CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 hvis en chip er og voldtune sin bil, så tør jeg slet ik tænke på hvad du kalder folk der opgradere turbo og det hele så, og hvis man nu tænker over bilen rent faktisk er BYGGET fra AMG's side til at køre små 300 men pga lov eller hvad det nu er så er den begrænset til 250km/T mon så ik den ka klare man fjerne det når det nu er noget de SELV har proppet på.. og mine kunder når jeg chipper dem køre alle med 18-19-20 eller større fælge så dækkene automatisk 270km/t + næsten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 hvis en chip er og voldtune sin bil' date=' så tør jeg slet ik tænke på hvad du kalder folk der opgradere turbo og det hele så, og hvis man nu tænker over bilen rent faktisk er BYGGET fra AMG's side til at køre små 300 men pga lov eller hvad det nu er så er den begrænset til 250km/T mon så ik den ka klare man fjerne det når det nu er noget de SELV har proppet på.. og mine kunder når jeg chipper dem køre alle med 18-19-20 eller større fælge så dækkene automatisk 270km/t + næsten[/quote'] Hvad jeg kalder dem? jeg kalder dem for "køb bilen som har de hk/nm, udstyret normalt til det du gerne vil have din bil til at have - eller opgrader med hovedet istedet for tegnedrengen" :) ps loven er der ikke nogen af, men en "gentlemens agreement" som de kalder det, ergo skal de "kun" lave delene osv. til "kun" at holde til 250kmt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 Min bil er chippet hos Cartrends, der er intet der tyder på en forringelse af benzin forbruget. Det er som at få en ny bil :). Kan ikke forstå hvorfor du kalder det at voldtune en bil, bare ved at få den chippet Allan T Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Perfekt_g 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 Hvad jeg kalder dem? jeg kalder dem for "køb bilen som har de hk/nm, udstyret normalt til det du gerne vil have din bil til at have - eller opgrader med hovedet istedet for tegnedrengen" :) ps loven er der ikke nogen af, men en "gentlemens agreement" som de kalder det, ergo skal de "kun" lave delene osv. til "kun" at holde til 250kmt.. Man må gå ud fra, at den er bygget til de hastigheder når AMG (som har bygget og udviklet bilen) hæver begrænseren til 280 km/t!? Mht. bremserne, så er det de samme skiver som sidder på en S500 - kaliberne er større på C55'eren. Når de nu kan bremse en bil som er over 300 kg. (20%) tungere ned fra 250 km/t, burde det ikke være det store problem at standse C55'eren fra 280 km/t.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 Man må gå ud fra, at den er bygget til de hastigheder når AMG (som har bygget og udviklet bilen) hæver begrænseren til 280 km/t!? Mht. bremserne, så er det de samme skiver som sidder på en S500 - kaliberne er større på C55'eren. Når de nu kan bremse en bil som er over 300 kg. (20%) tungere ned fra 250 km/t, burde det ikke være det store problem at standse C55'eren fra 280 km/t.... Som du selv skriver, så har de netop opgraderet bilens bremser bla. altid et skridt i den rigtige retning.. Men det gør "karsten der trimmer biler i garagen" nok ikke.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 Det er jo ikke rocket sceince vi har med at gøre, hvis du "belaster" din bils hastighed med 20-?% så belaster du også bremser, dæk osv. med samme faktor? (endda mere på nogen områder) Som en bilforhandler skriver, så kommer der reklamationer over det som folk ikke tænker på i første omgang, når de "voldtuner" deres biler og bare blæser derud af.. Anbefaler du ikke dine kunder at gå en hastighedsmærkning af dæk op, hvis den får pillet plumben? og endelig, hvorfor tror du en er så mange gange dyrere end normale biler? Der er nok en forklaring på hvorfor deres dæk koster oppe omkring 10k pr dæk.. :) nu er 20 heste på en bil der har 370 som std jo langtfra 20% det er ikke engang 10%, me4n derimod ikke meget over 5-6% og på en bil der kan köre 250kmt sidder der däk der sagtens kan klare 300kmt da de fleste däkfabrikanter hopper fra 220kmt til 300kmt på deres top.. og selv 20% forögelse kan vidst ikke betegnes som "voldtuning".. en c55 amg er bygget til 300kmt men de välger at begränse dem som alle tyske fabrikanter gör med deres biler og det er ikke fordi de ikke kan tåle 300kmt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 Min bil er chippet hos Cartrends, der er intet der tyder på en forringelse af benzin forbruget. Det er som at få en ny bil :). Kan ikke forstå hvorfor du kalder det at voldtune en bil, bare ved at få den chippet Allan T ~Trimmer~voldtuner kald det hvad I vil :) Men bare chiptune, det er stadig en væsentlig ændring i forhold til normal? Du siger jo også at du har "fået en ny bil ud af det" Men hvad fraholdte dig fra at købe modellen større? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 nu er 20 heste på en bil der har 370 som std jo langtfra 20% det er ikke engang 10%' date=' me4n derimod ikke meget over 5-6% og på en bil der kan köre 250kmt sidder der däk der sagtens kan klare 300kmt da de fleste däkfabrikanter hopper fra 220kmt til 300kmt på deres top.. og selv 20% forögelse kan vidst ikke betegnes som "voldtuning".. en c55 amg er bygget til 300kmt men de välger at begränse dem som alle tyske fabrikanter gör med deres biler og det er ikke fordi de ikke kan tåle 300kmt[/quote'] kan godt se du svarer på hestekræftforøgelse i forhold til indlæg om hastighedsforøgelse.. som vist var det indlægget startede ud med. Mener nu godt nok at 275kmt dæk på en 250kmt bil godt kan forsvares.. men fra 250kmt som du nok mener, til 300kmt.. er der 20% nu skrives der så 285kmt fra amgs side selv..? let's ask them :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2008 ~Trimmer~voldtuner kald det hvad I vil :) Men bare chiptune, det er stadig en væsentlig ændring i forhold til normal? Du siger jo også at du har "fået en ny bil ud af det" Men hvad fraholdte dig fra at købe modellen større? :) Alle dem jeg kender som har fået chippet deres biler (og det er mange), har ikke haft problemer med hverken yderligere slitage eller større benzin forbrug. Dog som René siger, hvis du holder klampen i bunden 24/7 når du køre i en chippet bil. Så vil den bruge benzin, men det vil en bil der ikke er chippet også gøre. Ja, jeg har fået en ny bil ud af det. Forstået på den måde at det hele fungere meget bedre nu. Jeg har ikke kun fået den chippet, der er også lavet andre ting :). Uhh, hvor skal vi begynde. Det var drømmebilen på det tidspunkt jeg købte den, og så er jeg typen der bygger videre på de biler jeg har haft. Der er ikke noget federe end da jeg kom kørende i en octavia og kunne køre lige op eller fra andre. Med væsentlige størrere motorer/biler. Samt hvorfor købe en bil som er modellen større og betal væsentlige mere, når man selv kan bygge sin bil op til det samme for færre penge Allan T Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 kender du udtrykket mer vil altid ha mer?? folk ka købe en 911 turbo være pisseglad for de hk 1 år og så vil de liiiige ha lidt extra ud af den fordi nu det blevet hverdag, det ka være forsikringsspørgsmål kunden sku måske give 4000kr extra om året hvis han tog den største model og f.eks i ravies tilfælde han har en a4 2.0T skridet over den er en RS4 det så LIIIIIIGE et skridt til en halv mill mere, og du ka fandme godt få en 2.0T til at nap en rs4 for under 500k incl opgradering af bremser osv hva vil du foreslå man gør hvis man har en 535D så? 286hk standard og med wettauer chip 340hk og kunden VIL ha diesel fordi han pendler i sin bil, foreslår du ham så en meget dyrere M5 ? ~Trimmer~voldtuner kald det hvad I vil :) Men bare chiptune, det er stadig en væsentlig ændring i forhold til normal? Du siger jo også at du har "fået en ny bil ud af det" Men hvad fraholdte dig fra at købe modellen større? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Perfekt_g 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 Tja, jeg ved ikke hvad i synes - men jeg synes ikke ham her har de store problemer med hverken stabiliteten eller med at bremse fra 280-300 km/t gentagne gange... Såh..... http://www.youtube.com/watch?v=nRwPcPXQUIs Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 Bremserne er det mindste problem på en AMG'er.....De bliver godkendt og testet af TÛV for de forskellige serier af biler. Og godkendt til den laveste fællesnævner. Mekanikken er din mindste bekymring og uopmærksomme bilister din største....:D www.landberg.dk og se om Thomas ikke kan hjælpe dig.... Sig Supermule har sendt dig forbi.... :) Din AMG'er kan holde til langt mere effekt, så tag det roligt. Lad være med at chiptune den, for den blive rhelt sindssyg i forbrug. Du kan ikke sammenligne en sugebil med en trykladet.... Effekten kommer kun ved justering af tænding og det gir ikke bedre flow. Ergo kommer HK kun fordi der bliver tilsat mere til forbrænding og det vil du ikke....>>Trust me! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 kender du udtrykket mer vil altid ha mer?? folk ka købe en 911 turbo være pisseglad for de hk 1 år og så vil de liiiige ha lidt extra ud af den fordi nu det blevet hverdag, det ka være forsikringsspørgsmål kunden sku måske give 4000kr extra om året hvis han tog den største model og f.eks i ravies tilfælde han har en a4 2.0T skridet over den er en RS4 det så LIIIIIIGE et skridt til en halv mill mere, og du ka fandme godt få en 2.0T til at nap en rs4 for under 500k incl opgradering af bremser osv hva vil du foreslå man gør hvis man har en 535D så? 286hk standard og med wettauer chip 340hk og kunden VIL ha diesel fordi han pendler i sin bil, foreslår du ham så en meget dyrere M5 ? ja kender godt udtrykket, men meget dårlige eksempler efter min mening, folk der kører i en 911t laver den ikke om selv, og sjældent de gør det i en garage, så er det en komplet renntech eller lign de får lavet den om til. En RS'er er en helt anden bil end en alm A4 mere eller mindre kun vangerne der er ens.. hvis du forstår :) du kan også få en vild corsa ved at smaske en calibra motor i den... Men nu gik det hele her jo faktisk på at en der ønsker at køre stærkere, blev "bange" (du må selv bytte det ud med et ord som du bedre forstår) for at en bil der kører 300kmt bruger 50% mere benzin end en der "kun" kører 250kmt :) der tillod jeg mig at skyde lidt sand på banen, men ak dog, straks skal folk komme med deres hellige midler hvorfor deres forretning ikke skader noget, og nej folk der har skadet eller slidt mere på deres bil fordi den er chippet skal satme nok holde deres kæft, for dels er garantien gået, og alle andre har jo ikke problemer! (kan du selv se cirklen?) :) men lur mig om der faktisk ikke er bare EN i den kreds der har måttet skifte gearkasse eller kobling (og nej det er selvfølgelig ikke CHIPPENS skyld, "ægget var nok lidt halvdårligt i forvejen") Hvad du gør ved en der har "topmodellen" i den serie med den slags motorerer, ja det ved jeg skisme ikke? lad ham gøre det? må gå ud fra at manden ved alt om den bil som bør vides kan :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 Tja, jeg ved ikke hvad i synes - men jeg synes ikke ham her har de store problemer med hverken stabiliteten eller med at bremse fra 280-300 km/t gentagne gange... Såh..... http://www.youtube.com/watch?v=nRwPcPXQUIs ser heller ikke ud som om lastbilen mangler stabilitet :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 f.eks i ravies tilfælde han har en a4 2.0T skridet over den er en RS4 det så LIIIIIIGE et skridt til en halv mill mere' date=' og du ka fandme godt få en 2.0T til at nap en rs4 for under 500k incl opgradering af bremser osv[/quote'] bare den gamle liste, jeg læser det godt nok som 4 modelhop :) sedan Avant 2.0 T FSI 280.500:– 292.500:– 2.0 T FSI multi 300.000:– 312.000:– 3.2 FSI multi 373.300:– 385.300:– S4 539.500:– 551.500:– S4 Tiptronic 562.200:– 574.200:– RS4 751.000:– 763.000:– læg dertil 0-10-20k på for Q. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2008 Referer du til min RS6'er Flemming????(Nurburgring) men lur mig om der faktisk ikke er bare EN i den kreds der har måttet skifte gearkasse eller kobling (og nej det er selvfølgelig ikke CHIPPENS skyld' date=' "ægget var nok lidt halvdårligt i forvejen")[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2008 Referer du til min RS6'er Flemming????(Nurburgring) Nej? skete der sådan noget med den da:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 31, 2008 Ja.....Men det var helt og holdent min egen fejl......Netop derfor jeg studsede over din udtalelse. :) Men hvis den ikke var myntet på mig og min bil, så lader vi bare som ingenting....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Breznew 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2008 svar fra AMG Dear Mr. xxxxxx, Thank you very much for your email. Yes indeed, every Mercedes and every AMG is limited to 250km/h. The AMG cars are developed to their terminal velocity (depends on the model and engine, which is 280km/h to 300km/h). The customer can order at Mercedes-Benz the code 250, "Drivers Package", which includes the delimitation of the top speed. So it is an option when you buy an AMG. All AMG cars have already all components for the delimitation and the customer is the one who chooses it or not. With kind regards Ane-Mari Jukic Market Manager Western Europe Mercedes-AMG GmbH W601-MS/KA Daimlerstr.1 71563 Affalterbach/Germany mailto: ane-mari.jukic[at]daimler.com www.mercedes-amg.com Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites