Jump to content
Martin_M

Beskatning af FRI brobizz og benzinkort?

Recommended Posts

Jeg skal da vist forbi chefen og presse på for en brobizz - specielt hvis man kan få private ture med ind over...
Nu skriver thn jo netop at de bliver betalt efter skattetræk.. At han så har en flink chef der kun kræver ham 27,- pr. private tur er jo hans held :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu skriver thn jo netop at de bliver betalt efter skattetræk.. At han så har en flink chef der kun kræver ham 27,- pr. private tur er jo hans held :)
Jeg siger ikke at de KUN kan trækkes efter skat. Det er måske også muligt at få dem før skat. Det er blot mit setup der er sådan

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvormeget bliver du trukket i din bruttoløn pr måned for brobizz'en??
aftalen løber fra 1/10 - 30/4 (indkøring) og de er kommet frem til at jeg formentlig arbejder 17 dage pr måned i den periode. så det giver 16x135+18x27+18=2664

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er almen praksis nu at SKAT godkender en arbejdsgiver aftale med 50 enkeltture betalt, mod bruttoløntræk. Det er ca. 40 arbejdstures og 10 til dig selv. Samme tilbud som også øresundsbroen fremlægger på deres hjemmeside.
Findes der noget på skatdk vedr. at de accepterer arbejdsgiverbetalt brobizz med op til 50 ture?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Findes der noget på skatdk vedr. at de accepterer arbejdsgiverbetalt brobizz med op til 50 ture?
SKAT vil også accepterer 100 ture pr måned, hvis du kan redegøre for dem. Det eneste SKAT stiller som krav er at det er et fast beløb som trækkes pr måned (et gennemsnits beløb for forventet antal ture ét år frem), og at der ikke kan laves ændringer til aftalen i det år den løber. Dvs. hvis du af den ene eller anden grund skulle 'komme-til-at' benytte brobizz'en mere end aftalt, er det din arbejdsgiver som må dække denne mereomkostning. Din arbejdsgiver kan så når aftalen igen skal genforhandles, vælge at ligge en ekstra buffer ind i dine gennemsnitlige månedlige ture.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SKAT vil også accepterer 100 ture pr måned, hvis du kan redegøre for dem.
Det er jo lidt svært med privat ture... derfor var jeg interesseret i info om at skat skulle acceptere op til 50 ture pr. md - dette betyder jo implicit, at man accepterer privatture, hvis en gennemsnitsmd har 22 dage/44 ture...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo lidt svært med privat ture... derfor var jeg interesseret i info om at skat skulle acceptere op til 50 ture pr. md - dette betyder jo implicit' date=' at man accepterer privatture, hvis en gennemsnitsmd har 22 dage/44 ture...[/quote'] Nu nævnte jeg 100 ture, bare for at nævne et antal helt ude i hampen - da det ikke er antallet af ture som SKAT hænger sig i - bare man kan redegøre for at det beløb man får trukket pr måned ER arbejds 'releteret', så vil SKAT ikke have noget imod det. I teorien kan man vel komme op på omkring 60 ture pr måned - hvis man arbejder hver dag uden ferie og anden frihed. Dette vil i princippet være ok for SKAT, bare du holder dig til hvad jeg beskrev i mit forrige svar (samme beløb hver måned for ét år frem..... etc.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites