Jump to content
cbpwr

Undrer mig over diesel-priser

Recommended Posts

Nu læste jeg at en tønde olie er nede på samme nivau som i feb. 2008, men hvorfor koster en liter diesel så stadig 2kr mere end i feb 2008 ? Er der justeret på afgifterne, eller er det bare sådanne at det går betydelig strækere med at få hævet prisen når olien stiger end når den skal falde? Men der må være noget med afgifterne fordi, benzin og diesel ligger meget tæt på hinanden nu, og da olien var dyrrest var diesel dyrrer end benzin så det burde også være sådanne at når olien er dyr er diesel dyr og er olien billig er diesel billig, men synes stadig at olie og benzin følges ad. Jeg tanker kun i DK - diesel kan slet ikke betale sig at tanke i Sverige. Man kan virkelig se at regeringen hader diesel, selv om de har meget med miljofordon - som er basseret på mindre dieselbiler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udbud og efterspørgsel Du vil ha' Diesel, de sælger den til max profit. På et eller andet tidspunkt har folk brokket sig nok, og så bliver der blæst til "priskrig". Under priskrigen kommer alle PR folkene frem og tuder for åben skærm. Så stiger priserne roligt igen, og når der først har været en nyhed om høje oliepriser i medierne, så får den lige et skru op igen :) Det er lidt ligesom forholdet mellem Pusher og Junkie. Man skal jo ha' sit fix, og hvis man ikke får det, så bliver man jo sur. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu læste jeg at en tønde olie er nede på samme nivau som i feb. 2008, men hvorfor koster en liter diesel så stadig 2kr mere end i feb 2008 ?
Det gør den så heller ikke 22 feb. 08: 10,01 i dag: 10,24 i morgen 9,99

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites