Jump to content
BRTH

Pas

Recommended Posts

Hmm...der er ikke noget oplagt sted at placere dette indlæg, så jeg prøver her. Kan det virkelig passe, at ingen har skrevet om det før? Der kommer ingenting, når man søger på pas. Synes bestemt at jeg har læst noget om det tidligere. Har jeg overset noget - tilgiv mig :D Een gang for alle: Hvor fornyer / ændrer man sit pas henne når man er pendler? I DK selvfølgelig men det er ikke længere hos politiet, vel? Og hvad med min 2 mdr. gamle søn, som er født i Malmö? Hvad gør de med passet, når han ikke har noget dansk personnummer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ordner dine pasting hos Borgerservice i hvilken somhelst kommune. Din søn er ikke noget problem. har netop selv fået lavet pas til vores men han har ved en fejl fået de sidste 4 cifre da han blev døbt - men mener at der plejer at stå 4 Xér istedet for cifre. Men altså...afsted til borgerservice. Du kan via Københavns kommunes hjemmeside printe den/de nødvendige formularer ud og ha det udfyldt inden du kommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm...der er ikke noget oplagt sted at placere dette indlæg' date=' så jeg prøver her. Kan det virkelig passe, at ingen har skrevet om det før? Der kommer ingenting, når man søger på pas. Synes bestemt at jeg har læst noget om det tidligere. Har jeg overset noget - tilgiv mig :D[/quote'] Her er to hit fra en søgning på "pas" Pas (side 2) Pas hvor? (side 4)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Og stor tak herfra. Må hellere få lavet det pas til sønnike. I dag kan man jo ikke engang flyve indenrigs uden pas. Og uden hverken pas eller sygesikringsbevis til ham (da han jo ikke er "rigtig dansker") er det altså meget svært at få ham med til Jylland på fly. Jeg kan allernådigst få ham med, hvis jeg medbringer det papir jeg har fra Skatteverket, hvorpå hans navn og svenske personnr står. Ja, der er ingen, der har sagt at det skal være nemt, vel:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Og stor tak herfra. Må hellere få lavet det pas til sønnike. I dag kan man jo ikke engang flyve indenrigs uden pas. Og uden hverken pas eller sygesikringsbevis til ham (da han jo ikke er "rigtig dansker") er det altså meget svært at få ham med til Jylland på fly. Jeg kan allernådigst få ham med, hvis jeg medbringer det papir jeg har fra Skatteverket, hvorpå hans navn og svenske personnr står. Ja, der er ingen, der har sagt at det skal være nemt, vel:rolleye:
Hov hov ikke lave sjov med flysikkerheden, han ku jo være en terrorist....af en slags....fyldt med plastisk sprængstof..eller noget

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hov hov ikke lave sjov med flysikkerheden' date=' han ku jo være en terrorist....af en slags....fyldt med plastisk sprængstof..eller noget[/quote'] Føj, hvor kom jeg til at grine, Trine :lol: Apropos flysikkerheden måtte jeg også sikre mig at jeg ikke fik problemer med security, når jeg medbringer to flasker med modermælkserstatning i håndbagagen. Det giver jo en anelse mere end de 15 ml væske, eller hvor meget det nu er, som man må have med. Jeg fik det svar, at jeg sagtens kunne have dem med - dog skulle jeg være forberedt på at kunne bevise, hvad der er i. Øh, spurgte jeg dumt, hvordan gør man det? Jo, såmænd skal jeg være villig til at smage på det selv i security. :sick: Mon dette bare er begyndelsen på den endeløse række af prøvelser man skal igennem som mor:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites