Jump to content
Diana

Pas på hvad du får lavet i DK hvis du normalt har læge i SE

Recommended Posts

Hej, Bare lige et venligt råd... Jeg har lige været indlagt på et sygehus i DK. Jeg bliver ved med, at have meget ondt, efter en undersøgelse/operation jeg fik og lavet, og har derfor brug for lige, at komme til en læge for, at tjekke op på, om det hele er ok! Jeg ringer til nærmeste Vårdcentral, og sætter dem kort ind i forløbet, og ber om en tid. Det kan jeg ikke få, da jeg er udlænding, og har været indlagt på et hospital i udlandet. Så ved akut behov, er eneste mulighed at tage til Danmark. For at jeg igen kan få lov, at benytte en læge heroppe, kræver det, at jeg enten venter et halvt år, eller får taget en masse test, for at se hvilke bakterier jeg indeholder... De vil sågar have podninger af alle steder jeg er stukket, hvilket man jo nærmest bliver over alt, efter et par dage på sygehuset.. Man må ikke engang komme ind i lægehuset, jeg skal komme op og ringe på, hvorefter de tager prøverne med det samme, og følger mig ud, da alle områder jeg har været i, skal sprites totalt af. Jeg anede intet om de regler, så tænkte, at det var der måske andre danskere derude, der heller ikke gjorde:) Med venlig hilsen Diana alias Baksillen:flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nysgerrig... Fik du dine ubehagelige bakterier i "det farlige udland" og blev behandlet i DK eller er det bakterier fra det farlige DK? Lyder meget märkeligt det du har väret igennem... Jeg forstår ikke hvordan de kan nägte dig adgang, skulle svenskere som har väret uheldige på deres ferie i udlandet og blevet behandlet der, så heller ikke kunne anvende det svenske sundhedsväsen, eller skulle det slet og ret väre fordi du er dansk statsborger?:confused: Meget märkeligt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået mine farlige bakterier på et så eksotisk sted som herlev hospital;) Jeg forstår det heller ikke... jeg har lige været dernede, og fået taget prøverne, for at se om jeg er inficeret. Jeg skulle ringe på døren og vente, så blev jeg lukket ind, og da jeg sagde mit navn, slog hun sin plastplade ned, og bad mig sætte mig på en lille slå ned tapperat og vente, inde i sådan et halvt glasbur, ved receptionen, mens de andre sad på den anden side i soffaer, følte mig SLET ikke dum, så kom der en og hentede mig, og hun var allerede godt armeret med handsker og det hele... Sygeplejsken var jo ved at få grå hår, af alle de prøver hun skulle tage... jeg syntes det var næsten latterligt, blandt andet har jeg har haft drop i, 4 forskellige steder på hænderne i den tid jeg var indlagt, og hun tog 1 prøve af hver:rolleye:... Men jeg spurgte faktisk, hvad jeg så skulle gøre, hvis jeg faldt om med et hjertetilfælde... hun svarede, at hvis jeg kunne snakke skulle jeg fortælle, at jeg havde været på sygehuset i danmark, og at jeg nu havde fået taget prøver, men at der ikke var kommet svar, og så var det lægens vudering. Men det mest normale var så, at jeg ville blive lagt isoleret i et rum for mig selv... Spurgte også med turister og sådan, og hun sagde, at det var et problem, og man ikke altid bare lige kunne komme til lægen. Men igen som hun sagde, havde jeg sat mig ind på skadestuen med et andet problem, kunne de jo ikke se på mig, at jeg havde været indlagt. Jeg spurgte om de samme regler gælder, hvis jeg via min egen læge i DK, fik taget en helt almindelig blodprøve, ingen indlæggelse eller noget, og det gør de... Jeg må nok lige tilføje, inden jeg lyder som en hel epidemi, at jeg på ingen måde har fejlet noget som helst smitsomt, var indlagt med hjertet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder præcis som det jeg måtte gennemgå i marts efter jeg havde født Joakim på Hvidovre Hospital. Jeg blev kaldt ind på Malmø Sygehus, og jeg blev også podet i halsen og næsen tror jeg det var. Og så blev jeg bedt om at gå ud på toilettet for at pode mig 'dernede'. Hende der ordnede det var også pakket ind i plastikforklæde, maske for mund og næse og hansker på. Jeg følte mig godt nok som en der lige var ankommet fra rummet eller noget i den stil :). Jeg har aldrig hørt noget om resultatet, men jeg går ud fra at jeg så ikke har nogen af de frygtelige bakterier jeg skulle have taget med mig fra Hvidovre. Det skal dog tilføjes, at der vist er noget om snakken. Min veninde der også fødte på Hvidovre fik et voldsomt bakterieangreb imens hun var der, så hun måtte på en kraftig penicillin kur inden hun kunne tage hjem. Jeg har hørt noget om, at det skyldes at renligheden på hospitalerne er dalet - ved ikke om det er sandt. Hilsen Marianne. :new:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja man føler sig godt nok ikke særlig charmerende, man føler sig nærmest som en omvandrende uønsket sygdom:laugh:.... Men ja, kunne måske tildels forstå det, hvis det KUN er efter indlæggelser... der hvor den knækker for mig er, at man ikke må få taget en helt almindelig blodprøve i DK, eller for den sags skyld en vaccine...hun prøvede også at gøre det på min mave, hvor jeg havde fået medicin, men det kunne hun jo ikke, man kunne jo nærmest ikke se det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok sørgeligt, at sygehusene i DK har fået det ry på sig, men desværre er det rigtigt. Min moster fik en ny hofte i foråret og kunne her i august stadigvæk ikke gå, var meget hævet og selvfølgelig utroligt skuffet. En undersøgelse her forleden viste, at hendes hofte var fyldt med bakterier og havde været det siden hun fik den lavet. Hun fik en prednisonindsprøjtning og 2 dage efter kunne hun gå, og yderligere 2 dage efter har hun smidt krykken. Tænk at gå med så megen smerte i ½ år p.gr.a. et skident hospital. En bekendt fødte for nyligt i DK, hvor hun også bor, og tog hjem fra hospitalet dagen efter, fordi hun ikke ville risikere at få infektioner. Der skal et godt helbred til at blive indlagt på en dansk sygehus!:sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha (ja undskyld, det er ikke noget at grine af for jer implicerede, og jeg håber I kommer af med de uönskede organismer så hurtigt og smertefrit som muligt), men det er sgu da lidt komisk, jeg kom bare til at tænke på om vi danskere nu også skal på penicillinkur efter besög i DK, "avmaskes" for dvärgbandmask og anmelde vores ankomst i tolden med medbragt pas om rabiesvaccine osv (er jo lige blevet hundeejer) inden vi kan komme hjem:rolleye: Ved du hvilke bakterier der er tale om? Det kunne väre interessant at vide hvor smitsomme de bakterier egentlig er (og hvordan), de ved jo nok hvad de laver, men skidt hvis DK hospitaler har så mange flere (andre?) bakterier end SE. Så ved man det:o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ha ha (ja undskyld' date=' det er ikke noget at grine af for jer implicerede, og jeg håber I kommer af med de uönskede organismer så hurtigt og smertefrit som muligt), men det er sgu da lidt komisk, jeg kom bare til at tænke på om vi danskere nu også skal på penicillinkur efter besög i DK, "avmaskes" for dvärgbandmask og anmelde vores ankomst i tolden med medbragt pas om rabiesvaccine osv (er jo lige blevet hundeejer) inden vi kan komme hjem:rolleye: Ved du hvilke bakterier der er tale om? Det kunne väre interessant at vide hvor smitsomme de bakterier egentlig er (og hvordan), de ved jo nok hvad de laver, men skidt hvis DK hospitaler har så mange flere (andre?) bakterier end SE. Så ved man det:o[/quote'] Uhyggelig tanke - når vi har været på sygebesøg i DK, så skal vi ude ved betalingsanægget gennem en bruse-kabine for at blive renset. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige tilföje, at det handler om et MRSA-virus, som svenskerne har väret plaget med i lang tid på diverse sygehuse, og det er nästen ikke til at komme af med. Nu har man så fået "clearet" störstedelen af sygehusene i Sverige (men hvis man bliver indlagt i Stockholm, skal man samme tur igennem, når man kommer hjem til Malmö). Det er simpelthen fordi, man ikke vil have den igen. At det så föles både ubehageligt og komisk at blive mödt af sygeplejerske og läger og blive sat i karantäne i et rum på et sygehus, fordi man endnu ikke hat fået taget pröverne, det er så en anden sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vil lige tilföje' date=' at det handler om et MRSA-virus[/quote']Ja se, der er jo ret stor forskel på bakterier og vira, og penicillinkurer fx. er jo ikke ligefrem noget man giver i virustilfälde og folk har jo tydeligvis fået fortalt at de har fået bakterieinfektion, så hvad hentyder du til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mrsa MRSA er meticillin resistente staphylococcus aureus bakterier og ikke virus. Det er bakterier som er resistente over for almindelig antibiotika. Får man en infektion med denne bakterie kan det få alvorlige konsekvenser idet almindelig pencillin ikke hjælper. Dette er årsagen til at man er begyndt at screene for bakterien i Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja se' date=' der er jo ret stor forskel på bakterier og vira, og penicillinkurer fx. er jo ikke ligefrem noget man giver i virustilfälde og folk har jo tydeligvis fået fortalt at de har fået bakterieinfektion, så hvad hentyder du til?[/quote'] jeg skrev forkert. Nu er det snart et år siden vi var igennem det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites