Jump to content
Lollikken

Øresundstoget mod Malmø omkring kl. 18 (8/10-2008)

Recommended Posts

Nej' date=' det er såmænd ikke så svært ... jeg gider bare ikke bruge en masse krudt på at lave sådan et system, hvis der ikke er nogen der gider indtaste data eller gider bruge det overfor DSB / DSB-First ... så kan jeg bruge min sparsomme tid på at tjene penge, eller måske prøve det der "fritid".[/quote'] Jeg synes idéen er ret god. Og jeg vil bruge systemet flittigt, samt med at reklamere den for alle mine bekendte, som kører med Øresundstoget. Indtil videre har jeg registreret alle informationer, som blev lagt ud her i mit regneark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - var med 08:02 fra Malmö C - 25 min forsinket da vi kom til Ørestad - og passeret et nedbrudt X2000 på Peberholm. Lidt surt - men dobbelt surt at ramme Ørestad og Metroen var aflyst. Dagens rejsetid inkl. gåtur til DR byen var så lige lidt over 2 timer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OT: Bare surt man skal igennem 4 års HD , en 2 årig? cand.merc aud og så 1 års statsaut. udd. før man virkelig kommer til at tjene kassen, kan blive partner osv osv :D Det er sq et hårdt forløb, så hatten af for dem som gør det :-)
OT: 2 år HD 1. del 2 år HD Regnskab og økonomistyring 3 år Cand.merc.aud (kan tages på 2 år hvis man læser fultid sammentidig med arb. (= man kommer ikke til særlig meget undervisning)) 2 år KSR (kursusrække for stats.aut.) Sååå, det tager sku sin tid :D! Jeg er kun færdig med det første punkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I morges var der så en trafikleder der sendte et øresundstog til malmø central med 4 togsæt!! Det resulterede i at der var et helt togsæt der stak ud fra perronen og blokerede for skiftesporet. På grund af dette blev 7.02 ændret til 7.22 men kørte først fra perron 7.42. Og så er det ikke engang vinter endnu:mad: Og informationen på perronen udeblev totalt. /Jesper Lau

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes idéen er ret god. Og jeg vil bruge systemet flittigt, samt med at reklamere den for alle mine bekendte, som kører med Øresundstoget. Indtil videre har jeg registreret alle informationer, som blev lagt ud her i mit regneark.
Lige med hensyn til det regneark. Hvad er idéen med det helt præcist? DSB ved jo godt selv hvor mange tog der er forsinket. Også dem på 2-3 minutter. Alle forsinkelser bliver registreret. Du kan selv hente tallene fra DSB. http://tiny.cc/tl8Cq Klik "Er dit tog rettidigt?" ude til højre. Så vidt jeg kan se kan man kun se tal fra dagen før. Alle forsinkelser er med her, også dem på 1 minut. /Jolin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lige med hensyn til det regneark. Hvad er idéen med det helt præcist? DSB ved jo godt selv hvor mange tog der er forsinket. Også dem på 2-3 minutter. Alle forsinkelser bliver registreret.
Problemet med DSB ér, at en del forsinkede tog simpelthen aflyses - og derved tæller de ikke med i statistikken som "forsinket". Yes - rene Sovjet-metoder :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Problemet med DSB ér' date=' at en del forsinkede tog simpelthen aflyses - og derved tæller de ikke med i statistikken som "forsinket".[/quote'] Lige præcis. Nogle dage har været helt forkerte oplysninger, som f.eks. det tog der brød sammen på Tårnby station i forrige uge, var listet som 17-18 min. forsinket til hovedbanen ... men efter 17-18 minutter, stod det stadig fuldstændigt dødt ved perronen på Tårnby. Hvis vi kan vise at DSB's forsinkelser DAGLIGT har stor indvirkning på MANGE pendleres situation, har vi lidt mere ammunition i kampen om at få en nogenlunde service over Øresund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja - var med 08:02 fra Malmö C - 25 min forsinket da vi kom til Ørestad - og passeret et nedbrudt X2000 på Peberholm. Lidt surt - men dobbelt surt at ramme Ørestad og Metroen var aflyst. Dagens rejsetid inkl. gåtur til DR byen var så lige lidt over 2 timer.
Tusind tak. Jeg har noteret det i regnearket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jolin, jeg vil bare samle al information i et sted og sende den til Ulmus, så han kan tage det op med DSB til deres møde. Vi skal bevise, at togerne kører med forsinkelser. 2-3 minutters forsinkelse resulterer også, at man ikke når sin næste transportmiddel, så er man forsinket til sit arbejdsplads eller kommer sent hjem. Jeg forstår bare ikke, at i vores informatik-rigt samfund kan man ikke styre bedre trafikken. De snakker om at vi skal tænke på miljøet, på økonomien, på alt andet, men de tænker ikke på os, som mennesker, som mister helbredt i det offentlige trafik, trods for de hele tiden stigende priser for månedkorte. Jeg overvejer virkelig meget at købe en lille bil og køre i det. Og det er lige meget, at det vil koste mig dyrere en det offentlige, og det er NU lige meget, at der er CO2 udslip, jeg vil bare selv styre min tid og være hjemme og på arbejdspladsen til tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overvejer virkelig meget at købe en lille bil og køre i det. Og det er lige meget' date=' at det vil koste mig dyrere en det offentlige, og det er NU lige meget, at der er CO2 udslip, jeg vil bare selv styre min tid og være hjemme og på arbejdspladsen til tiden.[/quote'] Det var netop præcist den årsag, der gjorde jeg stoppede med DSB pr. 1/9-08 - det koster mig kassen at køre selv, men jeg sparer en lille 1 time i transporttid pr dag, og så kommer eventuelle forsinkelser oven i. Surt de ikke har valgt en metro løsning under sundet - drift 3-5 min pr. tog - så ville man måske slippe for de gamle outdatede skinner og dsbtog. Metro fra malmø,via svågertorp (hyllinge på et tidspunkt måskle) og så direkte ind på metro strækningen fra lufthavnen. Så kunn man vælge tog derfra og videre - eller fortsætte på metrostrækningen. Det er sjælent jeg ser forsinkelser med metroen - måske sket 2 gange på 2 måneder for mig - DET kan jeg leve med. har ikke været mere end 15 min max.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg overvejer virkelig meget at købe en lille bil og køre i det. Og det er lige meget' date=' at det vil koste mig dyrere en det offentlige, og det er NU lige meget, at der er CO2 udslip, jeg vil bare selv styre min tid og være hjemme og på arbejdspladsen til tiden.[/quote'] Det kan slet ikke betale sig at skifte fra Øresundstoget og til bil. Har du overvejet at du også skal have en parkeringsplads på den anden side? Det kan godt blive rigtig dyrt eller give dig ekstra rejsetid hvis du skal holde ude i periferien og tage s-toget ind til centrum (nu ved jeg jo ikke hvor du arbejder). Nu er jeg så heldig at mine to tog sjældent er forsinket mere end 5 minutter, så det er fint med mig og de penge jeg sparer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2-3 minutters forsinkelse resulterer også, at man ikke når sin næste transportmiddel, så er man forsinket til sit arbejdsplads eller kommer sent hjem.
Der skal være mindst 10 minutter mellem ankomst og afgang, når du skifter transportmiddel, for at rejsetidsgarantien skal gælde, uanset om det er DSB's eller Skånetrafikens! Og i øvrigt skriver Skånetrafiken, at rejsetidsgarantien over Øresund ikke gælder ved skift mellem bus og tog, men kun ved skift mellem andre tog!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

FOlk, hvordan gik det hos Jer i dag? Min tog var kun 2 minutter forsinket. (Jubiiiiiii!), men så kom min bus 3 minutter tidligere end det skulle. Så resulterede det, at jeg alligevel løb hen til bussen. :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan slet ikke betale sig at skifte fra Øresundstoget og til bil. Har du overvejet at du også skal have en parkeringsplads på den anden side? Det kan godt blive rigtig dyrt eller give dig ekstra rejsetid hvis du skal holde ude i periferien og tage s-toget ind til centrum (nu ved jeg jo ikke hvor du arbejder). Nu er jeg så heldig at mine to tog sjældent er forsinket mere end 5 minutter, så det er fint med mig og de penge jeg sparer.
Paul, jeg arbejder i Bagsværd (snart i Buddinge). Jeg plejer altid at møde op ved 7.30 tiden og får fri ved 15.30 tiden (det siger jeg mht lange bilkøer på motorvejerne). Vi har fri parkeringsplads, så jeg tror alligevel, jeg vil bruge mere penge, bare at jeg selv styrer min tig og sparer 1 (!) time hver vej. 2 timer om degen - det er der ikke så slemt! Især når jeg tænker på 1 time 45 minutter hver vej med det offentlige uden forsinkelser!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites