Jump to content
göte_børge

Reolpolitik

Recommended Posts

Jag hittade till SASS när jag letade förklaring till danska ordet för bokhylla, reol. Vet någon förklaringen till detta danska ord som inte alls finns i svenskan?
Siden hvornår har det danske sprog väret logisk;) Der er da mange ord som ikke findes på svensk, sådan er det vel bare:) Har desvärre ingen forklaring, men den dag du finder en forklaring på hvorfor en Walkman hedder en fristyle på svensk, bliver jeg glad:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag har fått följande fråga till Andra Sidan Sundet. Någon som vet? Jag hittade till SASS när jag letade förklaring till danska ordet för bokhylla, reol. Vet någon förklaringen till detta danska ord som inte alls finns i svenskan?
Du er sikker på det ikke er 'reAlpolitik' du fandt? :surprise: Har aldrig hørt om reolpolitik som et 'rigtigt' ord.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du er sikker på det ikke er 'reAlpolitik' du fandt? :surprise: Har aldrig hørt om reolpolitik som et 'rigtigt' ord.
Göte leger med ord' date=' og mener i sin overskrift "hvad er politikken (læs: historien) bag ordet "reol"". Det har han så sat sammen til "reolpolitik" - uden at det har noget med re[i']al at gøre...for real, egentlig :D Jeg kan desværre ikke lyskaste yderligere over opstandelsen af ordet - men TDC's forslag lød ikke helt skævt. Nogle links til nærmere oplysning om lige dette? :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan desværre ikke lyskaste yderligere over opstandelsen af ordet - men TDC's forslag lød ikke helt skævt. Nogle links til nærmere oplysning om lige dette? :rolleyes:
Jeg sögte på diverse fremmedordbogssider uden at komme frem til noget, så jeg tänkte at man da lige kunne slå ordet op i Wikipedia, og der kommer sörme ordet "reolplöjning" frem. Jeg var dog ikke så skarp som TDC derudfra at udlede det med de lige linier, men synes det lyder som et kvalificeret bud:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg sögte på diverse fremmedordbogssider uden at komme frem til noget' date=' så jeg tänkte at man da lige kunne slå ordet op i Wikipedia, og der kommer sörme ordet "reolplöjning" frem. Jeg var dog ikke så skarp som TDC derudfra at udlede det med de lige linier, men synes det lyder som et kvalificeret bud:th2:[/quote']Ja - hvis ikke afgrøde-bønderne selv har stjålet ordet til eget brug, da pågældende pløjning ligner reol-fag med lidt god vilje!? The Quest Continues....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja - hvis ikke afgrøde-bønderne selv har stjålet ordet til eget brug, da pågældende pløjning ligner reol-fag med lidt god vilje!? The Quest Continues....
Ha ha, ja hvad kom först hönen eller ägget:cool: I mit hoved er plöjning bare så gammelt et ord, at jeg tänkte det måtte komme först, men man har vel også haft reoler i lang tid:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites