Jump to content
Thomas

Gps?

Recommended Posts

Hej, jeg søger lige lidt anbefalinger her, skal bruge en gps til min svigerfar! Men er lidt lost! Den må ikke koste over 1500sek. kigger lidt på Mio Moov 330, men ved ikke om jeg skal finde en med tmc? Har ikke tmc i min egen så ved ikke om det er noget værd? Nogen der kan anbefale noget?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

kan kun sige at TMC har reddet mig fra en del köer så det ville jeg anbefale.. mht hvilken model er det jo nok lidt en blanding af smag vs funktion .. jeg köbte en blaupunkt kostede så 1500 danske men den er god fra jeg tager den ud af handskerummet går der ikke mere end et par sekunder för den har fundet ud af hvor den er osv den er superhurtig .. min brors garmin er helt i skoven i forhold til og den koster ca 3500dkk .. han gav endda ca 7500 for den fordi volvo monterede den med volvos egen holder .. det fuckede de ret grundigt op istedet for at sätte den i gitteret på cebterhöjtaleren i hans s80 har de boret hul ved siden af i instrumentbordet og sat den der endda så den sidder med det ene hjörne af holderen ud over instrumentbordet .. rent amatör job .. men .. blaupunkt kan jeg anbefale

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, jeg søger lige lidt anbefalinger her, skal bruge en gps til min svigerfar! Men er lidt lost! Den må ikke koste over 1500sek. kigger lidt på Mio Moov 330, men ved ikke om jeg skal finde en med tmc? Har ikke tmc i min egen så ved ikke om det er noget værd? Nogen der kan anbefale noget?
TMC er klart værd at tage med. Jeg ville kigge på en Navigon eller Garmin. Eks. på en Navigon til prisen og inkl. TMC: http://www.navigon.com/site/dk/da/shop/consumer/bundlelist/1244 (kan muligvis findes billigere) Garmin inkl. TMC: http://www.wupti.com/Produkter/Telefon-og-Navigation/Navigation/Wnuvi205T_(Wupti1).html TomTom er også voldsomt brugbar: http://www.wupti.com/Produkter/Telefon-og-Navigation/Navigation/WGO520_EU_TMC_(Wupti1).html Jeg har selv en Navigon 2110 m. Europa-kort og TMC. Fint tilfreds - dog kunne jeg godt tænke mig skærmen var "bredformat". Men det vænner man sig til. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også gode erfaringer med TMC - primært i Sverige. Det er som om de tager det lidt mere seriøst herovre, at få opdateret informationerne og kylet dem afsted. Hellere TMC end den dér P4-kaffeklub om morgenen :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kiggede på GPS sidste efterår, var TMC slet ikke tilgængeligt i DK, så jeg valgte det fra. Men ville da rigtigt gerne have det. Har en TomTom ONE II, som virker ganske fint, er nem nok at bruge. Dog kunne den måske godt være hurtigere til at finde satelitterne, når den lige er startet, men det er også det eneste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Jeg villle ikke gide tage TMC med' date=' medmindre man kører i udlandet. I Danmark (og Sverige?) har det aldrig virket særligt godt, det er i hvert fald ikke min erfaring.[/quote'] Jeg har positive oplevelser med TMC i min navi i bmw'en.. det har både reddet mig for at kører ind i en super kø ved det sidste store uheld på broen og på nogle af mine ture til jylland, har jeg også sparet både kø og uheld ved at kører uden om pga. rådgivning fra TMC.. Jeg tror at med TMC så er det også afgørende hvor meget man kører.. kører man kun til og fra arbejde, så er TMC måske mere fedt at have end en nødvendighed, men hvis man kører mange kilometer på arbejdet, så kan det ikke betale sig at spare det væk..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

TMC har været tilgængeligt i mange år i Danmark. Det er dog primært på motorvejene (måske nærmere KUN på motorvejene?) at det bruges. Det virker bestemt. Personligt syntes jeg den "alternativ rute de næste xxx km" funktion jeg har er mindst lige så meget værd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan kun følge Gio trop med en tommelfingeren opad til Navigon (har 2110 Max).
Har lige købt en Navigon 2150 Max hos MediaMarket, for den 20/10 mener jeg gav 1990kr for den- Damn jeg er glemsom det er nok en arb.skade når man er maler hehe- med TMC og Bluetooth den er fin fin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites