Rosa 10 Anmeld indhold Skrevet October 15, 2008 Hej Jeg har lige ringet ned til lægen (min danske læge, da jeg arbejder i DK) for at bestille en tid til mig selv her efter en veloverstået fødsel. Hun misforstod mig så og troede at det var min datter jeg snakkede om skulle til undersøgelse - men hvad hun derefter sagde var at de tager ikke grænsergængerbørn ind, hvilket hun for kort tid siden først havde fundet ud af at de ikke modtager nogen penge for, så derfor tager de dem ikke ind. Kan det være rigtigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Ja, hvorfor skulle de dog det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Hej Kan det være rigtigt? Hej Rosa, Ja - det er sandt. Dit barn betaler nemlig ikke atp, som er grunden til at du selv kan modtage dansk lægehjælp. Så enkelt er det. :o Iøvrigt, så vær ikke nervøs over det. Dit barn kommer i fine hænder også i det svenske. Derudover må jeg lige tilføje at der er et super, potentielt netværk og en god integration i, at lade sit barn komme over på svenske hænder. Jeg kan ihvertfald kun sige, at havde det ikke været fordi vi har vores lille datter, så havde vi nok ikke lært så mange mennesker at kende her i vores by, indenfor det ene år hun har levet. Venner og netværk i nærmiljøet - det er ikke at kimse af :th2: Smil, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Tror faktisk heller ikke at du må bruge din danske læge da du ikke længere er grænsegænger.. Går her udfra at du er på barsel.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Jeg skal godt nok love for at nogen herinde er gode til at stryge om sig med kommentarer man overhovedet ikke kan bruge - forstår slet ikke at man gider svare så Men TAK Winnie for et godt og konstruktivt svar Jeg havde dog inden valgt en svensk læge til hende, men undrede mig egentlig bare og måtte da liiige høre om det var rigtigt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Og utroligt at folk gider at stille et spørgsmål og så blive fornærmet når man ikke kan lide svaret... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Dit "ja" kunne jeg som sådan godt bruge - men den latterlige kommentar bagefter synes jeg måske var unødvendig!:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 :confused:Jeg tror ikke jeg er helt med på hvad du mener? Men lad det nu ligge.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Nej selvfølgelig gør du ikke det, men ja ja det lader vi ligge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 ja' date=' hvorfor skulle de dog det?[/quote'] det var dog en latterlig måde at kommentere på.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Når det er derfor man er kællingfornærmet, men det er nok bare mig der finder det logisk at jeg ikke kan gå til lægen i udlandet med mine børn... Min fejl at andre kan tro at det er helt normalt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Så længe du er på barsel og orlov er du stadig i et ansættelsesforhold i DK - så derfor har du stadig krav på lægebehandling. Tja, enhver der blot befinder sig i DK har krav på det men som grænsegænger kan du også bestille tid på lige fod med en person bosiddende i DK. Dine børn har ikke denne ret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Når det er derfor man er kællingfornærmet' date=' men det er nok bare mig der finder det logisk at jeg ikke kan gå til lægen i udlandet med mine børn... Min fejl at andre kan tro at det er helt normalt..[/quote'] Æhm når man arbejder og betaler alle sine skattepenge i "udlandet" så KUNNE det jo godt være at ens børn også kunne få lov at have samme læge som sine forældre. Det er jo ikke alle der er så kniv skarp som dig åbenbart, men det er så heller ikke alle der kunne finde på at slynge så latterlig en kommentar ud, det siger jo bare lidt om dig og din logik:rolleye: :thumbdown:thumbdown:thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Det hele mht. at man ikke kan få lægebehandlet sit (danske) barn pga. man bor i sverige og arbejder i danmark fordi barnet ikke betaler ATP er lidt underlig Betaler børn i danmark da ATP ? og hvis de ikke gør, hvordan kan de så få lægebehandling og hvis det er pga. at nogen betaler skat så de kan, hvorfor kan danske par med danske børn der bor i sverige men betaler skat og atp i danmark, så ikke få til deres børn..... anyway, vores barn har fået en virkeligt god behandling i sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Æhm når man arbejder og betaler alle sine skattepenge i "udlandet" så KUNNE det jo godt være at ens børn også kunne få lov at have samme læge som sine forældre. Det er jo ikke alle der er så kniv skarp som dig åbenbart' date=' men det er så heller ikke alle der kunne finde på at slynge så latterlig en kommentar ud, det siger jo bare lidt om dig og din logik:rolleye: :thumbdown:thumbdown:thumbdown[/quote'] Du er da ihvertfald ikke men du syntes sikkert også det er mærkeligt at købmanden ikke taler dansk til dig og syntes det er mærkeligt at der ikke er rene danske skoler i Sverige. For mig er og bliver det dit spørgsmål der er latterligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Det hele mht. at man ikke kan få lægebehandlet sit (danske) barn pga. man bor i sverige og arbejder i danmark fordi barnet ikke betaler ATP er lidt underlig Betaler børn i danmark da ATP ? og hvis de ikke gør, hvordan kan de så få lægebehandling og hvis det er pga. at nogen betaler skat så de kan, hvorfor kan danske par med danske børn der bor i sverige men betaler skat og atp i danmark, så ikke få til deres børn..... anyway, vores barn har fået en virkeligt god behandling i sverige He he ja du er da inde på noget, danske børn betaler da ikke atp... lidt mærkeligt Ja jeg har også fået et rigtig godt indtryk i de 8 uger vores datter har været til kontrol mv. Så vi klager heller ikke... Jeg synes bare det lød underligt, da hende sekretæren fortalte mig om det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Du er da ihvertfald ikke men du syntes sikkert også det er mærkeligt at købmanden ikke taler dansk til dig og syntes det er mærkeligt at der ikke er rene danske skoler i Sverige. For mig er og bliver det dit spørgsmål der er latterligt. Få dig et liv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Det bliver værre og værre herinde Jeg kan også bliver MEGET træt at folk der ikke fatter at de er flyttet til udlandet. Jeg undlader ofte at svar fordi jeg bliver så irriteret over det. Men jeg bliver endnu mere irriteret over folk med kort lunte. Dette var et hyggeligt forum for kort tid siden. Man kunne blive fløjtende uvenner, ja. Men nu... Hvad foregår der. Alle river hovedet af hinanden. Prøv lige at se hvor mange der er forsvundet her inde fra. Hvorfor mon ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Jeg kan også bliver MEGET træt at folk der ikke fatter at de er flyttet til udlandet. Jeg undlader ofte at svar fordi jeg bliver så irriteret over det. Men jeg bliver endnu mere irriteret over folk med kort lunte. Dette var et hyggeligt forum for kort tid siden. Man kunne blive fløjtende uvenner' date=' ja. Men nu... Hvad foregår der. Alle river hovedet af hinanden. Prøv lige at se hvor mange der er forsvundet her inde fra. Hvorfor mon ?[/quote']Jeg ser ikke den store forskel fra før og til nu - bortset fra et par nylige diskussioner med modererede brugere. Hvem mener du er forsvundet? ...og så er jeg godt klar over at det er OT - men tråden har allerede udviklet sig i den forkerte retning. Nogle gange skal man kigge den anden vej, og nøjes med at vende det hvide ud af øjnene for sig selv...og ikke sammen med tastaturet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Jeg synes bare det er ærgerligt at når man stiller et spørgsmål at man så får slynget sådan et svar i hovedet. Mener bare at hvis ikke folk ikke kan skrive noget fornuftigt burde de da bare undlade at svare... at vi så alle har forskellige holdninger og meninger er da bare det :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 hvis ikke folk ikke kan skrive noget fornuftigt burde de da bare undlade at svare... at vi så alle har forskellige holdninger og meninger er da bare det :)Ganske enig. Som jeg også skrev "Nogle gange skal man kigge den anden vej' date= og nøjes med at vende det hvide ud af øjnene for sig selv...og ikke sammen med tastaturet :cool:" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 15, 2008 Ganske enig. Som jeg også skrev "Nogle gange skal man kigge den anden vej' date= og nøjes med at vende det hvide ud af øjnene for sig selv...og ikke sammen med tastaturet :cool:" Du har helt ret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2008 Det hele mht. at man ikke kan få lægebehandlet sit (danske) barn pga. man bor i sverige og arbejder i danmark fordi barnet ikke betaler ATP er lidt underlig Ja, hvis det virkeligt forholder sig således, kan jeg kun forholde mig dybt forundrende - og forarget! Så mens jeg drænes med en trækprocent på 47%, kan jeg ikke få min søn tjekket hos en dansk læge (hvis vi skulle have lyst), mens f.eks. en asylansøger - eller en arbejdsløs med dansk bopæl for den sags skyld (ja, jeg er sgu harm!) - uden videre kan modtage lægehjælp uden at bidrage med en skid? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2008 Ja' date=' hvis det virkeligt forholder sig således, kan jeg kun forholde mig [i']dybt forundrende - og forarget! Så mens jeg drænes med en trækprocent på 47%, kan jeg ikke få min søn tjekket hos en dansk læge (hvis vi skulle have lyst), mens f.eks. en asylansøger - eller en arbejdsløs med dansk bopæl for den sags skyld (ja, jeg er sgu harm!) - uden videre kan modtage lægehjælp uden at bidrage med en skid? "Nogle gange skal man kigge den anden vej, og nøjes med at vende det hvide ud af øjnene for sig selv...og ikke sammen med tastaturet " Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rosa 10 Anmeld indhold Besvaret October 18, 2008 Ja' date=' hvis det virkeligt forholder sig således, kan jeg kun forholde mig [i']dybt forundrende - og forarget! Så mens jeg drænes med en trækprocent på 47%, kan jeg ikke få min søn tjekket hos en dansk læge (hvis vi skulle have lyst), mens f.eks. en asylansøger - eller en arbejdsløs med dansk bopæl for den sags skyld (ja, jeg er sgu harm!) - uden videre kan modtage lægehjælp uden at bidrage med en skid? Ja jeg er helt enig. Det hænger jo ikke helt sammen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites