Benzino 10 Anmeld indhold Skrevet October 9, 2008 Har lige fået et stenslag på min forrude i passagersiden. Har ikke repereret rude før men det er en mindre skade og har hørt at det normalt ikke koster mere end 1000-1500 kr at få repereret. Jeg overvejer at melde det til forsikringen, men ved ikke om en så lille skade vil få min præmie til at stige? ps: Kender i et godt sted at få repareret rude i Malmö? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sali1987 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2008 Har lige fået et stenslag på min forrude i passagersiden. Har ikke repereret rude før men det er en mindre skade og har hørt at det normalt ikke koster mere end 1000-1500 kr at få repereret. Jeg overvejer at melde det til forsikringen, men ved ikke om en så lille skade vil få min præmie til at stige? ps: Kender i et godt sted at få repareret rude i Malmö? ingen selvrisiko? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2008 Du har sikkert en glas forsikring i din bilforsikring i den kan du få lavet stenslag gratis hos carglass i malmø, hvis de ikke kan fixe det så kan de skifte hele ruden og det kommer til at koste dig mellem 1000-1500 kr. alt afhængig af din selvrisiko. mvh A Har lige fået et stenslag på min forrude i passagersiden. Har ikke repereret rude før men det er en mindre skade og har hørt at det normalt ikke koster mere end 1000-1500 kr at få repereret. Jeg overvejer at melde det til forsikringen, men ved ikke om en så lille skade vil få min præmie til at stige? ps: Kender i et godt sted at få repareret rude i Malmö? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2008 Jeg har en udvidet forsikring på glas som netop siger at jeg kun skal betale 1500 kr, hvis hele ruden skal skiftes, ellers er det gratis. Det jeg ville høre var om sådan en skades anmeldelse kunne få præmien til at stige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2008 Mig bekendt så stiger præmien ikke af den grund, men ring og spørg din forsikring. Jeg har lige fået skiftet en forrude på en Audi, den tog jeg ind over forsikringen, normal prisen ville ha været 4600, så jeg slap med 1500 Mvh A Jeg har en udvidet forsikring på glas som netop siger at jeg kun skal betale 1500 kr' date=' hvis hele ruden skal skiftes, ellers er det gratis. Det jeg ville høre var om sådan en skades anmeldelse kunne få præmien til at stige.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2008 Jeg har en lignene situation for nogle år side, indbrud i bilen = smadret siderude. Ringede til Carglass, de sagde jeg bare skulle komme forbi så fiksede de det. Jeg havde egentlig ikke tænkt at tage det op med forsikringen. Men de spurgte hvem jeg var forsikret igennem, det fortalte jeg, skulle lige skrive under på nogle papirer. Så klarede de resten og jeg betalte ikke en krone. Jeg fik et brev noget tid efter fra forsikringen at dette var blevet lavet, men intet giro kort eller pris stigninger. Carglass laver i tonsvis af den slags hverdag, så de ved lige hvordan og hvorledes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2008 Var forbi Carglass som fixede ruden på en lille halv time. Gav intet for det :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2008 Smart ikke:th2: Var forbi Carglass som fixede ruden på en lille halv time. Gav intet for det :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2008 Var forbi Carglass som fixede ruden på en lille halv time. Gav intet for det :th2: Ditto her. Fik et (lille) stenslag i forruden på broen onsdag på vej til arbejde. Fik en tid i går kl. 15.15 hos Carglass på Agnesfridsv., og det blev fikset på cirka 20 minutter. Regning: 0,- :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2008 Har også prøvet det samme i foråret - ingen regning for stenslag :) Så dog den regning der bliver sendt til forsikringsselskabet - den var på 1200 sek!!!! Så er det i hvert fald betalt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2008 Jeg ringede til Länsforsakringar og de sagde jeg skulle betale 35% selv men højest 1000kr :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 nu er mit uge gamle stenslag blevet til et 30 cm og stadig løbende stenslag .... Er det korrekt at den type løbende stenslag ikke kan stoppes ? Har hørt at det bare "skifter retning" hvis man prøver at stoppe det.. Ellers er det vel glasforsikringen med de 1700 i självrisk for en ny rude Slår mig lige der også er en regnsensor, så er det vel bare at bruge honda værkstedet... Har dog lidt den holdning at man lige så godt kan samle på stenslagende indtil det er generende for føren... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2009 Hvis ikke stenslaget/revnen sidder i synsfeltet - som jo er ulovligt at køre med - vil jeg vente til en gang efter 'vinteren' er overstået. Og ja, det er en ny rude, når først stenslaget er begyndt er løbe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2009 Hör lige med dit selskab, for mit (IF) har registreret mit stenslag forrige år som en "skada" med en prämieforhöjelse som tak! Ak ja, selvfölgelig er et stenslag selvforskyldt, jeg körer jo på vejene ergo.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 17, 2009 Hvis man kun har et stenslag, skal man 'bare' køre ud til Carglass på Agnesfridsvägen - og så er rep. gratis. Jeg har normalt en selvrisk på SEK 200 i.f.m. stenslag hos Sveland (og har stadig denne selvrisk), men Carglass lavede det for mig gratis :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites