larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Jeg oplever ikke at få rabat fordi jeg er villaejer specifikt. Men får rabat ud fra mit samlede engagement hos Nordea og Vesta. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Fra august 05 til august 07 betalte jeg 10.800 SEK i årlig helforsikring, mens jeg boede i Annestad (i bostadsrätt). Så flyttede jeg i hus lige uden for Skurup (læs: med marker og ikke villaer som nabo), og har egen garage nu. Min nuværesnde adresse må (forsikringsmæssigt) alt andet lige være bedre for mig, end min adresse i Annestad var. Min bil har nu rundet 4 år og er blevet meget mindre værd. Den pris jeg betaler idag er: 10.500 SEK. Jep, jeg har ringet til ALT, og Trygghansa er bare billigst i mit tilfælde - både i Annestad og hvor jeg bor nu. Men det "dramatiske" fald på 300 SEK i årlig præmie, for at fraflytte et Malmö-område med fælles garage, til at flytte på landet med egen garage, ja den var sgu til at tage og føle på. Min forsikring er IF - præmiestørrelsen er meget afhængig af boligtype OG garageringsforhold. Hvis du flytter i hus, men har en carport til bilen, kan du måske finde årsagen dér (du havde formodentlig en Tief-garage i Annestad?). Nuvel - forsikringer ér generelt meget forskellige... Jeg oplever ikke at få rabat fordi jeg er villaejer specifikt. Men får rabat ud fra mit samlede engagement hos Nordea og Vesta. Du kan ikke få både i hoved og r*v, Lars ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Du kan ikke få både i hoved og r*v' date=' Lars ;)[/quote'] Åhhh.. Kom nu... Det kunne de da godt gøre! 25% ekstra til mig... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Åhhh.. Kom nu... Det kunne de da godt gøre! 25% ekstra til mig... Nej, for det kan jég ikke få. Jeg har spurgt IF - hvad der skal til for at vi kan få et nedslag i præmien - og de siger, at vi må investere i en villa, hvis vi vil ha' 30% rabat. Og det vil vi ikke - vi bor perfekt hér, hvor vi bor :) Der er iøvrigt INTET selskab, der har kunnet slå prisen, jeg betaler hos IF... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Pablo Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Jeg er 24år gammel. Jeg har en Bmw E60 530D forsirket hos VESTA for 16000sek om året med hele molevitten. Nu har jeg kørt skadefrit til oktober-hvor jeg har fået brev om at min forsikring vil nedtrappe til 6500sek om året, hvis jeg stadig vælger at fortsætte med dem. Jeg talte med Tryg Dk for sjov skyld, om hvad det ville koste hvis jeg tog bilen med til DK .... 45000dkr om året for en som mig:scared: Så jeg klager sgu ikke!! Jeg er desuden også formånskund i Nordea-derfor denne billige forsrikring. Man skal bare som ung bide i det sure æble i det første år, bagefter bliver det væsentlig billigere...:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Jeg er 24år gammel. Jeg har en Bmw E60 530D forsirket hos VESTA for 16000sek om året med hele molevitten. Nu har jeg kørt skadefrit til oktober-hvor jeg har fået brev om at min forsikring vil nedtrappe til 6500sek om året, hvis jeg stadig vælger at fortsætte med dem. Jeg er desuden også formånskund i Nordea-derfor denne billige forsrikring. Hvorledes at forstå? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2008 Hvorledes at forstå? Som förmånskund hos Nordea Sverige får man 10% hvis du har en forsikring, 15% hvis du har to og 20% hvis du har tre forsikringer hos Vesta. Hvis du er "normal" bankkunde er satserne 0%, 5% og 10%. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 30, 2008 Tja' Som förmånskund hos Nordea Sverige får man 10% hvis du har en forsikring, 15% hvis du har to og 20% hvis du har tre forsikringer hos Vesta. OK - nu fik jeg så et tilbud på 14.854 SEK for min Porsche (ej Nordea-kunde). Det er mere end dét, jeg giver idag - hvor sagen stiller sig anderledes, om jeg bliver kunde i Nordea (14.854-20% = 11.884 SEK). Er det nok at indsætte 10.000 kr på en konto i Nordea, eller skal man flytte hele mollevitten over? :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2008 OK - nu fik jeg så et tilbud på 14.854 SEK for min Porsche (ej Nordea-kunde). Det er mere end dét' date=' jeg giver idag - hvor sagen stiller sig anderledes, om jeg bliver kunde i Nordea (14.854-20% = 11.884 SEK). Er det nok at indsætte 10.000 kr på en konto i Nordea, eller skal man flytte hele mollevitten over? :)[/quote'] Det står på deres website http://www.nordea.se/Privat/Kundförmåner/Fördelsprogrammet/Om+Förmånskund/205984.html Og det er ikke helt nok at indsætte 10.000 kr... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites