Gawc 10 Anmeld indhold Skrevet September 27, 2008 For 3 år siden, havde jeg kun 1 pizzaria i nærheden der ikke tog kort som betaling, dette har undret mig meget. I dag tager ingen pizzariaer kort mere, og kun 1 kiosk og så ellers almindelige butikker tager kort, hvad er den af ? Vi skriver 2008 i kalenderen, og jeg forstår ikke folk stadig render rundt med så mange penge på sig, det ender jo med stenalderen dette her, hvor man skal finde runde sten med hul i midten. Sverige er sq for viderkommende, eller bare fuskere, for der kan da virkelig ikke være anden årsag end fusk hvorfor man ikke kan betale med kort. !!! Lidt surt opstød, og nu det sted jeg normalt tager hen også kun tager kontant, ja så har jeg besluttet mig at flytte tilbage til Danmark :-( var ellers godt her så længe det varede... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Lidt surt opstød, og nu det sted jeg normalt tager hen også kun tager kontant, ja så har jeg besluttet mig at flytte tilbage til Danmark :-( var ellers godt her så længe det varede... Mon ikke der er andre, mere tungt vejende, årsager til, at du flytter tilbage til Dk, end at du ikke kan betale med kort på dit yndlings pizzeria? Hvis ikke, så er du seriøst glad for pizza. :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Ja det må da på listen over "Derfor skal du ikke flytte til Sverige" så vi kan nå at advare andre så de ikke flytter forgæves...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 For 3 år siden, havde jeg kun 1 pizzaria i nærheden der ikke tog kort som betaling, dette har undret mig meget. I dag tager ingen pizzariaer kort mere, og kun 1 kiosk og så ellers almindelige butikker tager kort, hvad er den af ? Vi skriver 2008 i kalenderen, og jeg forstår ikke folk stadig render rundt med så mange penge på sig, det ender jo med stenalderen dette her, hvor man skal finde runde sten med hul i midten. Sverige er sq for viderkommende, eller bare fuskere, for der kan da virkelig ikke være anden årsag end fusk hvorfor man ikke kan betale med kort. !!! Lidt surt opstød, og nu det sted jeg normalt tager hen også kun tager kontant, ja så har jeg besluttet mig at flytte tilbage til Danmark :-( var ellers godt her så længe det varede... :( Det er en sur oplevelse, men jeg kan desværre ikke genkende den - nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men jeg har i de 3 år jeg har været her aldrig betalt nogen steder med kontanter .. jeg har aldrig penge på mig og det har aldrig været nødvendigt.. hverken når jeg handler, betaler en taxa, køber en pizza (sker egentlig sjældent for de pizzaer man kan få herover er ikke gode synes jeg) osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 For 3 år siden, havde jeg kun 1 pizzaria i nærheden der ikke tog kort som betaling, dette har undret mig meget. I dag tager ingen pizzariaer kort mere, og kun 1 kiosk og så ellers almindelige butikker tager kort, hvad er den af ? Vi skriver 2008 i kalenderen, og jeg forstår ikke folk stadig render rundt med så mange penge på sig, det ender jo med stenalderen dette her, hvor man skal finde runde sten med hul i midten. Sverige er sq for viderkommende, eller bare fuskere, for der kan da virkelig ikke være anden årsag end fusk hvorfor man ikke kan betale med kort. !!! Lidt surt opstød, og nu det sted jeg normalt tager hen også kun tager kontant, ja så har jeg besluttet mig at flytte tilbage til Danmark :-( var ellers godt her så længe det varede... :( Danmark er da endnu mere tilbagestaaende end Sverige naar det kommer til anvendelse af kreditkort. I DK er det kun dankortet der accpteres. Hvordan tror du turister opfatter Danmark naar de ikke kan faa lov til at betale med deres Visa osv. ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Og god fornoejelse med den danske lukkelov !! :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Sverige er sq for viderkommende, eller bare fuskere, for der kan da virkelig ikke være anden årsag end fusk hvorfor man ikke kan betale med kort. !!! Har du nogensinde været i Østrig? Der tager de næsten heller ikke nogle betalingskort, da der er et højt gebyr på, som de ikke vil lægge på kunderne. Det er da ikke så svært at have lidt kontanter med ned til pizzeriaet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Har du nogensinde været i Østrig? Der tager de næsten heller ikke nogle betalingskort, da der er et højt gebyr på, som de ikke vil lægge på kunderne. Det er da ikke så svært at have lidt kontanter med ned til pizzeriaet. haha nej hvor svärt er det at runde banken på vejen eller i det hele taget ha lidt kontanter folk er så pisse afhängige af det plastiklort og ofte er det bare en kilde til ekstra ventetid og bövl fordi de ofte ikke godtager kort/kode i förste forsög , så skal man stå i kö og vente pga det pis... folk der köber småting med deres kort har ingen ret til at klage over nogetsomhelst .. fandme belastende at skulle vente på en spasser stå og fumle med sit kort i kiosken fordi han skal köbe en pakke smöger ... skaf nogle kontanter , det må da väre pissebelastende for folk selv at väre så afhängige af de kort .. se bare trådens ejermand han er så afhängig at han vil flytte tilbage til dk.. et af de lande i verdenen der har haft flest problemer med betalingskortsystemer da de skiftede til chipkort og stadig har det .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Michael - kan du ikke skrue lidt ned for de farverige floskler' date=' og acceptere at der er plads til folk [i']både med kontanter og kort. At din mangel på tålmodighed gør dem til spassere er måske liiige at strække den. Folk med kort har lige så meget ret til at brokke sig, som dem der står og fumler efter de sidste to kroner i pungen. Jeg er sikker på du også selv har et kort, eftersom du ligesom skal tanke kontanter nu og da. Så klap lige hesten, og tænk dig om næste gang du fyrer en bredside af uden grund. Vi lever i 2008 - og til gene for dig især, så ér vi på vej mod et mere og mere kontant-løst samfund. Så tag du i kiosken fem minutter før end normalt næste gang, da det sikkert kan blive svært at få lov at betale med kontanter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 farverige floskler?? de er vel ikke mere farverige end at kalde samtlige pizzariaejere og svenskere generelt, for fuskere fordi de tilsyneladende har samme tålmodighed med plastikkort(junkierne) som jeg har.. og ja jeg har kort men da jeg ikke selv gider det bövl som det ofte er at betale med kort, häver jeg penge i banken og betaler med dem. medmindre det er noget stort vi taler om, men småbelöb som 80 kr for en pizza og en sodavand, eller 300kr at handle for i ICA har jeg altid.. der ligger sikkert mere end det i mönter i bilen og til trods for at du mener vi er på vej mod et kontantlöst samfund kan vi jo se udfra denne tråd at det måske ikke helt er tilfäldet(tak de höjere magter for der findes fornuftige mennesker) .. jeg ved at de fleste jeg kender hverken har tiden eller tålmodigheden til at bövle med plastikkort.. bare se sådan et sted som 3 butikken i lund .. de tager ikke kontanter KUN kort de fik intet solgt i 3 hele dage pga deres system var nede så de ikke kunne tage imod kort.. sikke sjovt et kontantlöst samfund er når computere og betalingssystemer går ned konstant Michael - kan du ikke skrue lidt ned for de farverige floskler' date=' og acceptere at der er plads til folk [i']både med kontanter og kort. At din mangel på tålmodighed gør dem til spassere er måske liiige at strække den. Folk med kort har lige så meget ret til at brokke sig, som dem der står og fumler efter de sidste to kroner i pungen. Jeg er sikker på du også selv har et kort, eftersom du ligesom skal tanke kontanter nu og da. Så klap lige hesten, og tænk dig om næste gang du fyrer en bredside af uden grund. Vi lever i 2008 - og til gene for dig især, så ér vi på vej mod et mere og mere kontant-løst samfund. Så tag du i kiosken fem minutter før end normalt næste gang, da det sikkert kan blive svært at få lov at betale med kontanter og hvis penge til pizza er "så mange penge" så har man ikke råd til pizza .. eller årsgebyret på sit betalingskort for den sags skyld og jeg forstår ikke folk stadig render rundt med så mange penge på sig( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 haha nej hvor svärt er det at runde banken på vejen eller i det hele taget ha lidt kontanter folk er så pisse afhängige af det plastiklort og ofte er det bare en kilde til ekstra ventetid og bövl fordi de ofte ikke godtager kort/kode i förste forsög ' date=' så skal man stå i kö og vente pga det pis... folk der köber småting med deres kort har ingen ret til at klage over nogetsomhelst .. fandme belastende at skulle vente på en spasser stå og fumle med sit kort i kiosken fordi han skal köbe en pakke smöger ... skaf nogle kontanter , det må da väre pissebelastende for folk selv at väre så afhängige af de kort .. se bare trådens ejermand han er så afhängig at han vil flytte tilbage til dk.. et af de lande i verdenen der har haft flest problemer med betalingskortsystemer da de skiftede til chipkort og stadig har det ..[/quote'] Personligt, så gider jeg ikke rende rundt med små penge fordi jeg skal købe noget, så vil jeg hellere bruge mit kort .. og så kan jeg jo give den retur til dig som jo synes os kort spassere er nogle fjolser.. hvor fedt er det at stå i kø bag en eller anden som har tømt sparegrisen og skal stå og tælle penge for at sørge for der er lige penge til kassen ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Personligt' date=' så gider jeg ikke rende rundt med små penge fordi jeg skal købe noget, så vil jeg hellere bruge mit kort .. og så kan jeg jo give den retur til dig som jo synes os kort spassere er nogle fjolser.. hvor fedt er det at stå i kø bag en eller anden som har tømt sparegrisen og skal stå og tælle penge for at sørge for der er lige penge til kassen ...[/quote'] de er jo bare ligeså store idioter som dem der fumler med kortet jeg har nästen aldrig småpenge på mig de ligger i bilen og så tager jeg lidt hvis jeg ved at jeg skal betale for småting som en vand på tanken eller en pakke smöger osv.. og så bruger jeg som oftest tiden i köen til at tälle dem eller tager lige penge med jeg mener hvis man kan tälle er det jo ikke så svärt nu bor jeg ikke i malmö men derimod lidt längere ude , og her er det ca 50/50 delt mellem kort/kontant kunderne, og HVER evige eneste dag ender jeg med det ene eller det andet sted, at vente pga folk ikke kan finde ud af at indtaste deres kode rigtigt, at de ikke fatter at trykke KLAR, at deres kort er lukket, at deres kort er slidt, at deres kort er beskidt, kortläseren er i udu, kortet ikke blir läst korrekt eller andet bövl med deres plastik.. men sjovt nok hörer det til själdenhederne at jeg skal vente på at folk får talt småpengene op.. kan selvf. hänge sammen med at folk har flere penge herude fordi man kan nöjes med at betale 4500 i husomkostninger fremfor en svinedyr lejlighed midt i malmö, så de rent faktisk har sedler fremfor enkroner i lommen jeg ved det ikke .. men kunne tyde på det.. for det er meget själdent at jeg ser folk stå og tälle småpenge sammen .. vi har også sådan nogle smarte maskiner(i tilfälde af at du har mönter) i mange butikker hvor du bare hälder dine småpenge ned så täller den dem sammen på et sekund eller 2.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 vi har også sådan nogle smarte maskiner(i tilfälde af at du har mönter) i mange butikker hvor du bare hälder dine småpenge ned så täller den dem sammen på et sekund eller 2..Enig - hér kunne DK lære lidt. Smart indretning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 ja den smarte indretning kan endda også selv give evt mönter tilbage .. men ja svenskerne er jo håblöst kört fast i stenalderen .. pizzamanden tager jo ikke kort!! ffs Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Enig - hér kunne DK lære lidt. Smart indretning Denne 'pengeautomat' løsning findes da også i DK. Nu er det ikke så meget at jeg handler i selve KBH, men jeg har da set automaten hos fakta Quick på Vester Farimagsgade. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Denne 'pengeautomat' løsning findes da også i DK. Nu er det ikke så meget at jeg handler i selve KBH, men jeg har da set automaten hos fakta Quick på Vester Farimagsgade.Jeg har endnu ikke set den i DK - men det er så også begrænset hvad jeg har handlet dér i et godt stykke tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 de er jo bare ligeså store idioter som dem der fumler med kortet jeg har nästen aldrig småpenge på mig de ligger i bilen og så tager jeg lidt hvis jeg ved at jeg skal betale for småting som en vand på tanken eller en pakke smöger osv.. og så bruger jeg som oftest tiden i köen til at tälle dem eller tager lige penge med jeg mener hvis man kan tälle er det jo ikke så svärt nu bor jeg ikke i malmö men derimod lidt längere ude , og her er det ca 50/50 delt mellem kort/kontant kunderne, og HVER evige eneste dag ender jeg med det ene eller det andet sted, at vente pga folk ikke kan finde ud af at indtaste deres kode rigtigt, at de ikke fatter at trykke KLAR, at deres kort er lukket, at deres kort er slidt, at deres kort er beskidt, kortläseren er i udu, kortet ikke blir läst korrekt eller andet bövl med deres plastik.. men sjovt nok hörer det til själdenhederne at jeg skal vente på at folk får talt småpengene op.. kan selvf. hänge sammen med at folk har flere penge herude fordi man kan nöjes med at betale 4500 i husomkostninger fremfor en svinedyr lejlighed midt i malmö, så de rent faktisk har sedler fremfor enkroner i lommen jeg ved det ikke .. men kunne tyde på det.. for det er meget själdent at jeg ser folk stå og tälle småpenge sammen .. vi har også sådan nogle smarte maskiner(i tilfälde af at du har mönter) i mange butikker hvor du bare hälder dine småpenge ned så täller den dem sammen på et sekund eller 2.. hehe tjah om de har flere penge eller ej det skal jeg ikke kunne sige.. men selvom de så betaler med en seddel så skal ekspedienten så stå og give penge tilbage osv .. på den tid der har jeg kørt mit kort igennem, sagt nej til en kviteringen, startet min bil og kørt min vej :) .. overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg kan selvf. godt forstå det er irriterende at stå og vente på folk som ikke kan betale deres indkøb om det er deres kort eller noget andet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 men selvom de så betaler med en seddel så skal ekspedienten så stå og give penge tilbage osv du missede helt den smarte indretning :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 du missede helt den smarte indretning :) nej nej, men nu skrev du jo at du sjældent så folk betale med mønter, så må man gå ud fra de betaler med seddel.. så skal dette tastes ind og så kommer mønterne ud :) .. den tid det tager, er jeg stadig ude af døren :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 den tid det tager maskinen at regne ud at du skal ha 27.50kr tilbage på din hundredelap er mindre end den tid kortmaskinen er om at kodkende din kode på dit kort... så den holder ikke .. for ikke at snakke om alle de andre nederen ting der er ved kort http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14738 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 den tid det tager maskinen at regne ud at du skal ha 27.50kr tilbage på din hundredelap er mindre end den tid kortmaskinen er om at kodkende din kode på dit kort... så den holder ikke .. for ikke at snakke om alle de andre nederen ting der er ved kort http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14738 Jeg tror vi er ude i petitesser her :) Mon dog at det står så galt til med kort.. men den tråd som du jo så pænt henviser til, så kan man jo fristes til at spørge hvem der dækker dit tab hvis du vader rundt med 10.000 kroner på lommen og bliver slået ned og pengene bliver stjålet.. jeg tvivler på du kan gå ned til banken og få dem dækket, som du trodsalt kan med et kort misbrug.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 ja nu er du ude i petitesser .. vi snakker jo ikke om at rende rundt med 10000 i lommen .. så er det fandme et dyrt pizzaria eller en dyr tur i ica ... og det er langtfra alle kortmisbrug der däkkes af banken... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 ja nu er du ude i petitesser .. vi snakker jo ikke om at rende rundt med 10000 i lommen .. så er det fandme et dyrt pizzaria eller en dyr tur i ica ... og det er langtfra alle kortmisbrug der däkkes af banken... Nej men så hvis du får stjålet de 100 kr du skulle handle pizza for dækker banken stadig ikke :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 ja nu er du ude i petitesser .. vi snakker jo ikke om at rende rundt med 10000 i lommen .. så er det fandme et dyrt pizzaria eller en dyr tur i ica ... og det er langtfra alle kortmisbrug der däkkes af banken... Så længe man ikke giver sin pinkode ud, så dækker banken skam.. måske er der en selvrisiko .. men jo jeg ved godt det var stærkt overdrevet, men det var dine minutter altså også :) men nu skriver du selv du ikke bor inde i byen, måske er det bare fordi bondrøvene har svært ved det høj teknologiske udstyr, som en kortlæser og det med at taste 4 tal ind :) .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Nej men så hvis du får stjålet de 100 kr du skulle handle pizza for dækker banken stadig ikke :) nej men som jxhab skriver har banker selvrisiko så de ville heller aldrig däkke 100kr der forsvandt eller blev fusket på dit kort!! jxhab jeg har aldrig nävnt minutter har jeg? og måske er bonderöve ikke så skarpe til betalingskort men pröv du at styre feks. et automatiseret malkningsanläg eller en af de store mejetärskere så ville du väre endnu mere lost :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites