort eller Q8 Dankort. Løsning nummer 2: Køb DK plade bil (lige gjort nemlig :D) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Er det ikke ens for alle - også for biler med danske nummerplader?? Ellers giver det da ingen mening, udfra det de vil opnå med det - nemlig at stoppe tyveriet (som jo nok sker i langt de fleste tilfælde med en dansk bil). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 det er vel egentligt bare fordi de ikke kender til mulighederne for at tjekke svenske biler og inkassere pengene i sverige og derfor tror at de ikke har den mulighed... Er det ikke ens for alle - også for biler med danske nummerplader?? Ellers giver det da ingen mening, udfra det de vil opnå med det - nemlig at stoppe tyveriet (som jo nok sker i langt de fleste tilfælde med en dansk bil). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 det er vel egentligt bare fordi de ikke kender til mulighederne for at tjekke svenske biler og inkassere pengene i sverige og derfor tror at de ikke har den mulighed... Der hvor jeg vil hen er, at der er ingen foreskel på om bilen er dansk, svensk eller polsk - det er ens for alle... At så de på tanken siger "ja, det er fordi du køre i en svensk bil" - vil jeg tolke som manglende viden om hvordan deres 'nye' system virker. Det giver ingen mening at den enkelte tank skulle have en person til at stå og tjekke op på hvilke nationalitet den enkelte bil nu engang har, og så trykke på en knap som enten slår end enkelte tank til eller fra. Det er jo samme system som er kendt fra USA, hvor man heller ikke får lov til at tanke før der er blevet betalt på den ene eller anden måde (kort eller deponering af nogle $$) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Er det ikke ens for alle - også for biler med danske nummerplader?? Ellers giver det da ingen mening, udfra det de vil opnå med det - nemlig at stoppe tyveriet (som jo nok sker i langt de fleste tilfælde med en dansk bil).Nej - danske biler kan tanke på vanlig vis. Om de så også kører samme hetz mod andre udenlandske nummerplader?...tja. Jeg ved det ikke. Men logikken burde nikke ja til dette. det er vel egentligt bare fordi de ikke kender til mulighederne for at tjekke svenske biler og inkassere pengene i sverige og derfor tror at de ikke har den mulighed...Bl.a. deraf min hovedrysten og harceleren.Der hvor jeg vil hen er, at der er ingen foreskel på om bilen er dansk, svensk eller polsk - det er ens for alle... At så de på tanken siger "ja, det er fordi du køre i en svensk bil" - vil jeg tolke som manglende viden om hvordan deres 'nye' system virker. Det giver ingen mening at den enkelte tank skulle have en person til at stå og tjekke op på hvilke nationalitet den enkelte bil nu engang har, og så trykke på en knap som enten slår end enkelte tank til eller fra. Det er jo samme system som er kendt fra USA, hvor man heller ikke får lov til at tanke før der er blevet betalt på den ene eller anden måde (kort eller deponering af nogle $$)det burde være ens, ja - men det er det ikke. I USA er det fint - fordi der er det sådan man gør, og det kommer ikke bag på nogen. Her står man og glaner med en pistol i tanken, og en bippende stander i længere tid - inden man kan være heldig at få nogle fakter fra en tankpasser, som beder en om at afkriminalisere sig selv på stedet, fordi bilen der skal tankes er svensk. Helt i skoven! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Hvordan vil de styrer det på en travl dag?? Hvordan har de mon tænkt sig at styrer denne forskels behandling hvis nu det ER en svensker (eller anden nationalitet) som kommer i en dansk bil - som jo så pr definition er kriminel. Det som er blevet skrevet i medierne er jo at forskellige selvskaber er trætte af at 'kunderne' kørte fra regningen - dansk eller ej - og derfor fremover ville låse deres tankanlæg indtil der var betalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Hvordan vil de styrer det på en travl dag?? Hvordan har de mon tænkt sig at styrer denne forskels behandling hvis nu det ER en svensker (eller anden nationalitet) som kommer i en dansk bil - som jo så pr definition er kriminel. Det som er blevet skrevet i medierne er jo at forskellige selvskaber er trætte af at 'kunderne' kørte fra regningen - dansk eller ej - og derfor fremover ville låse deres tankanlæg indtil der var betalt.Beats me! De laver sporadiske hjerneblødninger uden en egentlig rød tråd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Beats me! De laver sporadiske hjerneblødninger uden en egentlig rød tråd. Så vidt jeg forstår så bliver dette system stille og roligt indført på mange af de større kæders stationer for alle biler. Udelukket for at stoppe snyd. Det har været i medierne et par gange. I øvrigt tankede jeg også på Statoil i går (med svenske plader) og der 'sagde standeren' at jeg skulle gå ind i biksen eller betale med kort (efter jeg havde prøvet at tanke). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2010 Det er grundlæggende dårlig service, at man straffer dem, der betaler, fordi et mindretal stikker af Og skismaet for tankstationern er, at de vil så gerne have folk ind i butikken. Avancen på bezinsalget er minimal, og fortjenesten ligger i mersalget i butikken. Så vi skal lokkes/jages derind, for ellers skulle de lave rene automatstationer. Så som kunde er man til grin de steder, de forlanger man kommer ind i kø for at få åbnet standeren og så i kø for at betale. Og hvis man så køber cocio og pølser, så understøtter man den politik De burde, hvis de ønskede at yde service, og hvis de frygter at man ikke betaler, have betaling ved standeren. Og så kunne de få kunder, der havde anden grund gå i butikken gøre det efter tankningen og betalingen (og så ville omsætningen crashe helt i deres butik). Hvis ikke standeren bliver frigivet, når jeg sætter pistolen i bilen, så kører jeg et andet sted hen (forudsat jeg har mere end en ½ liter på tanken ). Det er den eneste måde de lærer, at de må tænke nyt. Jeg kender ikke det gode svar, men så længe det lykkes at få kunderne til at stå i kø 2 gange for at tanke, så ændrer tankstationerne ikke noget. De skal se det på omsætningen, før de tænker nyt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites