Jump to content
Emmi

Brug for lidt viden om vandskade

Recommended Posts

hej, jeg har brug for lidt viden fra jer. det drejer sig om min lejliged(andel). det fordi da jeg købte lejligheden. havde den en defekt radiator som jeg var nede og anmelde sammen med andre ting (der er nu gået 4 mdr.), her i sidste uge fik jeg en opringning fra foreningen om at der var sket en vandskade under mig og efter der kom en fugt mand ud for at måle min og underboens lighede. og de påstod at det er min skyde, da de kunne se at jeg var igang med at renover badværelsen (skal lige siges at jeg startede med at renover for 1 - 1,5 uge siden). var nede hos underboeren for at tjekke skade, og sådan som det så ud, så var det ikke et skade som lige er sket da vægge var gullig. men idag fik jeg en opringen fra et firma som er hyret af foreningen til at rive mine vægge ned og sætte nyt op. de var begyndt med at rive og sætte nyt op hos underbo. må de det uden at de har fået godkendelse af mig eller mit forsikrings selskab?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da være glad for at de tager affære så hurtigt! Så må du tage kampen om regningen bagefter. Eftersom du for 4 måneder siden klagede over radiatoren (går udfra at vandskaden kommer derfra) og du først har påbegyndt renovering nu, burde du ikke få problemer med at få foreningen til at betale. Mon ikke det er derfor de også udbedrer skaden nu? Om de har tilladelse eller ej til at handle uden dit samtykke ved jeg ikke, men som sagt vær glad for at du får udbedret skaden nu! Ellers står du med skimmelsvampeproblemer om en måneds tid:o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

update på vandskaden så har jeg lige modtaget et brev fra foreningen med hensyn til vandskaden fra mit radiator... og i det brev har jeg fået et skade rapport samt et indbetalnings giro. men det underlige er at på indbetalning står der selv forskyldt selvom jeg var nede at anmelde skaden da jeg købte lejligheden.. hvad er mine chance for at få dem eller forsikringen til at betale regning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så har jeg lige modtaget et brev fra foreningen med hensyn til vandskaden fra mit radiator... og i det brev har jeg fået et skade rapport samt et indbetalnings giro. men det underlige er at på indbetalning står der selv forskyldt selvom jeg var nede at anmelde skaden da jeg købte lejligheden.. hvad er mine chance for at få dem eller forsikringen til at betale regning.
Har du fået en kvittering på din anmeldelse...? Hvis ikke, er chancen nok noget nær nul - for hvis de anerkender den er det jo dem der skal betale og ikke dig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du fået en kvittering på din anmeldelse...? Hvis ikke, er chancen nok noget nær nul - for hvis de anerkender den er det jo dem der skal betale og ikke dig...
det kvittering jeg har er, den dag jeg var nede for at anmelde havde jeg også anmeldt mit vindue, den har de så fixet, men radiator siger de at de ikke kender noget til.. så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det kvittering jeg har er' date=' den dag jeg var nede for at anmelde havde jeg også anmeldt mit vindue, den har de så fixet, men radiator siger de at de ikke kender noget til.. så jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre..[/quote'] Så er jeg ked af at sige det... Men har du ikke noget på skrift, så har du ikke noget bevis... Og de har allerede indtaget deres holdning til tingene, for de har øjnet en chance for at spare de penge...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er jeg ked af at sige det... Men har du ikke noget på skrift' date=' så har du ikke noget bevis... Og de har allerede indtaget deres holdning til tingene, for de har øjnet en chance for at spare de penge...[/quote'] Hej sup3rior, har lige endnu et spørgsmål. burde nabornes egen indbo forsikrning ikke betale deres skade.. eller er det min som skal dække det hele.. for som sagt den regning jeg fik fra foreningen er sindsyg stor. og jeg ved ikke hvad skal gøre.. kan jeg på ingen måder får mit forsikring selskab til at betale regning.. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej sup3rior' date=' har lige endnu et spørgsmål. burde nabornes egen indbo forsikrning ikke betale deres skade.. eller er det min som skal dække det hele.. for som sagt den regning jeg fik fra foreningen er sindsyg stor. og jeg ved ikke hvad skal gøre.. kan jeg på ingen måder får mit forsikring selskab til at betale regning.. ?[/quote'] Hvis det er blevet besluttet at du er årsag til skaden er det dig der skal dække den. Din forsikring skal så dække, men nogle forsikringer har et krav at det arbejde som er lavet skal være udført "fackmässigt korrekt" som de siger. Det skal du tale med dem om. Når man har lavet det selv kan det dog være op ad bakke. I min forening hvor jeg sidder i styrelsen, var der en som ordnede sit eget køkken med en vandskade som følge på et fællesrum nedenunder. Det skulle han selv bløde for...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites