bonne 16 Anmeld indhold Skrevet October 19, 2008 Har Danske Bank (og Skånes Provins-ditto), men mest fordi jeg da jeg flyttede til SE for et år siden bare oprettede en konto i den samme bank, hvor jeg havde en konto i i DK. Men ... hvilken pendlerbank bruger I? Har ikke brug for lånekonti, men en konto, der ingen gebyrer har (eller næsten ingen) og som er billig med at flytte penge fra DK til SE. Nem aktiehandel bør også være muligt. Hvad kan I anbefale? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2008 Swedbank Mindst 1 månedlig overførsel stort set gratis - vistnok SEK 10 i modtagende bank i Sverige. Filial i hvert fald på Kalvebod Brygge og i Fields - i DK. Det virker ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret October 19, 2008 Har selv Nordea i begge lande... Via netbank kan jeg flytte penge frem og tilbage på mindre 1 time i arbejdstiden... Men nogen gange 1 dag... Derudover betaler jeg mine regninger via nordea også... Gebyrerne er ikke noget jeg lægger mærke til da det drejer sig om 1 kr eller noget i den stil pr. regning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Jeg skiftede fra Danske Bank / Skånes Provinsbank til Nordea. På begge sider. Synes de var alt for firkantede i Provinsbanken, mht til et billån. Nordea ville gladeligt låne mig pengene, så flyttede alt over. Derudover har jeg 2 gange stået med lidt penge på hå hånden, som jeg vill sætte ind på min konto, og så rendt ind i LUNCHSTÄNGT ( Provinsbanken ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Nordea mellem DK og SE Har selv Nordea i begge lande... Via netbank kan jeg flytte penge frem og tilbage på mindre 1 time i arbejdstiden... Men nogen gange 1 dag... Derudover betaler jeg mine regninger via nordea også... Gebyrerne er ikke noget jeg lægger mærke til da det drejer sig om 1 kr eller noget i den stil pr. regning Sorry jeg hiver det op igen, men hvordan har du fået den aftale i hus? På nuværende tidspunkt betaler min kæreste standard gebyr (vist nok 50 DKK) per overførelse og det tager 2 dage hver gang. Da vi kontaktede banken sagde vores sælger ... umm rådgiver .. at sådan var det bare... Så hva' skal man gøre? Hvis man har en Dansk og en Svensk Nordea konto og gerne vil kunne flytte sine penge frit mellem de to konti (uden at skulle vente 2 dage og betale kassen) ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 En hel almindelig international overførsel mellem egne konti. Det er supernemt i netbanken at sætte det op og overføre penge hver måned. Udenlandske betalinger -> Overførsel i Nordea Der udfylder du IBAN osv.. og så skal du huske at svare "ja" til at det er overførsler mellem egne konti. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Sorry jeg hiver det op igen, men hvordan har du fået den aftale i hus? På nuværende tidspunkt betaler min kæreste standard gebyr (vist nok 50 DKK) per overførelse og det tager 2 dage hver gang. Da vi kontaktede banken sagde vores sælger ... umm rådgiver .. at sådan var det bare... Så hva' skal man gøre? Hvis man har en Dansk og en Svensk Nordea konto og gerne vil kunne flytte sine penge frit mellem de to konti (uden at skulle vente 2 dage og betale kassen) ?? Den aftale er standard for alle Nordea kunder. Du skal bare selv overføre via Netbank og kun til egne konti i den udenlandske Nordea. Så vidt jeg ved gælder det kun DK--> SE men har dog aldrig overført den anden vej..... Det er gebyrfrit men der betales til banken via det spread til nationalbankens middelkurs der afregnes til. Mener det er 20 basispunkter. Pengene står der samme dag. Hvis du overfører i SEK står de der med det samme, hvis du overfører i DKK går de først ind om eftermidagen når nationalbankensmiddelkurs er offentliggjort. Mener det er 14.30, men det vil jeg ikke hænges op på:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Så hva' skal man gøre? Hvis man har en Dansk og en Svensk Nordea konto og gerne vil kunne flytte sine penge frit mellem de to konti (uden at skulle vente 2 dage og betale kassen) ?? Først, prøv at kigge på Nordeas prisskilt og Øresunddirekts oversigt over pendler konti Nordea tager altså maks 30 kr for en udenlandsk overførelse. Det virker dog til (ud fra den oversigt fra Øresunddirekt) at der findes en pendleraftale, hvor der gælder helt andre og bedre vilkår. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 Jepski - den månedlige overførelse er gratis, og pengene står der samme dag i SE som de overføres fra i DK. Du kan også selv overføre penge til SE, helt kvit og frit - op til 20.000 kr. pr. dag. Bare man vælger overførelse i nordea, og så landet Sverige. Eller noget i den stil, kan ikke helt huske det - men det er meget tydeligt og nemt. Men mener altså at pengene først er der dagen efter, eller også er det fordi jeg har foretaget mine overførelser for sent på dagen. Jeg har prøvet at krydes modtager betaler alle omkostning af, og modtager/sender betaler selv udgifter - og det bliver 0 kr. i gebyr hver gang. Betaler ca 2-3 sek pr. betaling jeg laver via netbank til PG/BG konto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 For at der ikke skal gå total Nordea i den, så kan jeg da sige, at jeg er fuld tilfreds med danske bank/skånes provinsbank. Der er også gratis månedlig automatisk overførsel samt gratis selv-overførsler via netbank (går igennem samme dag). Tilgengæld koster det 20,- at lave fast overførsel til anden svensk bank, så det må gøres manuelt (gratis) hver måned... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 For at der ikke skal gå total Nordea i den' date=' så kan jeg da sige, at jeg er fuld tilfreds med danske bank/skånes provinsbank. Der er også gratis månedlig automatisk overførsel samt gratis selv-overførsler via netbank (går igennem samme dag). Tilgengæld koster det 20,- at lave fast overførsel til anden svensk bank, så det må gøres manuelt (gratis) hver måned...[/quote'] NORDEA! NORDEA! NORDEA! NORDEA! Men, det er nu dejligt at vide at der findes alternativer, hvor man ikke bliver flået. Min erfaring er at man bare skal sige til banken, at man ikke gider betale alle de gebyrer, og at de burde kunne strikke en ordentlig aftale sammen til dig ... ellers er der andre banker der gerne vil :-) Dog vil jeg så også sige at jeg syntes service i banker generelt, hænger sammen med personer / filialer, og ikke nødvendigvist det at det lige er en Nordea / Danske / SEB / Swedbank eller man man ellers har. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret October 20, 2008 For at der ikke skal gå total Nordea i den' date=' så kan jeg da sige, at jeg er fuld tilfreds med danske bank/skånes provinsbank. Der er også gratis månedlig automatisk overførsel samt gratis selv-overførsler via netbank (går igennem samme dag). Tilgengæld koster det 20,- at lave fast overførsel til anden svensk bank, så det må gøres manuelt (gratis) hver måned...[/quote'] Jeps! Det er super lækkert med Danske Bank (DK) / Skånes provinsbank (se) hvis du overføre pengene inden kl: 12:00 så er de der samme dag, og det er gratis da de to banker er samme koncern, ingen ekstra regninger ligemeget hvormeget og hvornår man overføre er det altid gratis, gælder også den mdr. faste overførsel. ER fuldt tilfreds med ordningen, dog ikke specielt tilfreds med hurtigheden hvormed de besvarer din henvendelser i Skånes provins bank, og deres åbnings tider er skam heller ikke noget at råbe hurra for i Malmö. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2008 Endelig! En hel almindelig international overførsel mellem egne konti. Det er supernemt i netbanken at sætte det op og overføre penge hver måned. Udenlandske betalinger -> Overførsel i Nordea Der udfylder du IBAN osv.. og så skal du huske at svare "ja" til at det er overførsler mellem egne konti. Den aftale er standard for alle Nordea kunder. Du skal bare selv overføre via Netbank og kun til egne konti i den udenlandske Nordea. Pengene står der samme dag. Hvis du overfører i SEK står de der med det samme, hvis du overfører i DKK går de først ind om eftermidagen når nationalbankensmiddelkurs er offentliggjort. Mener det er 14.30, men det vil jeg ikke hænges op på:) Først' date=' prøv at kigge på Nordeas prisskilt og Øresunddirekts oversigt over pendler konti Nordea tager altså maks 30 kr for en udenlandsk overførelse. Det virker dog til (ud fra den oversigt fra Øresunddirekt) at der findes en pendleraftale, hvor der gælder helt andre og bedre vilkår. Jepski - den månedlige overførelse er gratis, og pengene står der samme dag i SE som de overføres fra i DK. Men mener altså at pengene først er der dagen efter, eller også er det fordi jeg har foretaget mine overførelser for sent på dagen. TAK alle sammen. Jeg føler mig sku lidt dum at jeg ikke efterprøvede overførsel i nordea, for min kære kæreste havde sagt at det havde hun prøvet :) Endnu en gang: Tak for hjælpen. I har været med til at fjerne et par af vores hovedpiner :)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2008 ER fuldt tilfreds med ordningen' date=' dog ikke specielt tilfreds med hurtigheden hvormed de besvarer din henvendelser i Skånes provins bank, og deres åbnings tider er skam heller ikke noget at råbe hurra for i Malmö.[/quote']Ha ha nej, men hvornår har bankers åbningstider väret noget at råbe hurra for (men som datter af en bankdame var jeg da som barn glad for at moar kom tidligt hjem;)). Men rigtig nok, middagslukket og lukketid kl. 15 er sgu ikke noget at råbe hurra for. Jeg havde også problemer med overhovedet at få fat i min bankdame telefonisk, men efter at jeg fik hendes mailadresse er der altid hurtigt kontakt:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kate 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Vi har SEB på begge sider - det koster 200 kr om år at få overført en gang hver månede til Sverige. Hvis man vil have ændret sin md. overførsel koster det 100 kr. ( tak for kaffe ) Så det rart at høre at det er billigere hos Nordea. I DK har SEB valgt ikke at tage flere privat kunder (kun de rige med over 500.000t på kontoen) så alle dem som IKKE havde en pendler aftale, deres konti blev overtaget af Roskilde bank. Os med en pendler/brokonto måtte beholde vores brokonto i SEB, da Roskilde bank ikke ville overtage dem så det jo skønt nu har vi så både SEB og Roskilde. Det vist tid til at flytte sine aktiver. Mette Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2008 Sydbank og SEB i Sverige har også et samarbejde, så man kan overføre et beløb gratis om måneden fra Danmark til Sverige - det koster dog 10 SEK at modtage beløb fra udlandet i SEB. Sydbank reklamerer med, at overførslen sker samme dag, men det har jeg nu aldrig oplevet - pengene sendes en dag og står først på den svenske konto næste dag Jeg har netop skiftet fra Sydbank til Danske Bank, da jeg blev grundig træt af Sydbanks øvrige gebyrer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites