Jump to content
Perfekt_g

Hastighedsbegrænser AMG

Recommended Posts

Hej med jer Nogle der ved hvor jeg kan få fjernet hastighedsbegrænseren på min C55? Kleemann fjerner den selvfølgelig, men de tager 11.000 DKK for det :eek: Er ikke interesseret i at få den chippet...synes bare begrænseren er hamrende irriterende....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

eller i tunellen:laugh: ej der skuda ingen der ka sige hvor de vil bruge det men nogen gange så skal man bar lege, det ka sku godt være man ik må køre mere end 130 i .dk men hvis han nu køre alene kl 3 om natten uden en bil i nærheden og han mener den lige skal strække benene er der da intet galt i det i mine øjne ihvertfald,

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg arbejder ofte til sent om aftenen...og det er forholdsvis få biler der er på motorvejene efter kl. 1 om natten i hverdagene såh...... Ud over det, så går den væsentligt bedre når den får lov til at strække ben jævnligt... Mere omdrejningsvillig, roligere motorgang, smidigere osv. Men har stadig ikke fundet en løsning.. Mercedes vil ikke - har både prøvet i DK og SE uden held... Så er der ikke nogen der har en løsning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hey René Det er min overbo der er Perfekt G :) Du skal ikke køre så hurtigt alligevel Jacob Allan T
Som jeg husker det, så er der en Audi som har fået ændret en del andre ting end bare chippen :rolleyes: Men du siger bare til hvis du skal med ud at prøve den uden begrænser :D 30-50% ekstra bensin forbrug ved en chipning!!! :eek: Nu er jeg da helt sikker på, at jeg kun skal have fjernet begrænseren....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

benzinen er vist det billigste led i den kæde :)

30-50% ekstra bensin forbrug ved en chipning!!! :eek: Nu er jeg da helt sikker på, at jeg kun skal have fjernet begrænseren....
..og opgraderet bremser, styrtøj, ophæng, dæk som du selvfølgelig har med i dit budget når du vil over det mercedes har bygget bilen til at kunne holde til :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
..og opgraderet bremser' date=' styrtøj, ophæng, dæk som du selvfølgelig har med i dit budget når du vil over det mercedes har bygget bilen til at kunne holde til :)[/quote'] Ja man skal tänke sig om,vi har et par kunder som har punkteret pga däkket ikke var lavet til de höje hastigheder.. I skal pröve at märke hvor varmt jeres däk bliver når i köre stärkt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ahhhh så blir det vist heller ik vildere tror du det? bilen har i forvejen næsten 370hk tror du så den blir fuldstænding umulig og køre og bremser eller noget slet ik ka følge med fordi den får 20hk mere? det jo ik en fiat seicento manden har men en amg som er BYGGET til at køre stærkt og 30-50% brændstof extra man ka VIRKELIG godt høre at i har sat jer ind i tingene og ved præcis hvordan chiptuning fungere for HAPS så snart en 2.0t får 50hk mere ja så går den kun 5 på literen istedet for 10 som den er opgivet til gu gør den da røv den bruger ligeså meget som den gjorde før og i flere tilfælde MINDRE end den gjorde før, !!!!MED MINDRE!!!! kunden bruger sine nye kræfter ja så bruger den også mere brændstof

..og opgraderet bremser' date=' styrtøj, ophæng, dæk som du selvfølgelig har med i dit budget når du vil over det mercedes har bygget bilen til at kunne holde til :)[/quote']

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du skyder dig lidt i foden der René......En C55'er er ikke trykladet og kan slet ikke sammenlignes med en turbobil. Du skal trække tænding ganske gevaldigt tilbage for at finde 20-30 sugehk. Så det er noget lort at lukke ud. En AMG'er er justeret ind til noget nær den perfekte kombination imellem kræfter og økonomi. Jeg kan få ML55'eren til at køre 10 km pr liter benz ved 100 km/t. Men bruger du den, så falder det hurtigt til 4-5 km/l. Så med mindre han trykkonverterer den, så skal han spare de penge og bare nøjes med at fjerne begrænseren. Tror dog kun det vil gi' omkring 10-15 km/t på toppen. Men det er selvfølgelig også noget...

ahhhh så blir det vist heller ik vildere tror du det? bilen har i forvejen næsten 370hk tror du så den blir fuldstænding umulig og køre og bremser eller noget slet ik ka følge med fordi den får 20hk mere? det jo ik en fiat seicento manden har men en amg som er BYGGET til at køre stærkt og 30-50% brændstof extra man ka VIRKELIG godt høre at i har sat jer ind i tingene og ved præcis hvordan chiptuning fungere for HAPS så snart en 2.0t får 50hk mere ja så går den kun 5 på literen istedet for 10 som den er opgivet til gu gør den da røv den bruger ligeså meget som den gjorde før og i flere tilfælde MINDRE end den gjorde før, !!!!MED MINDRE!!!! kunden bruger sine nye kræfter ja så bruger den også mere brændstof

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har snakket med et par tuningsfirmaer i Tyskland som begge sagde, at omkring 300 km/t skulle være muligt pga. den lave gearing som C55'eren har (den rammer max. effekten i 5 gear omkring 300 km/t). Begge sagde, at accelerationen op til 285 km/t er kraftig, men at de sidste 15 km/t tager tid at nå... Amg flytter begrænseren til 280 km/t, men tager kassen for det. Kleemann flytter den til 300 km/t men er også forholdsvist dyre. Det føles som at kører ind i en usynlig mur ved 257 km/t hvor begrænseren fanger den nu... Undervong, aerodynamik, bremser mv. er jeg ikke nervøs for: når du ligger på 254 km/t (som begrænseren hiver den ned på) er den væsentligt roligere, mere stabil og afslappende at kører end min kæreste VW Jetta (med VW sportsundervogn...) er ved 150 km/t..... Hvis ikke man har dæk på som er godkendt til de høje hastigheder og prøver, at nå dem alligevel, så er man da for dum....:thumbdown Så håber jeg da i det mindste ikke, at der ikke er nogen andre i nærheden når det går galt... På Youtube ligger der en video hvor de når 300 km/t på autobahn i en C55... Brændstofforbruget er ca. 9,5 km/l ved 110 km/t, 5-6 km/l ved 200 km/t og 3,5 km/l ved 250 km/t..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ahhh en skabs supermule kom lige frem der:D , jeg snakker heller ik om 30hk gør jeg det ? jeg snakker om 20hk, du hiver også 15-17hk ud af en R32 når du chipper den f.eks og der fucker du heller ik økonomien op

Du skyder dig lidt i foden der René......En C55'er er ikke trykladet og kan slet ikke sammenlignes med en turbobil. Du skal trække tænding ganske gevaldigt tilbage for at finde 20-30 sugehk. Så det er noget lort at lukke ud. En AMG'er er justeret ind til noget nær den perfekte kombination imellem kræfter og økonomi. Jeg kan få ML55'eren til at køre 10 km pr liter benz ved 100 km/t. Men bruger du den, så falder det hurtigt til 4-5 km/l. Så med mindre han trykkonverterer den, så skal han spare de penge og bare nøjes med at fjerne begrænseren. Tror dog kun det vil gi' omkring 10-15 km/t på toppen. Men det er selvfølgelig også noget...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ahhhh så blir det vist heller ik vildere tror du det? bilen har i forvejen næsten 370hk tror du så den blir fuldstænding umulig og køre og bremser eller noget slet ik ka følge med fordi den får 20hk mere? det jo ik en fiat seicento manden har men en amg som er BYGGET til at køre stærkt og 30-50% brændstof extra man ka VIRKELIG godt høre at i har sat jer ind i tingene og ved præcis hvordan chiptuning fungere for HAPS så snart en 2.0t får 50hk mere ja så går den kun 5 på literen istedet for 10 som den er opgivet til gu gør den da røv den bruger ligeså meget som den gjorde før og i flere tilfælde MINDRE end den gjorde før, !!!!MED MINDRE!!!! kunden bruger sine nye kræfter ja så bruger den også mere brændstof
Det er jo ikke rocket sceince vi har med at gøre, hvis du "belaster" din bils hastighed med 20-?% så belaster du også bremser, dæk osv. med samme faktor? (endda mere på nogen områder) Som en bilforhandler skriver, så kommer der reklamationer over det som folk ikke tænker på i første omgang, når de "voldtuner" deres biler og bare blæser derud af.. Anbefaler du ikke dine kunder at gå en hastighedsmærkning af dæk op, hvis den får pillet plumben? og endelig, hvorfor tror du en er så mange gange dyrere end normale biler? Der er nok en forklaring på hvorfor deres dæk koster oppe omkring 10k pr dæk.. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...