Per 10 Anmeld indhold Skrevet October 7, 2008 Hej, jeg har en Internet fobindelse via Stadsnettet i Helsingborg på 100/100 Mbit. Jeg kører med Windows Vista Ultimate og vil gerne spørge om der er nogen som kender til et program som kan forbedere mit styresystem til den høje hastighed. Jeg formoder ikke at Vista tager det som en selvfølge, at den skal håndtere et in/output på 100 Mbit på WAN siden. /Per Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 nu er jeg ikke nørd. men har windows noget at gøre med hvor hurtig du kan suge fra nettet??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 Hej Per, Kan du uddybbe hvad du mener med at det skal optimeres? Windows kan I sig selv sagtens håndtere denne type hastighed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 Kanske det er dit netkort du skal kigge lidt på Det er nok nærmere der der kan være lidt probs... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 Vista kan sagtens håndtere en ganske almindelig 100mbps forbindelse. Gigabit er heller ikke noget problem. Man kan selvfølgelig tweake sit OS efter behov - men for en almindelig privatbruger bør det ikke være nødvendigt. Når dét så er sagt, så findes der dog mindre smarte ting (også) i Vista. Én af dem er limitering på halvåbne forbindelser netværksmæssigt. Afhængig af hvilken version af Vista (Home, Premium, Ultimate osv), så er der sat en begrænsning på det simultane antal af forbindelser ud på Nettet. Dette kan omgås, hvis man har brug for det - dog er det nok lettere langhåret for en ganske almindelig bruger. Men er man nysgerrig, så kan man kigge her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 Hej, jeg har en Internet fobindelse via Stadsnettet i Helsingborg på 100/100 Mbit. Jeg kører med Windows Vista Ultimate og vil gerne spørge om der er nogen som kender til et program som kan forbedere mit styresystem til den høje hastighed. Jeg formoder ikke at Vista tager det som en selvfølge, at den skal håndtere et in/output på 100 Mbit på WAN siden. /Per Med risiko for at misforstå dit problem, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om noget som helst. Hvis din computer kører vista fint så klarer den også nettet fint :) F.eks. hvis du har købt en computer med vista installeret på den, inden for 1-2 år (eller hvor længe vista nu har været her) så er der ingen ko på isen. Hvis computeren virker lidt sløv, så check om du har under 2 GB ram i den (Denne computer -> egenskaber). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 Med risiko for at misforstå dit problem, så tror jeg ikke du skal bekymre dig om noget som helst. Hvis din computer kører vista fint så klarer den også nettet fint :) F.eks. hvis du har købt en computer med vista installeret på den, inden for 1-2 år (eller hvor længe vista nu har været her) så er der ingen ko på isen. Hvis computeren virker lidt sløv, så check om du har under 2 GB ram i den (Denne computer -> egenskaber). ikke helt rigtigt .. vista har en masse punkter der gör det er pisseslövt til at håndtere en räkke internetrelaterede ting .. den förste folk plejer at rende ind i er problemet med half-open connections.. for at fixe det så kig på lvllord.de og har de ik en lösning til vista endnu så sög på VistaTCPPatch.. manger möder også problemer med at uploade ting via deres browser i vista .. kan ikke lige huske hvordan det fixes men.. endnu et problem og selv 2 gb er ikke nok til vista det körer bare ikke nogenlunde ordentligt med noget under 4gb .. vil du optimere din maskine skift OS selv XP er bedre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 ikke helt rigtigt .. vista har en masse punkter der gör det er pisseslövt til at håndtere en räkke internetrelaterede ting .. den förste folk plejer at rende ind i er problemet med half-open connections.. for at fixe det så kig på lvllord.de og har de ik en lösning til vista endnu så sög på VistaTCPPatch..Som jeg også skrev ovenover og selv 2 gb er ikke nok til vista det körer bare ikke nogenlunde ordentligt med noget under 4gbHusk at 32bit Windows max kan adressere 4GB ram. Mere, så skal du investere i 64bit-versionen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 heheh havde jeg ikke lige läst gio Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 vista 32bit ka kun finde 3gb ram og ik 4gb ram, det er kun 64bit vista som ka håndtere de 4gb ram... men mit bud er ud med det vista lort og i med XP så køre maskinen MEGET bedre Som jeg også skrev ovenover :rolleyes:Husk at 32bit Windows max kan adressere 4GB ram. Mere' date=' så skal du investere i 64bit-versionen.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 vista 32bit ka kun finde 3gb ram og ik 4gb ram, det er kun 64bit vista som ka håndtere de 4gb ram... men mit bud er ud med det vista lort og i med XP så køre maskinen MEGET bedre Ahh... tæt på.. min vista kan altså udnytte 3,5gb af de 4gb jeg har. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 vista 32bit ka kun finde 3gb ram og ik 4gb ram' date=' det er kun 64bit vista som ka håndtere de 4gb ram...[/quote']Vista 32bit og XP kan håndtere 4GB. http://blogs.technet.com/askperf/archive/2007/02/23/memory-management-101.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 32bit system er teoretisk 4gb håndtering, praktisk er det 3 gb :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret October 7, 2008 Nå Per, nu er drengene vist færdige med at snakke om RAM... Fik du et godt nok svar på dit spørgsmål? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Per 10 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2008 Det var dejligt med lidt forskellige svar. Jeg prøver mig lidt frem og kigger på de link i har anbefalet. Jeg skal lige sige, at min router en ZyXel P-335 har jeg smidt ud i arrigskab. Den lod kun ca. 8-9 Mbit. komme igennem på Wan. Aner simpethen ikke hvorfor, men jeg er meget vred på den. Nu har jeg ca. 93 Mbit. i download på den test server i malmö og ca. 75 Mbit. i upload. Det kan jeg godt nøjes med.... Indtil videre :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2008 Jeg skal lige sige' date=' at min router en ZyXel P-335 har jeg smidt ud i arrigskab. Den lod kun ca. 8-9 Mbit. komme igennem på Wan. Aner simpethen ikke hvorfor, men jeg er meget vred på den. [/quote']Hvis du eks. søger på "throughput" i søgefunktionen, så kan du få forklaringen bl.a. i denne tråd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites