Jump to content
PJKB

Chiptuning af C/E 320 cdi

Recommended Posts

thomas fra tm-chiptuning kan helt sikkert hjälpe dig .. og han er dygtig som fan Modeller kW Hk Nm Effektökning Nm optim. E 320 CDI 145 kw 197 470 Nm 32 kw / 44 Hk 540 Nm E 320 CDI 150 kw 204 500 Nm 32 kw / 44 Hk 580 Nm tror du kan få en sådan chipning for 2500sek ca hos thomas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
prøv www.donners.dk de gøre det med de fleste taxaer.....og det virker:)
ville aldrig betro min bil til et firma der ikke engang kan stave til "legendariske" på deres hovedside... udover det så er udsagn som : "Vi er autoriseret partner af Kleemann tuning. Prøv en Kleemann-box hvis du synes din CDI mangler lidt. Vi kan f.eks lave ca. 270 hk på en 280 CDI som standart har 190 hk." ikke betryggende... for det er sikkert og vidst at de ikke kan hive 80 heste ekstra ud af den motor ved bare at chippe den .. eller jo måske kan de men det er intet der vil holde särligt länge udover det er de med garanti svinedyre som alle andre chippere i dk er

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Du kan kontakte mig hvis du vil have en pris på en Kleemann box .... Har efterhånden leveret mange af disse boxe og de virker bare. Mycket snabbere? Det kan du godt satse på :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan kontakte mig hvis du vil have en pris på en Kleemann box .... Har efterhånden leveret mange af disse boxe og de virker bare. Mycket snabbere? Det kan du godt satse på :)
men leverer den 80 heste ekstra uden indgreb i motoren?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity

Nej den leverer langt fra 80 hk på en 280 CDI. Ved ikke hvor de har det fra dem der påstår dette? Ikke fra Kleemann i hvert fald. Vi er autoriseret forhandler af Kleemann produkter og nedenstående er et udpluk af modeller og effektforøgelserne på disse: 270 CDI går fra 170 hk til 204 hk. Momentet går fra 370 nm til 450 nm. 280 CDI går fra 190 hk til 225 hk. Momentet går fra 440 nm til 520 nm. 320 CDI går fra 204 hk til 250 hk. Momentet går fra 500 nm til 625 nm. 320 CDI (V6) går fra 224 hk til 260 hk. Momentet går fra 510 nm til 610 nm. Det er faktisk kun 420 CDI'erne der kan lave 86 hk på en box. De andre kommer ikke i nærheden af 80 hk ekstra. Forskellen er dog tydeligt mærkbar :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

präcis fatter ikke de seriöst kan påstå at de kan det ... viser bare seriösiteten af firmaet .. ja dine tal ser en del mere relistiske ud .. men hvad koster en kleeman box så ? og ja forskellen er helt sikkert märkbar min bmw feks var ret död i det op til de ca 2200-2400 rpm dvs da turboen begyndte at puste.. men med en chip fra tm så träkker den allerede fra bunden af ..så chipning af turbodielser er ret så effektivt både på performance og ökonomien

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
haha ja EEN enkelt utilfreds kunde.. det må jeg sige det bör virkeligt afskräkke folk fra at bruge thomas ... nu ved jeg så at thomas altid fraråder at stille på ladetrykket han ändrer kun på brändselstryk osv men klart vil folk ha han skruer op for boostet så gör han det men aldrig uden at advare först og fraskrive sig ansvaret, at han så har sagt ja til det alligevel er jo på egen risiko og har set ham lave en del biler på reklamationsret som han ikke engang burde lave reklamation på så det er noget pis , udover det er han kun i dk hver 2-3 måned eller noget hvilket den gut der sikkert udemärket har vidst tvivler på at det overhovedet er sandt eftersom thomas så vidt jeg ved slet ikke laver OBD tuninger men udelukkende bytter chip fordi tuning via obd ofte er noget crap som ikke virker .. og eftersom han intet skriver om hvordan han pludseligt ved at de havde hävet ladetrykket til 2½ bar, og at han siger hans 320d körer med 1.2bar originalt osv tvivler jeg meget på den historie og udfra at han har kunne regne ud aft den er mindre ökonomisk må han ha kört en del efter chipningen og i såfald tror jeg ikke hans bil havde nöjes med at ryge lidt hvis han körte med 2½ bars ladetryk på en std 320d motor .. udover det har thomas gjort det i 10+ år og har mange tusinde kunder så en enkelt utilfreds kunde er vidst meget godt gået tror de färreste chippere kan prale med det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity
ja dine tal ser en del mere relistiske ud .. men hvad koster en kleeman box så ?
Jeg kan levere en Kleemann KD-box for ca. 5.500 - 6.000. Det gode er, at boxen kan indstilles til flere bilmodeller så den dag man skifter bilen ud kan man beholde boxen... Smart :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er bare noget af det værste lort jeg har læst.... En OBD er det samme som at lodde en ny chip i. Og hvis han ikke stiller på ladetrykket, så kan folk nøjes med en box...For det er nøjagtig det en boks gør. En rigtig chip justerer på tryk, brændstof, tidspunkt for åbning af dyser og justerer tænding. Så det der er bare noget pis.... Min mand chipper biler og bruger Landberg's produkter. Og der er en del herinde der har fået chippet biler af ham...Og der er ikke én der har være utilfreds! Så summasummarum, så aner du intet om det du forsøger at videreformidle...

haha ja EEN enkelt utilfreds kunde.. det må jeg sige det bör virkeligt afskräkke folk fra at bruge thomas ... nu ved jeg så at thomas altid fraråder at stille på ladetrykket han ändrer kun på brändselstryk osv men klart vil folk ha han skruer op for boostet så gör han det men aldrig uden at advare först og fraskrive sig ansvaret, at han så har sagt ja til det alligevel er jo på egen risiko og har set ham lave en del biler på reklamationsret som han ikke engang burde lave reklamation på så det er noget pis , udover det er han kun i dk hver 2-3 måned eller noget hvilket den gut der sikkert udemärket har vidst tvivler på at det overhovedet er sandt eftersom thomas så vidt jeg ved slet ikke laver OBD tuninger men udelukkende bytter chip fordi tuning via obd ofte er noget crap som ikke virker .. og eftersom han intet skriver om hvordan han pludseligt ved at de havde hävet ladetrykket til 2½ bar, og at han siger hans 320d körer med 1.2bar originalt osv tvivler jeg meget på den historie og udfra at han har kunne regne ud aft den er mindre ökonomisk må han ha kört en del efter chipningen og i såfald tror jeg ikke hans bil havde nöjes med at ryge lidt hvis han körte med 2½ bars ladetryk på en std 320d motor .. udover det har thomas gjort det i 10+ år og har mange tusinde kunder så en enkelt utilfreds kunde er vidst meget godt gået tror de färreste chippere kan prale med det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trinity
giver du nogen form for garanti på bilen ved chip?hvordan er man dækket med hensyn til sit forsikringselsskab?de 5500 er svenske går jeg ud fra.
Du kan ringe til mig emre. Se kontaktdetaljer på www.autoperformance.se ... Jeg er dog først hjemme fra på tirsdag igen. Er i Shanghai for at se lidt Formel 1 nu nemligt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det der er bare noget af det værste lort jeg har læst.... En OBD er det samme som at lodde en ny chip i. Og hvis han ikke stiller på ladetrykket, så kan folk nøjes med en box...For det er nøjagtig det en boks gør. En rigtig chip justerer på tryk, brændstof, tidspunkt for åbning af dyser og justerer tænding. Så det der er bare noget pis.... Min mand chipper biler og bruger Landberg's produkter. Og der er en del herinde der har fået chippet biler af ham...Og der er ikke én der har være utilfreds! Så summasummarum, så aner du intet om det du forsøger at videreformidle...
lidt ligesom dig kan man jo så se... det er sjovt at hvis obd er helt det samme som en rigtig chip hvorfor siger alle bare lidt seriöse chippere og folk på samtlige fora om tuning at det ikke er godt.. der er så vidt jeg har forstået visse ting du ikke kan ändre på via obd.. og derfor er en rigtig chip bedre .. og tja du har jo også meget forstand på det kan vi se eftersom KCR boxe og andre boxe også stiller på ladetryk... udover det virker mange boxe ved at snyde computeren til at ändre på värdierne, hvorimod en chip rent faktisk ändrer det rigtigt.. og i min verden og tilsyneladende alle andres jeg kender og har hört om, der har prövet begge dele, er sidstnävnte bedst dete r lidt ligesom folk der laver Easystart på deres bmw TDS når deres pumpe er slidt .. det er en dårlig lösning at snyde computere .... har ikke sagt at din mand ikke kan finde ud af det .. men en mand som har gjort det i 10 år på tusindevis af biler i danmark, sverige, norge, finland og tyskland, og folk kun kan vise en enkelt eller endda måske 5 historier fra utilfredse kunder, han må et eller andet sted ha bare lidt styr på det, og vil nok välge at tro på hvad han siger fremfor dig eller din mand som har tunet en lille håndfuld mennesker herfras biler.. jeg kender personligt op mog 30-35 mennesker i sverige og dk som har fået chippet biler og både af ham og ikke en har haft problemer eller väret andet end fuldt ud tilfreds .. og det der blev linket til för er den förste og eneste utilfredse historie jeg har hört om ham .. tilmed folk herinde har rost ham i andre tråde...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

fik tæsk af en SEAT!!!! Jeg vækker lige denne gamle tråd :) Efter at have fået tæsk af en cupra så overvejer jeg at få chippet min bil.:laugh: Fik man chippet sin bil? (til oprindelig poster) Kan nogen anbefale en producent til mig? Gerne med erfaringer... Min bil: C 320 CDI fra 2006 (W203) Der sidder en V6'er med 7trinsgearkasse. Standard heste: 224 Idag findes der bokse som man bare tilslutter i motorrummet, er det noget som holder eller skal man holde sig til en "rigtig software" ændring som foregår via OBD? På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom du får den chippet vil du sandsynligvis stadig få tæsk af den Cupra... HVIS det er "lyskryds-ræs". Men havde det nu været motorvejs-ræs, f.eks. fra 110 km/t og op, havde du selv uden chip kørt fra ham uden problemer. Det er ikke HK der er interessant i dieselbiler, det er Nm.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det tror jeg simpelthen ikke på. Det var en dragrace fra 0-180km/t. Jeg lå ret tæt på ham, han "forsvandt" aldrig men han lå ca 10m forude da vi nåede op på 150km/t :) Så er ret sikker på at jeg har en god chance med en chip :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Selvom du får den chippet vil du sandsynligvis stadig få tæsk af den Cupra... HVIS det er "lyskryds-ræs". Men havde det nu været motorvejs-ræs' date=' f.eks. fra 110 km/t og op, havde du selv uden chip kørt fra ham uden problemer. Det er ikke HK der er interessant i dieselbiler, det er Nm.[/quote'] Moment er lige vigtigt, uanset hvilket brændstof der driver bilen. hk (effekt) er samtidig produktet af moment og rpm (divideret med en konstant), og er således på ingen måde mindre vigtigt. ;) Yeps, et simpelt remap ("chipning") vil formentligt bringe din cdi'er op på Cupra'en niveau (så længe der ikke kommer et sving :tongue2:).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...