Jump to content
Rosa

Dansk læge for grænsegængerbørn ikke muligt?

Recommended Posts

Ja' date=' hvis det virkeligt forholder sig således, kan jeg kun forholde mig [i']dybt forundrende :confused: - og forarget! Så mens jeg drænes med en trækprocent på 47%, kan jeg ikke få min søn tjekket hos en dansk læge (hvis vi skulle have lyst), mens f.eks. en asylansøger - eller en arbejdsløs med dansk bopæl for den sags skyld (ja, jeg er sgu harm!) - uden videre kan modtage lægehjælp uden at bidrage med en skid? :sick:
Tja, det er vel ikke anderledes end at vi heller ikke kan stemme, sådan er det danske demokrati nu engang skruet sammen:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan også skifte din læge ud med en som vil tage imod barnet. Dette kan bla. være en fordel hvis der ønskes den nye vaccine som kun gives i DK
Okay der er nogen læger som godt vil? Hvad er det for en ny vaccine, og hvornår gives den?:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig bekendt har ATP ikke noget med lægeretten at gøre. Jeg talte med en yderst kompetent kvinde inde i Folkeregistret som nævnte noget med en EU-forordningen som gav os ret til læge fordi vi arbejder i DK, og vores børn ikke gør - derfor ingen læge til dem andet end i Sverige. MEN, vores læge tager gerne imod dem. Hun noteret dem som turist, hvilket de jo er hver gang de er i DK og derfor kan hun tage alle akutte besøg. Vaccinationer har hun, som hun siger det, lidt svært ved at beskrive som værende akut, som dem får vi lavet i sverige på vårdcentralen. Vi ringer såmænd også fra vores danske mobiler eller danske Ip telfon til lægevagten på vores børn og får hjælp som værende turister. Vi har sågår efter de sædvanlige 3-4 timers vagtlæge ventetid i Sverige taget øsen over til amager og kommer ind på 5 minutter som om vi var turister. Medicinkort incl CTR saldo registrering har de såmænd også. Og hvorfor gør vi så det - når vi nu er flytter til Sverige (bare for at imødekomme de kommentarer) - tjaah, bare fordi at sådan vil jeg gerne have det - og fx. fordi jeg kan få øjenbetændelse salve i dk til mine børn og det kan jeg ikke i sverige for det har de valgt at sløjfe, uanset at man så skal være hjemme i 5-10 dage med sit barn før det lort går væk og de igen vil have dem i børnehaven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites