GoldMan 10 Anmeld indhold Skrevet September 22, 2008 Hej. Flere mennesker jeg møder har et enkeltmandsfirma. Hertil ville jeg spørge om fordele ved det og ulemperne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Istdj 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Hej. Flere mennesker jeg møder har et enkeltmandsfirma. Hertil ville jeg spørge om fordele ved det og ulemperne? Ulempen ved et enkeltmandsfirma er at der ingen kvinder er Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Emmi 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2008 ikke hænge mig op på det, men tror at ens private øko det går ud over, hvis firmaet har gæld. det er en af ulemperne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2008 ikke hænge mig op på det' date=' men tror at ens private øko det går ud over, hvis firmaet har gæld. det er en af ulemperne[/quote'] Det er helt korrekt. Der er ubegrænset hæftelse, dvs. virksomhedens kreditorer kan gå efter personlig formue for at få sine penge. I et selskab med begrænset hæftelse (ApS eller A/S) kan de kun gå efter egenkapitalen i selskabet. Sådan kort fortalt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2008 Det er helt korrekt. Der er ubegrænset hæftelse, dvs. virksomhedens kreditorer kan gå efter personlig formue for at få sine penge. I et selskab med begrænset hæftelse (ApS eller A/S) kan de kun gå efter egenkapitalen i selskabet. Sådan kort fortalt.. Og for at starte et personligt selvskab kræves stort set intet andet end en registrering. For at starte et ApS eller A/S kræves en kapital, som bindes i firmaet. Kan ikke de aktuelle grænser, men mener at ApS engang var mindst 25.000 og A/S noget med 200.000. Men det kan man jo slå op. Det er så de beløb man hæfter med + de værdier firmaet måtte have/eje ved en evt. krise. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lindholm 10 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2008 Sidst jeg tjekkede var grænserne 125.000 for ApS og 500.000 for A/S. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret September 23, 2008 125.000 ved Aps og 500.000 ved A/S Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ZeNi 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Hmm ser I alle læser spm'et som vedrørende et enkeltmandsfirma i Danmark, men kunne vel også være et enkeltmandsfirma i Sverige for så er sagen en helt anden og fordele/ ulemper anderledes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Hmm ser I alle læser spm'et som vedrørende et enkeltmandsfirma i Danmark' date=' men kunne vel også være et enkeltmandsfirma i Sverige for så er sagen en helt anden og fordele/ ulemper anderledes.[/quote'] Ja et svensk AB koster vidst kun 100.000 SEK ... correct me if I am wrong Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2008 Du kunne jo vælge at lave et ltd med en filial i eks. Sverige. Her er indskydergarantien kun 1 (UK)pund. Her er der ligeledes ikke nogen der kan komme efter dig personligt hvis det går galt, med mindre du har lavet en personlig kaution, for selskabet på en eller anden måde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Fortael fortael! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Se meget mere her:' http://www.kgn.dk/p47.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 http://www.bolagsregistrering.se/info.html Lidt info her fra sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2008 Mange tak for dine links, det er yderst interessant. Har soegt lidt videre og man kan, hvis man vaelger at koebe en oprettelsespakke her http://www.bvi-corporations-ibc-incorporate-in-bvi.offshore-companies.co.uk Kan et BVI selskab oprettes for omkring USD. 3000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2008 Jeg har et Aps i Dk. Eneste grund, udbytte bliver beskattet i Sverige og arbejde i Dk. Der er kun grund til et aps. hvis du har leverandøre. Jeg arbejder som konsulent, derfor ingen leverandøre. Meget kort forklaring. Mvh. Mr. Kubik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites