Jump to content
michael k

Diesel-bil min 20km/l

Recommended Posts

hmm ja der var da et bud jeg kunne bruge A3 troede bare ikke audis 1.9tdi var så snål.. men den skal jeg da lige kigge på .. har lånelöfte på 230k men regnede lidt med ca 150 behöver ikke väre ny
Her er én A3 1.9 TDI E-power i Malmö: http://www.blocket.se/vi/18565437.htm?ca=23_11_s (dog til 190.000 SEK) Ellers findes der en 118d til 134.000 SEK http://www.blocket.se/vi/17855960.htm?ca=23_11_s

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Holdet det virkelig vand - at en Cooper det kun bruger 3' date='9 l for 100 km: www.nybilsguiden.konsumentverket.se/WebForms/Info.aspx?ModelID=1050 Jeg havde med de nævnte parametre valgt en BMW - 120/320d.
Hej Mogens Det korte svar er ja det holder vand ! Nu har vi via Mini forummet en del erfaring med netop Cooper D og der er nogen der køre helt op til 29 km/l i snit, hvis man går op i det. Det mest normale forbrug ligger omkring 23-25 km/l i snit blandet kørsel, jeg har en Clubman diesel og jeg ligger på omkring 18 Km/l men jeg tænker overhovedet ikke på hvordan jeg køre og kan bare ikke stå for tilkørsler, afkørsler, småveje m.m. og køre den nok stadig som en Benzinbil, den har en skøn og meget præcis styring. Når jeg tænker bare en smule over det når jeg også op omkring 24-25 Km/l. Super sjov bil, men naturligvis ikke så hurtig som en 120D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hej Mogens Det korte svar er ja det holder vand ! Nu har vi via Mini forummet en del erfaring med netop Cooper D og der er nogen der køre helt op til 29 km/l i snit, hvis man går op i det. Det mest normale forbrug ligger omkring 23-25 km/l i snit blandet kørsel, jeg har en Clubman diesel og jeg ligger på omkring 18 Km/l men jeg tænker overhovedet ikke på hvordan jeg køre og kan bare ikke stå for tilkørsler, afkørsler, småveje m.m. og køre den nok stadig som en Benzinbil, den har en skøn og meget præcis styring. Når jeg tænker bare en smule over det når jeg også op omkring 24-25 Km/l. Super sjov bil, men naturligvis ikke så hurtig som en 120D
Hej Mike :) Det var dog imponerende tal - men en lille "sød" bil iøvrigt. Jeg har prøvet 120d og 123d - sidstnævnte var kanon :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Hej Mike :) Det var dog imponerende tal - men en lille "sød" bil iøvrigt. Jeg har prøvet 120d og 123d - sidstnævnte var kanon :th2:
Jeg må også sige jeg er glad for vores 120d med lidt M udstyr ala undervogn etc..Nogle synes sikkert den bliver for hård, men jeg synes den er fantasitsk og har en super gokart feeling .. Liter mæssigt ligger vi gennemsnitlig på 15-16 stykker, det skyldes noget mest Motorring 3, men bilen er fantastisk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
måske en bio diesel saab?? eller en kombi EL/Benzin.. ja det er self ikke en diesel;)
Hvad er det for en Saab, der kan klare over 20 km/l diesel? Er selv Saab ejer, og overvejer at skifte til noget, der ikke sluger så meget brændstof. Den mest økonomiske Saab jeg har kunnet finde er en 9-3 SportSedan 1.9TiD ... og den vil nok være for kedelig til min (dyre) smag. http://www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw97271.asp?bilID=510840 Hvis nu der var noget jeg havde overset, ville det jo være en glad overraskelse :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øv :( Deres 1.9 TTiD ser interessant ud ... 400Nm fra en 1.9 diesel ... gad vide om de laver en 3.0TTiD til 9.5? Det kunne være "interessant" ... men nok heller ikke i den økonomiske ende. Så det er altså rigtigt: træerne gror ikke ind i himlen!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo dejligt at der er så mange der går langt på literen, det er jo forhåbentligt godt for vores miljø og flere bliver interesseret i det, jeg havde ikke lige regnet med jeg skulle være en af dem. Men Minien er noget mere kontant i styringen sammenlignet med BMWerne selv om de er ret faste i det, men jeg synes dog slet ikke Minien bliver ukomfortabel, jeg har kørt 32000 km i min på 7 mdr. og jeg har som bekendt haft mange BMWer før, dem sodder man fantastisk i, jeg har dog bare det problem at jeg får ondt i baglåret efter 5-600 km i streg, det gør jeg ikke i Minien og jeg tror det skyldes at vi alle har en opfattelse af at sidde fast eller ligefrem fixeret er godt, det mente jeg også lige ind til jeg fik mini, for der har jeg aldrig haft problemet selv efter mere end 1000 km i træk, jeg tilskriver det at man kan bevæge benene mere odet allene gør at jeg har det bedre på de lange stræk i Mini sædet selv om de ikke ser sådan ud, men det er der nok lige så mange vinkler som der er blodåre i hver vores forskellige kroppe. Men du kan sagten komme ud og ta en tur i min hvis du vil prøve sådan en, dig der leder efter sådan en bil, det er i øvrigt en Miljøbil sådan en det gir lidt alle vejne positivt på priserne og den er let at få til at køre meget langt på literen. Så har du den erfaring med dig. Ov ja og service til 1700 svenske :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jo tak måske skulle jeg pröve en sådan mini.. og ja har faktisk også tit fået ondt i måsen og iskias af at köre langt i bmw´er det her miljöbil hvad betyder det helt präcist? lav årsafgift osv men har alle milöjöbiler feks gratis parkering i byerne som lupo har? og hvad betyder det ellers for ejerskabet af en miljöbil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
jo tak måske skulle jeg pröve en sådan mini.. og ja har faktisk også tit fået ondt i måsen og iskias af at köre langt i bmw´er det her miljöbil hvad betyder det helt präcist? lav årsafgift osv men har alle milöjöbiler feks gratis parkering i byerne som lupo har? og hvad betyder det ellers for ejerskabet af en miljöbil
sjovt det har jeg aldrig fået.. men når jeg kører 500+ på en dag eller noget, så kører jeg primært også i X5'eren med comfort sæder, så er det jo nærmest som er sidde i en lazyboy stol :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Michael K Ja jeg ved det sku ikke præcist, men det jeg kan se er at den er billigere i forsikring, vejafgift og ja jeg har hørt det med gratis parkering, men der skal man vidst søge om et bestemt skilt til forruden, men det har jeg ikke lige fået gjort. Men du siger bare til hvis du vil prøve den. Vi havde også en X5 med komfortsæder og der havde jeg faktisk heller ikke problemet, men jeg tror nu det er meget individuelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ja jeg har hørt det med gratis parkering' date=' men der skal man vidst søge om et bestemt skilt til forruden, men det har jeg ikke lige fået gjort. [/quote'] Skiltet koster 300.- Man må kun holde en time af gangen og kun på "gadeparkering". Og så gælder den kun de første 2 eller 3 år af bilens levetid Jeg har i hvert fald ikke ville ofre de 300.- på "gratis" parkering

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

ok ja så er det jo ret ligegyldigt.. jeg har de sidste 2 dage kört rigtig käring körsel i bmw´en og er faktisk blevet lidt overrasket jeg har kun kört landevej og meget lidt i by og ikke väret over 100kmt.. har kört 254km på 15 liter diesel hvilket jo så er ca 17km/l det er vidst ret godt klaret i en 525tds fra 97 .. og har tänkt lidt over det jeg var ude og köre i en 2005 C220 cdi og tänker hvis nu jeg körer den rigtig pänt burde jeg vel nästen kunne få mer ud af den end bmw´en jeg mener motoren er jo mindre og meget nyere så den er vel mere ökonomisk .. så burde vel egentligt kunne klemme 20km/l ud af sådan en eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ok ja så er det jo ret ligegyldigt.. jeg har de sidste 2 dage kört rigtig käring körsel i bmw´en og er faktisk blevet lidt overrasket jeg har kun kört landevej og meget lidt i by og ikke väret over 100kmt.. har kört 254km på 15 liter diesel hvilket jo så er ca 17km/l det er vidst ret godt klaret i en 525tds fra 97 .. og har tänkt lidt over det jeg var ude og köre i en 2005 C220 cdi og tänker hvis nu jeg körer den rigtig pänt burde jeg vel nästen kunne få mer ud af den end bmw´en jeg mener motoren er jo mindre og meget nyere så den er vel mere ökonomisk .. så burde vel egentligt kunne klemme 20km/l ud af sådan en eller?
Jeg havde engang en 725TDS og det lyder helt sort med 143 hk til en bil i den størrelse, men den havde en perfekt afstemt gearkasse så i normal drift var den faktisk hurtig nok, men havde naturligvis sine begrænsninger når det gik stærkt, men forbruget var faktisk ret fornuftigt jeg kørte i snit ca 14 km/l så vidt jeg husker. Jeg lavede en test idag i Minien jeg har kørt ca. 170 km hver vej blandet motorvej, by og lidt landevej, der ned var jeg forsent på som jeg plejer :-( den så den fik fuld skrald, der gik den 18 km/l da jeg skulle hjem ville jeg se hvad der så skete hvis jeg med en lille indsats gik efter bedere forbrug, ikke noget med forsigtigper eller noget, men bare hokde sig inde for fart grænserne og på fartgrænserne på motorvej. De eneste hjælpemidler er de ting bilen har standart (start/stop funktion, fartcontrol, og gear indikator) da jeg parkerede hjemme nu her har jeg i snit kørt 25,3 km/l det er helt vildt synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites