Jump to content
lindholm

A4 kontrollampe

Recommended Posts

Hej med Jer. På vej til arbejde i morges begyndte en gul kontrollampe at lyse i mit instrumentbræt i min A4 fra 2003. En gul lampe som instruktionsbogen fortæller mig er fejl ang. motorelektronik og at jeg skal kontakte et Audi værksted snarest. Nu er mit spørgsmål så om det er noget der haster som i HASTER, eller om jeg kan "nå" at køre tilbage til et Audi værksted i Malmö området?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Følgende er med forbehold, og jeg ser frem til at blive rettet, hvis jeg tager fejl; Jeg mener, at hvis lampen blinker så er det no-go at køre i den. Lyser den konstant, kan du humpe afsted til et værksted. Uanset hvad, ville jeg nok ringe til et Audi-værksted, og høre hvad de foreslår. Da jeg i sin tid havde en lysende CEL, fik jeg af VW at vide at det var ok, at køre til værkstedet med den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

problemet er at en motorlampe der lyser kan väre alt fra ubetydelig til "kör en km mere og du skal ha ny bil" hvis du skal köre mere ville jeg nok bare köre den til värkstedet .. i det mindste det närmeste der kan läse fejlkoden så du ved hvad der er galt .. så ved du osse om det haster eller ej..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ellers så kör forbi SMC i kastrup... kirstinehöj... det er jo mere eller mindre på vejen så kan det jo väre de lige kan afläse den... hvis nu det er noget alvorligt er det nok bedst at tage allernärmeste sted der kan afläse den .. men altså hvis der ingen mislyde er og bilen körer helt normalt så er den jo ikke engang gået i limp home mode og så er det nok ikke så voldsomt slemt .. men det er jo dumt at gamble med det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej med Jer. På vej til arbejde i morges begyndte en gul kontrollampe at lyse i mit instrumentbræt i min A4 fra 2003. En gul lampe som instruktionsbogen fortæller mig er fejl ang. motorelektronik og at jeg skal kontakte et Audi værksted snarest. Nu er mit spørgsmål så om det er noget der haster som i HASTER, eller om jeg kan "nå" at køre tilbage til et Audi værksted i Malmö området?
Har haft det samme problem. Det haster ikke :) Jeg kørte til MotorCenter i Skurup...der var noget med temperatur (lille-dims). Udskifting kostede ca.800 sek.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har haft det samme problem. Det haster ikke :) Jeg kørte til MotorCenter i Skurup...der var noget med temperatur (lille-dims). Udskifting kostede ca.800 sek.
Nu dækker lampen over mere end bare en kontrollampe for en temperatur-dims ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu bliver jeg jo rigtig nervøs :-( Jeg har snakket med Audi i Malmø og de sagde jeg skulle kigge forbi i dag. Så jeg håber den klarer turen fra Rådhuspladsen dertil...
Jeg ville overhovedet ikke være nervøs for at køre hjem i eftermiddag. Så længe det "kun" er en gul lampe, må du gerne køre i den. Du citerer også selv fra instruktionsbogen " fejl ang. motorelektronik, kontakt et Audi værksted snarest". Hvis det derimod er en rød lampe der lyser, skal man ikke prøve at snige sig over broen:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været forbi Audi. De lavede en måling og sagde at det var et problem med avgasning/katalysator. De kunne dog ikke se helt specifikt hvad der var galt før de fik den ind til "udvidet" undersøgelse...muligvis et problem med en lambdasonde.. Jeg kunne dog heldigvis køre derfra og aftale tid til eftersyn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites