michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Får dit firma stjålet en bil, så ringer de til politiet og afskriver det som tab....Så har det ikke kostet dem noget??? Det lyder fandme godt! Hvor sender man regningen hen??? ja hurra for forsöget på sarkasme .. synd det ikke gir mening .. klart man ikke kan afskrive en bil som tab men forbrugsmaterialer kan man ... eksempler.. 1. grönthandlere med frugt udenfor der blir stjålet eller ödelagt , blir däkket som tab, det er en af de brancher hvor der bliver fusket allemest mht afskrivning på tab fordi det er så nemt "mine äbler faldt ned af stativet jeg kan ikke sälge dem = tab" de behöver ikke engang sälge noget de kan bare sidde og vente på at frugten rådner 2. byggepladser der får stjålet visse ting, ikke alle, får det däkket som tab 3. tankstationer der får stjålet benzin, får det däkket som tab... 4. smörrebröd og en del andre madvarer bare lige dem jeg ved får däkket det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Uha ja.....Og hvad hvis nu pladerne tilhører en helt anden bil??? Hvem tager så tabet??? Jeg kan da bare tage pladerne fra Audi'en og sætte på starlet'en, og så kan de da ikke gøre en skid..... Og hvad tror du mange gør i dag?? For nogle er det en sport.....Og det er os andre der hænger på regningen. igen det du siger gir ingen mening når du samtidig quoter til min post... for stjålne plader kan jo ligeså godt sidde på en dansk bil og som jeg siger så bör de kräve pant af alle... så hvad mener du i det hele taget med det du skriver? det gav ingen mening og hang på ingen måde sammen med det du quotede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ja hurra for forsöget på sarkasme .. synd det ikke gir mening .. klart man ikke kan afskrive en bil som tab men forbrugsmaterialer kan man ... eksempler.. 1. grönthandlere med frugt udenfor der blir stjålet eller ödelagt , blir däkket som tab, det er en af de brancher hvor der bliver fusket allemest mht afskrivning på tab fordi det er så nemt "mine äbler faldt ned af stativet jeg kan ikke sälge dem = tab" de behöver ikke engang sälge noget de kan bare sidde og vente på at frugten rådner 2. byggepladser der får stjålet visse ting, ikke alle, får det däkket som tab 3. tankstationer der får stjålet benzin, får det däkket som tab... bare lige dem jeg ved får däkket det Hør her - det kan godt være du kan afskrive det som tab, men du har stadig købt benzinen af en leverandør der skal have sine penge. Du går jo ikke tilbage til ham og siger "desværre, din benzin blev stjålet så jeg vil ikke betale for den". Du har købt en vare som du så har fået stjålet, så selvfølgelig har det en omkostning for dig når den forsvinder. Den afskrivning du snakker om betyder jo bare at du ikke skal betale skat af pengene, men det er jo kun 30% sparet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Den afskrivning du snakker om betyder jo bare at du ikke skal betale skat af pengene, men det er jo kun 30% sparet... Hov, vent.. Måske er det en del af regeringens nye "Hjælpepakke"?? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Hør her - det kan godt være du kan afskrive det som tab, men du har stadig købt benzinen af en leverandør der skal have sine penge. Du går jo ikke tilbage til ham og siger "desværre, din benzin blev stjålet så jeg vil ikke betale for den". Du har købt en vare som du så har fået stjålet, så selvfølgelig har det en omkostning for dig når den forsvinder. Den afskrivning du snakker om betyder jo bare at du ikke skal betale skat af pengene, men det er jo kun 30% sparet... ja det er sandt men man får dem tilbage i sidste ende så man mister ikke noget på det og nej det er rent faktisk det hele og ikke kun 30% men jeg ved det for jeg kender flere der har fusket med det i feks grönthandlere og smörrebrödsforretninger og byggepladser .. .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ja det er sandt men man får dem tilbage i sidste ende Af hvem??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ja det er sandt men man får dem tilbage i sidste ende så man mister ikke noget på det og nej det er rent faktisk det hele og ikke kun 30% men jeg ved det for jeg kender flere der har fusket med det i feks grönthandlere og smörrebrödsforretninger og byggepladser .. .. Nej det er jo ikke.... Når du afskriver et beløb betyder det at du slipper for at betale skat af beløbet. Men da virksomhedsskatten kun er 30% er det jo kun det beløb du slipper for at aflevere til skattefar, dvs. også det beløb du får ud af din afskrivning - de resterende 70% må du jo bløde af egen lomme... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Af hvem??? Det kan være han har en god aftale med julemanden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ja det er sandt men man får dem tilbage i sidste ende så man mister ikke noget på det og nej det er rent faktisk det hele og ikke kun 30% men jeg ved det for jeg kender flere der har fusket med det i feks grönthandlere og smörrebrödsforretninger og byggepladser .. .. Altså i sidste ende når regnskabet skal gøres op så er der nogen der skal dække tabet, som andre også har været inde på.. Det kan godt være en person går fri, men så skal firmaet bare betale.. Det er utopisk at tro at man kan regne med "tab" og ikke skal betale til nogen .. Det kan godt være din ven som var bestyrer på en tank, kunne afskrive det som tab, men nogle skal altså betale regningen .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ved at du skal betale det mindre til skat ... jeg ved ikke helt hvordan det funger men jeg ved det funger og jeg ved at ejeren af den tank min bror arbejdede på var skideligeglad for han mistede intet på det, og at flere jeg kender har tjent kassen på fusk med det ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Heyy nu ikke så klog vel...... Vi sidder da bare og venter på benzinen rådner og så siger vi bare til leverandøren at benzinen var rådden og vi ikke vil betale. Eller til NCC når de får stjålet byggematerialer....Det er jo ikke NCC's problem, men leverandørens.... Han kunne lade være med at stille dem udenfor uden lås på. Men Michael bliver nok klogere på et tidspunkt. Måske.......;) Hør her - det kan godt være du kan afskrive det som tab, men du har stadig købt benzinen af en leverandør der skal have sine penge. Du går jo ikke tilbage til ham og siger "desværre, din benzin blev stjålet så jeg vil ikke betale for den". Du har købt en vare som du så har fået stjålet, så selvfølgelig har det en omkostning for dig når den forsvinder. Den afskrivning du snakker om betyder jo bare at du ikke skal betale skat af pengene, men det er jo kun 30% sparet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ved at du skal betale det mindre til skat ... jeg ved ikke helt hvordan det funger men jeg ved det funger og jeg ved at ejeren af den tank min bror arbejdede på var skideligeglad for han mistede intet på det' date=' og at flere jeg kender har tjent kassen på fusk med det ...[/quote'] Præcis - du skal betale mindre i skat, men skatten er kun 30%, så det er jo kun det du "sparer". Resten skal ud af egen lomme... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Uha ja.....Og hvad hvis nu pladerne tilhører en helt anden bil??? Hvem tager så tabet??? Jeg kan da bare tage pladerne fra Audi'en og sætte på starlet'en, og så kan de da ikke gøre en skid..... Og hvad tror du mange gør i dag?? For nogle er det en sport.....Og det er os andre der hænger på regningen. Ja lige præcis og hvis de kun ser det er en svensk bil, men ikke når at se nummeret eller har det på videoovervågningen, så er det lige meget og det som de taber, skal nogen betale og du har helt ret, at det er en sport for mange - lige som folk der fusker med forsikring, skat og alt muligt andet - men i sidste ende, så er der nogen som får en regning der skal betales og hvis den ikke kan ramme en enkelt person, så spredes den ud til kunderne.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Altså i sidste ende når regnskabet skal gøres op så er der nogen der skal dække tabet' date=' som andre også har været inde på.. Det kan godt være en person går fri, men så skal firmaet bare betale.. Det er utopisk at tro at man kan regne med "tab" og ikke skal betale til nogen .. Det kan godt være din ven som var bestyrer på en tank, kunne afskrive det som tab, men nogle skal altså betale regningen ..[/quote'] ja alle skatteydere .. og den gamle sang med "så skal vi andre der betaler skat betale" er noget crap for hvem siger fuskeren ikke også betaler sin skat .. så har han vel selv betalt i sidste ende .. og nu er der med garanti en del her der sidder og koger "hvordan kan han forsvare folk der gör den slags WAH WAH WAH" men det gör jeg ikke jeg siger bare at det ikke er det store tab for tanken og at de ligeså let kan finde en svensk ejer som en dansk ejer og straks begynder folk at snakke om stjålne plader og manglende plader, hvor hänger det overhovedet sammen med at jeg siger de ligeså let kan finde svenskere som danskere? er jeg den eneste der ikke kan se pointen? og hvis det er fordi de har en masse med stjålne plader eller uden plader bör de vel afkräve ALLE pant så det gir ingen mening.. hvilket var hvad jeg sagde men det kommer ikke bag på mig at der er folk her der skal modsige mig bare for modsigelsens skyld, om det så gir mening eller ej !! det lader til at mange rent faktisk ikke engang läser hvad jeg skriver, og hvis det er fordi i er ligeglade med hvad jeg skriver så lad dog ffs väre med at svare på det eller quote det sammen med et usammenhängende reply Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ja alle skatteydere .. og den gamle sang med "så skal vi andre der betaler skat betale" er noget crap for hvem siger fuskeren ikke også betaler sin skat .. så har han vel selv betalt i sidste ende .. og nu er der med garanti en del her der sidder og koger "hvordan kan han forsvare folk der gör den slags WAH WAH WAH" men det gör jeg ikke jeg siger bare at det ikke er det store tab for tanken og at de ligeså let kan finde en svensk ejer som en dansk ejer og straks begynder folk at snakke om stjålne plader og manglende plader, hvor hänger det overhovedet sammen med at jeg siger de ligeså let kan finde svenskere som danskere? er jeg den eneste der ikke kan se pointen? og hvis det er fordi de har en masse med stjålne plader eller uden plader bör de vel afkräve ALLE pant så det gir ingen mening.. hvilket var hvad jeg sagde men det kommer ikke bag på mig at der er folk her der skal modsige mig bare for modsigelsens skyld, om det så gir mening eller ej !! det lader til at mange rent faktisk ikke engang läser hvad jeg skriver, og hvis det er fordi i er ligeglade med hvad jeg skriver så lad dog ffs väre med at svare på det eller quote det sammen med et usammenhängende reply Det er vel som sådan et "stort" tab for tanken. Med en literpris på 10 kr. vil de 7 kr. være tanken der skal dække hvorimod skattefar dækker de sidste 3 kr... Hvis man får hakket nogle 100 liter om dagen kan det sku godt løbe op... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ved at du skal betale det mindre til skat ... jeg ved ikke helt hvordan det funger men jeg ved det funger og jeg ved at ejeren af den tank min bror arbejdede på var skideligeglad for han mistede intet på det' date=' og at flere jeg kender har tjent kassen på fusk med det ...[/quote'] Kan du ikke lige høre ham hvordan det fungerer - for det trick gad jeg satme godt lære :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Det er vel som sådan et "stort" tab for tanken. Med en literpris på 10 kr. vil de 7 kr. være tanken der skal dække hvorimod skattefar dækker de sidste 3 kr... Hvis man får hakket nogle 100 liter om dagen kan det sku godt løbe op... jeg skal höre min bror hvordan det fungerede for jeg ved de fik däkket det hele som tab af staten om det var via skat eller noget statsgaranti/forsikringshallöj er jeg ikke sikker på men det blev däkket og det var ikke af et forsikringsselskab... det eneste ejeren var utilfreds med var at han skulle udfylde et papir hver gang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Og Michael gravede sig længere og længere og længere ned........og længere.......længere........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 jeg skal höre min bror hvordan det fungerede for jeg ved de fik däkket det hele som tab af staten om det var via skat eller noget statsgaranti/forsikringshallöj er jeg ikke sikker på men det blev däkket og det var ikke af et forsikringsselskab... det eneste ejeren var utilfreds med var at han skulle udfylde et papir hver gang Staten gør det 100% ikke, det ville være ulovlig statsstøtte... Så skal det være fordi gutten har tegnet noget forsikring på det, men det har vel også en omkostning i form af en forsikringspræmie - og da den slags altid er større end hvad de skal betale ud i gennemsnit tør jeg slet ikke tænke på præmien på sådan en fætter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lindholm 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Jeg har arbejdet både på tank og fødevarer der skulle kasseres når de efter endt arbejdsdag ikke blev solgt. Som flere allerede har været inde på så kan det trækkes fra I SKAT, som tab, og dermed får man jo kun delvist dækket sit tab. Så den største udgift vil altså stadig skulle afholdes af ham der har haft tabet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 skal nok höre ham ad hvordan det fungerer ... og få det forklaret helt nöjagtigt og rikke... Tjah og du virker mere og mere uintelligent .. dine indläg er usammenhängende i forhold til hvad du quoter.. du har ret i hvad du skrev men det hang på ingen måde sammen med det jeg skrev som du quotede.. og det sidste indläg ... kan kun sige , ryg lidt mindre .. jeg stopped ejo netop med at grave da jeg blankt indrömmer at jeg ikke ved präcis hvordan det virker ... så igen .. komplet usammenhängende og meningslös post .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 og rikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 og rikke... Tjah og du virker mere og mere uintelligent .. dine indläg er usammenhängende i forhold til hvad du quoter.. Don't feed the troll... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 ja eller buddha .. kärt barn har mange navne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Don't feed the troll... Har du en bot til at sidde og smide den kommentar afsted ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites