Jump to content
michael k

Diesel-bil min 20km/l

Recommended Posts

Guest Mogens

Prisfald

Min har kostet 260.000 med det udstyr den har. Jeg mener grundprisen er omkring 215.000 kr.
He he besøgte en leverandør i Jönköping idag, og han tænkte på at købe en lettere brugt Mini D. Pris 70.000 SEK !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg lavede en test idag i Minien jeg har kørt ca. 170 km hver vej blandet motorvej' date=' by og lidt landevej, der ned var jeg forsent på som jeg plejer :-( den så den fik fuld skrald, der gik den 18 km/l da jeg skulle hjem ville jeg se hvad der så skete hvis jeg med en lille indsats gik efter bedere forbrug, ikke noget med forsigtigper eller noget, men bare hokde sig inde for fart grænserne og på fartgrænserne på motorvej. De eneste hjælpemidler er de ting bilen har standart (start/stop funktion, fartcontrol, og gear indikator) da jeg parkerede hjemme nu her har jeg i snit kørt 25,3 km/l det er helt vildt synes jeg.[/quote'] Hvor meget larmer sådan en lille bil ved alm. motorvej - 130 km/t?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor meget larmer sådan en lille bil ved alm. motorvej - 130 km/t?
Indrømmet, tomgang der lyder den som et hakkebræt, så jeg er glad for stop og start funktionen så jeg lægger egentligt ikke mærke til det. men bare 1200 omdr. så høre du den egentligt ikke, 130 Km/t høre du ikke motor overhovedet, der afhænger det lidt af dine dæk jeg har fået Sdrive på mine 17" og de siger ikke meget, så det er en skøn arbejdsplads hvor man kan høre sin musik, jeg har Ipod installation, samt det store CD boost lydanlæg og bluetouth telefon, nyder den virkelig på de lange stræk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ringede idag til en forhandler der havde en billig VW Touran 2.0D DSG fra 04 stående og spurgte om jeg kunne tage en extra lang prövetur for at se ökonomien i den .. og han var så flink at han lod mig tage den fra kl 09 imorges til lukketid kl 18 på betingelse af at der ik var mindre diesel på den når jeg afleverede den end da jeg hentede den .. ret så fair efter at ha kört i den hele dagen meget blandet körsel var både i lund, malmö og ystad kunne jeg konstatere at den lå på et gennemsnit på 19.7km/l og jeg havde ikke kört voldsomt pänt men dog overholdt fartgränserne så jeg tror med lidt indsats at jeg kan få den til at gå over 20km/l og derfor har jeg valgt at köbe den da jeg altid har kunnet lide den bil mange tak for hjälpen og tak til michael for tilbuddet om prövetur og din pm :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm lader ikke til at det bliver til noget SEB billån, som er de eneste der har godkendt käresten til lån da hun kun har väret skriven her i 2 måneder, ja de vil ikke godkende den forhandler da han er en "for lille forhandler" de siger simpelthen at hans omsätning er for lav til at de vil godkende lånet .. det er jo for helvede ikke forhandleren der skal låne? jeg fatter intet det er det underligeste jeg i mit liv har hört .. de vil ha det skal väre en större forhandler såsom vw selv .. de fatter bare ikke at så koster samme bil pludseligt 30-40k mere ufatteligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hmmm lader ikke til at det bliver til noget SEB billån, som er de eneste der har godkendt käresten til lån da hun kun har väret skriven her i 2 måneder, ja de vil ikke godkende den forhandler da han er en "for lille forhandler" de siger simpelthen at hans omsätning er for lav til at de vil godkende lånet .. det er jo for helvede ikke forhandleren der skal låne? jeg fatter intet det er det underligeste jeg i mit liv har hört .. de vil ha det skal väre en större forhandler såsom vw selv .. de fatter bare ikke at så koster samme bil pludseligt 30-40k mere ufatteligt
Prøv GE Money bank de plejer at være meget fleksible med bil lån

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ja ville pröve dem imorgen det er stort set sidste alternativ .. bare skidt SEB har godkendt det hele op til de 238000 men det skal så väre hos en stor forhandler... men er der nogen der kan gi en fornuftig forklaring på hvorfor? dete r jo ikke forhandleren der skal låne ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
men er der nogen der kan gi en fornuftig forklaring på hvorfor? dete r jo ikke forhandleren der skal låne ..
Må hænge sammen med den sikkerhed, du lægger ind for lånet. Har I ikke ejerbolig med friværdi af en vis størrelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Må hænge sammen med den sikkerhed' date=' du lægger ind for lånet. Har I ikke ejerbolig med friværdi af en vis størrelse?[/quote'] de tager jo sikkerhed i bilen og de 20% jeg ligger i udb. ... desvärre har vi lige köbt hus så frivärdi er der ikke noget af endnu.. eller på huset lagde vi jo 15% udb. så der er vel egentligt 15% frivärdi? eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kunne jo være de har kendskab til svindel i forhold til andre kunder de har haft der har købt der ???
nej så tror jeg de havde sagt det .. det säre er at forhandleren selv er erhvervskunde i SEB men de siger simpelthen at han ikke omsätter for nok til at de vil godkende ham som "samarbejdspartner" jeg fattede ikke helt forklaringen men fik det lidt til at de ikke udbetaler pengene ved billån men derimod bare får fakturaer fra dem de samarbejder med og det kunne de ikke med et lille firma? et lille firma kan vel sende en faktura på lige fod med alle andre större firmaer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites