larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2008 Det er nok bedre at politiet tager de skyldige på fersk gerning.. Netop! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Det er rigtigt' date=' der betaler jeg forresten altid kontant. Men vi handler også rigtigt meget i COOP. De har dog ingen muligheder for at kopiere noget. Det hele foregår jo ved kassen, hvor man kan se det hele.[/quote'] Ja, og jeg betaler altid med kort og har aldrig haft problemer - så det er næppe der, som du siger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
clint 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 kunne godt ske i coop Det er rigtigt' date=' der betaler jeg forresten altid kontant. Men vi handler også rigtigt meget i COOP. De har dog ingen muligheder for at kopiere noget. Det hele foregår jo ved kassen, hvor man kan se det hele.[/quote'] så må vi håbe, at det ikke er med falske penge:) kan huske, at jeg har læst,at der var et indbrud i brugsen eller kvickly,hvor de brød igennem loftet og skiftet dankortterminal ud(eller satte i chip ind) og derefter lavede en masse kort. det er også sket i bankautomater. vi må ha fingertrykaflæser istedet for:surprise: så kan de ikke aflæse koden over skulderen.men så hugger de vel vores varer med vores fingertryk på,og udnytter det.:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 så må vi håbe, at det ikke er med falske penge:) kan huske, at jeg har læst,at der var et indbrud i brugsen eller kvickly,hvor de brød igennem loftet og skiftet dankortterminal ud(eller satte i chip ind) og derefter lavede en masse kort. det er også sket i bankautomater. vi må ha fingertrykaflæser istedet for:surprise: så kan de ikke aflæse koden over skulderen.men så hugger de vel vores varer med vores fingertryk på,og udnytter det.:p Ja det skete blandt andet i århus i et Shoppingcenter.. Politiet kunne godt se der var sket et indbrud men undrede sig over der ikke var stjålet noget, da man så lavede et nyt indbrud og huggede dankort terminalerne, kunne de godt regne ud at tyvene i første omgang havde udskiftet de rigtige terminaler med nogle falske og derefter kunne opsnappe folks pinkoder og overfører dem på ganske almindelige magnetkort.. Ganske smart, må man sige.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Mener at Ilva fast bruger et flyttefirma fra Fredericia (bøgeskov). Det er i hvert fald deres biler der også er klistret ILVA´s navn på kassen af bilen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Mener at Ilva fast bruger et flyttefirma fra Fredericia (bøgeskov). Det er i hvert fald deres biler der også er klistret ILVA´s navn på kassen af bilenNu befinder vi os så i Sverige - så jeg tvivler på at det er Bøgeskovs vogne der leverer herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Nu befinder vi os så i Sverige - så jeg tvivler på at det er Bøgeskovs vogne der leverer herovre. Man skal aldrig sige aldrig.. vi købte vores varer i ilva i Malmö, men eftersom deres hovedlager ligger i Danmark, så blev varene leveret med en dansk bil og danske chauffører.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Man skal aldrig sige aldrig.. vi købte vores varer i ilva i Malmö' date=' men eftersom deres hovedlager ligger i Danmark, så blev varene leveret med en dansk bil og danske chauffører..[/quote']Point taken :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Jeg er helt sikker på a Bøgeskov leverer i sverige!!!! Jeg kikkede menlig en ekstra gang da jeg så en Bøgeskovbil nede ved sydstationen den ene dag!!! Og rigtig nok med store Ilva mærker på "kassen" og bøgeskov mærker på Førehuset! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 PBS kommer med en ny sikkerhedsløsning i denne måned, så hut jeg hvisker - Til nethandel. Man skal nu bruge en sikkerhedskode, der skal tastes ind - før handlen gennemføres via nettet. Lidt ala pinkode ude i det virkelige liv - koden skal autoriseres via PBS - Det vil nok tage lidt tid før det er fuld implementeret - men smart fundet på syns jeg. Men ved så ikke om det kun er i Danmark, det system kommer ind - eller om man rent faktisk SKAL have et program på sin pc - alla samme måde nogle af os logger ind via vores bankkort til netbanken. Syns selv det er for sindsygt man kan bruge kreditkort, kun oplyst kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode (3 cifre) - så kan de komme med deres certified by visa etc crap - det virker kun hvis kortet ER spærret/lukket på brugstidspunket Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 PBS kommer med en ny sikkerhedsløsning i denne måned, så hut jeg hvisker - Til nethandel. Man skal nu bruge en sikkerhedskode, der skal tastes ind - før handlen gennemføres via nettet. Lidt ala pinkode ude i det virkelige liv - koden skal autoriseres via PBS - Det vil nok tage lidt tid før det er fuld implementeret - men smart fundet på syns jeg. Men ved så ikke om det kun er i Danmark, det system kommer ind - eller om man rent faktisk SKAL have et program på sin pc - alla samme måde nogle af os logger ind via vores bankkort til netbanken. Syns selv det er for sindsygt man kan bruge kreditkort, kun oplyst kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode (3 cifre) - så kan de komme med deres certified by visa etc crap - det virker kun hvis kortet ER spærret/lukket på brugstidspunket Ja det er det samme taxerne gør .. de checker bare spærrelisten hos pbs.. uhyggeligt er det dog at der kan være flere timers forsinkelse iflg. en chauffør jeg snakkede med, fordi det ikke er alle lister der opdatere hyppigt.. der er det også typisk at kort misbrugere forsøger at handle steder med fluesmækkere.. appropos det som du skrev Basse, så kommer jeg til at tænke på en af de nyere phreaking sager efter Hurricane Kathrina.. Der gav røde korts folk Mastercards med et beløb på.. de havde nok ikke regne med at folk misbrugte det, efter dette her pressebillede kom frem.. og forleden så jeg faktisk at basta på Tv2 viste en kvindes visakort .. det kræver bare man gider optage det og pudse lidt i billedet og vupti så kan man misbruge kortet.. den der sikkerhedskode på 3 cifre er et kontroltal, jeg mener stadig man blot kan trykke hvilken som helst kode der.. altså i realiteten 000 for kontrol.. I det hele taget skal man bare tænke sig om.. hvis man bruger bankernes kodehusker, så kontroller den en ekstra gang efter du har udfyldt alle numrene.. typisk har man en tendens til at skrive den specifikke pinkode man skal huske enten lidt anderledes, man trykker lidt hårdere ubevidst med pennen eller gør noget andet som gør pinkoden nem at gætte .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites