Jump to content
homer132

Audi a6 facelift bedre brændstof økonomi overføres til pre-facelift?

Recommended Posts

Audi har lanceret faceliften af a6'eren med ca 15% bedre brændstoføkonomi. Er det blot en ændring af motorstyringen (i tdi v6'erne) som giver ændringen (eller noget af den)? I så fald vil det da ikke være muligt blot at update vores "gamle" a6'ere med den ny motorstyring. Har prøvet audi malmö, men de fatter hat. henviser mig blot til chiptuningsfirma. Flot... Har forsøgt forgævet at google info, men kan inte konkret finde. Vil da være plat af audi hvis de ku forbedre vores motorer blot ved software - og så valgte ikke at gide. ex. 2,7 tdi multitronic går fra 180hp 380Nm (7,5 l/100km) til 190hp 380 Nm (6,5 l/100 km)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jag har precis "chippat" min Frus A6 3,0 TDI (2008 ej facelift), är normalt lite skeptisk till dessa lösningar men har haft många kunder som talat gott för just KCR's boxar till Audi www.kcr.se, och jag måste säga att resultatet blev över förväntan både när det gäller kraft (från 233KH450nm till 265hk520nm) och förbrukning (5-10% lägre..), och det märks verkligen, känns som en helt ny bil... På din 2,7 skulle det bli 180hk380nm till 215HK425nm och ca 5-10% lägre förbrukning...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jag har precis "chippat" min Frus A6 3,0 TDI (2008 ej facelift), är normalt lite skeptisk till dessa lösningar men har haft många kunder som talat gott för just KCR's boxar till Audi www.kcr.se, och jag måste säga att resultatet blev över förväntan både när det gäller kraft (från 233KH450nm till 265hk520nm) och förbrukning (5-10% lägre..), och det märks verkligen känns som en helt ny bil... På din 2,7 skulle det bli 180hk380nm till 215HK425nm och ca 5-10% lägre förbrukning...
Citat: "det går ikke. multitroniken kan ikke klare de flere Nm. Synes heller ikke det er så sjov at garantien ryger.." Men hvad så med en A6 2,0 tdi multitronic, vil den kunne klare det??? Min skeptis ligger mere vedr. motorgarantien!! Jeg har været inde og se list på et KCR-kit til ca 7000,- skr. som ser spændende ud... :) Her ser tallene jo ud til at bliver næsten dem der gælder for en normal 2,7 tdi, hvilket multitronicen godt kan klare!! Tal fra 2,0 tdi: Effekt-/Vridmomentsökning: HK; Original 140 hk = KCR Box 170 hk / Nm; Original 320 Nm = KCR Box 360 Nm. Originale tal fra 2,7 tdi: Effekt: HK; 180 / Nm; 380 //Cliff

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kun en ny software opdatering som skal til, men der kan være noget internt Audi politik, som gør at de enkelte værksteder ikke 'gider' eller ikke må gøre det. Hvis du vil have et korrekt Audi svar vil jeg foreslå dig at kontakte Audi i Flensburg - ring eller skriv til Torsten Illing (torsten.illing@audi-flensburg.de) direkt nr.: +49 461 90 205 41 - han taler dansk.

Audi har lanceret faceliften af a6'eren med ca 15% bedre brændstoføkonomi. Er det blot en ændring af motorstyringen (i tdi v6'erne) som giver ændringen (eller noget af den)? I så fald vil det da ikke være muligt blot at update vores "gamle" a6'ere med den ny motorstyring. Har prøvet audi malmö, men de fatter hat. henviser mig blot til chiptuningsfirma. Flot... Har forsøgt forgævet at google info, men kan inte konkret finde. Vil da være plat af audi hvis de ku forbedre vores motorer blot ved software - og så valgte ikke at gide. ex. 2,7 tdi multitronic går fra 180hp 380Nm (7,5 l/100km) til 190hp 380 Nm (6,5 l/100 km)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tit og ofte skal det være online adgang til Audi når diverse software skal opdateres - selvom man har anskaffet sig CD-en med softwaren. Det kan jo være at der findes et værksted som HAR denne online adgang (et eller andet VAG værksted), som gerne vil tjene en lille skilling ekstra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du finder ud af noget homer132 så sig endelig til. Så vil jeg gerne med... Har også 2,7 tdi
Havde også tænkt at sende dig en besked når jeg fik besked. Afventer svar fra ham i Flensburg. er i jylland til tider, så tænker at få ordnet service samtidig med opgradering hvis det er muligt. skal nok spørge ham hvordan resten herovre skal få opgraderet deres uden besøg i Flensburg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv en skoda Octavia TDI 2.0 og har købt en diesel boxpower http://www.boxpower.dk/chipsystem.html Og den holder hvad de lover.... jeg har sænket mit forbrug per 100 km med 1liter ca.. Lidt op og ned an på hvor meget gas man giver den, er også gået fra 140 hp til 170hp nu... så det er blevet lidt sjovere at køre nu :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har selv en skoda Octavia TDI 2.0 og har købt en diesel boxpower http://www.boxpower.dk/chipsystem.html Og den holder hvad de lover.... jeg har sænket mit forbrug per 100 km med 1liter ca.. Lidt op og ned an på hvor meget gas man giver den, er også gået fra 140 hp til 170hp nu... så det er blevet lidt sjovere at køre nu :)
smart nok, og så er den vel hurtigt tjent hjem? :) har du fået den målt til 170hk?. hk i sig selv kan du ikke bruge til så meget i se/dk, men momentet... sjældent du kører med ~4500 omdrejninger som vel er max hk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

homer: når man får lavet en rigtig chip, ka man jo bar begrænse hvor mange nm den skal ha, det ka man ik med en box som bar snyder motorstyringen til at levere mere brændstof + du ka få mange flere kræfter ud af en rigtig chip i forhold til en box, tag f.eks andreas kones jeg har samme bil dog en 225hk og ik 233 som deres, min laver 272hk og 550nm, nu laver jeg selv chiptuning i mit firma, og vi har som regel stage 1 (øko chiptuning) og stage 2 (power) men det afhænger også af føreren af bilen, hvis man bruger de nye kræfter ja så bruger du også brændstoffen.. Og med hensyn til emnet jeg tvivler på at det kun er motorstyring som giver den økonimi, der er sikkert nogen forbedringer med nogen DPF filtre osv måske

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

prb med chip og box er at garantien ryger. Har fået kontakt til tyskland.er igang med at tjekke stelnummer og ser hvad de kan gøre. Vil da helt klart helst køre på en original løsning. Hvis bilen får sparket for mange heste i sig vil det jo alt andet lige gi større slid og hurtigere ture på værksted. Men hvis de skøre audi folk ikke magter at gøre noget som helst vil jeg da meget gerne høre hvad du kan gøre med chip. Nm holdes på 380, hvor meget heste kan du så gi den. Er mest interesseret i eco tuning, da den er fint hurtig til mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ja garantien ryger, men nu ved jeg ik hvor gammel din bil er, men hvis den er udløbet ka det jo være ligemeget, og jeg tror også de ser anderledes på chipning herovre i sverige end de gør i danmark, en af mine venner havde sin bil til service herovre og den var chippet, så havde de opdateret hans styrebox med ny software og derfor var chippen røget og de gav ham så et gavekort til en ny chip det havde de fandme ik gjort i .dk :) men hvilken motor har du Homer ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

den er kun lige præcis et år. og med trygghansa forsikring har jeg 5 år el 150.000 km garanti på motor og bevægelige dele så derfor lidt forsigtig med at chippe. motor 2,7 tdi, multitronic gear, partikkelfilter (ved ikke om det betyder noget for chip) 180 HP, 380 nM. model2008 (mener multitronic kan klare 400nM)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

med stage 1 ville den få ca 205hk så og havde den været uden multitronic ca 455hk, DPF ændre ik på hestene den gør bar at den ik ryger så det dejligt også, min gamle a4 jeg havde med en 1.9TDI som var chippet den ku godt gi en go røgsky når den fik tæsk, men min A6er nu uanset hvor meget tæv den får kommer der ik noget røv ud af den med hensyn til økonomien i det, det svært og sige et 100% tal, jeg ka sige vi har en audi TT også en tur på vej ned til munchen for at få den chippet der brugte den 3 tanke og gik ca 450km på en tank, på vejen tilbage fra munchen og faktisk med højere fart brugte vi 2½ tank kun og gik 550-600km, men ting som hvor store hjul du har på spiller også en væsentlig faktor min a6 da jeg kørte med de orig 16" hjul jeg ku køre ca 8-900km på en tank med 75L nu har jeg fået 22" fælge på den og nu køre jeg 600 på en tank så der lider man i DEN GRAD for skønheden :)

den er kun lige præcis et år. og med trygghansa forsikring har jeg 5 år el 150.000 km garanti på motor og bevægelige dele så derfor lidt forsigtig med at chippe. motor 2,7 tdi, multitronic gear, partikkelfilter (ved ikke om det betyder noget for chip) 180 HP, 380 nM. model2008 (mener multitronic kan klare 400nM)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har dét jo ikke så meget at gøre med at du er gået fra 16" til 22" - men mere det faktum at du har fået bredere hjul/dæk på, som giver en dårligere aerodynamic.

[...]væsentlig faktor min a6 da jeg kørte med de orig 16" hjul jeg ku køre ca 8-900km på en tank med 75L nu har jeg fået 22" fælge på den og nu køre jeg 600 på en tank så der lider man i DEN GRAD for skønheden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har dét jo ikke så meget at gøre med at du er gået fra 16" til 22" - men mere det faktum at du har fået bredere hjul/dæk på' date=' som giver en dårligere aerodynamic.[/quote'] Nu er det så nok næppe aerodynamikken, men nærmere rullemodstanden der er årsagen til det højere brændstofsforbrug ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...