dkrath 10 Anmeld indhold Skrevet September 22, 2008 Hej Sunddebat, Jeg er pt. igang med at sidde og skrive mails til de forskellige selskaber i 'sticky-emnet' i dette forum. I mellemtiden ved jeg, at mange af jer herinde kører BMW. Derfor tænkte jeg, at i måske havde kendskab til et forsikringsselskab som kan give nogle ok priser på forsikring af nyere BMW'ere. Mit eget selskab (IF) har vanvittige priser når det kommer til BMW og vil have næsten 10.000 mere end hvad jeg gav for min Porsche. Sparer man evt. noget ved at være medlem af BMW club? Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Hej Sunddebat, Jeg er pt. igang med at sidde og skrive mails til de forskellige selskaber i 'sticky-emnet' i dette forum. I mellemtiden ved jeg, at mange af jer herinde kører BMW. Derfor tænkte jeg, at i måske havde kendskab til et forsikringsselskab som kan give nogle ok priser på forsikring af nyere BMW'ere. Mit eget selskab (IF) har vanvittige priser når det kommer til BMW og vil have næsten 10.000 mere end hvad jeg gav for min Porsche. Sparer man evt. noget ved at være medlem af BMW club? Mvh Jeg ved ikke om du er Nordea kunde, men vi sparede 2/3 fordi vi er nordea+ kunder så vi fik en rigtig god rabat på bil og husforsikringerne.. Så det er i hvert fald et godt tip. Trygghansa som vi havde før, gjorde det også ret billigt for os - men Vesta som vi har i dag er uden tvivl de billigeste jeg har mødt .. jeg kan dog ikke lige helt huske hvad vi betaler men billigt er det .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Jeg ved ikke om du er Nordea kunde, men vi sparede 2/3 fordi vi er nordea+ kunder så vi fik en rigtig god rabat på bil og husforsikringerne.. Så det er i hvert fald et godt tip. Trygghansa som vi havde før, gjorde det også ret billigt for os - men Vesta som vi har i dag er uden tvivl de billigeste jeg har mødt .. jeg kan dog ikke lige helt huske hvad vi betaler men billigt er det .. Jeg er desværre ikke Nordea kunde, men det kunne jeg nemt blive. Jeg prøver at skrive en mail til Vesta. Mange tak for svaret. Flere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Jeg er desværre ikke Nordea kunde, men det kunne jeg nemt blive. Jeg prøver at skrive en mail til Vesta. Mange tak for svaret. Flere? Rabatten hos Vesta afhænger af hvor "meget kunde" du er hos Nordea. Vi har ALT hos Nordea og derfor endte Vesta op med omkring 20% rabat i forhold til deres "liste priser" og for os er de også billigere end andre tilbud jeg har fået. Derudover har de en fantastisk service. Også når man har brug for dem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 http://www.nordea.se/Privat/Skadef%c3%b6rs%c3%a4kring/Fordon/Pris/832182.html det kan selvfølgelig bedst betale sig når man er fordel+ kunde (formånskund) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Fint link.. takker! Det er svært at få ordentlige priser på BMW'ere synes jeg. De siger det skyldes, at jeg kører mange km, samt jeg kun er 22 år. Jeg synes dog 30.000 SEK i forsikring på en BMW 530D er helt hen i vejret. I hvert fald når jeg hører hvad i andre giver for jeres forsikringer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Andre eksempler jeg har fået: BMW 330D E46: 30.000 SEK BMW 530D E60: 29.000 SEK Golf 4 R32 DSG: 30.000 SEK Kørselsmønsteret er 30.000 km pr. år. Jeg synes det er helt hen i vejret. Jeg bor i Vestre Hamnen og min p-plads er klassificeret 'Egen låst garage'. Hvis km-tallet var 15.000 koster forsikringerne ca. 10.000 SEK mindre pr. år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CalebLarue 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Hej dkrath Det er måske din alder der gør det. Jeg er 27 år køre også en BMW 530 D. Jeg betaler hos Vesta 10.600 om året for fuld kasko til bilen, hjem forsikring, og ulykkes forsikring. Er lige flyttet til Vesta fra Länsforsakringer, hvor jeg gav 14.500 om året for bilen alene med samme oplysninger, og km. Inden jeg valgte Läns som jeg havde brugt i 1 år, havde jeg været forbi mange forskellige forsikrings firmaer, hvor tilbuddene lå mellem 18.000 og 22.000 om året for ovenstående 3 forsikringer. Det bedste du kan gøre er at ringe rundt til alle, min indtryk er at Vesta er nok billigst hvis man tager deres liste priser. Mvh. Caleb Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Hej Caleb, Ja det er nok pga. jeg er under 25, som åbenbart er den gyldne alder her i Sverige når man snakker bil. Det kan vel bedst svare sig, at køre i en billig gammel bil de næste 3 år og så anskaffe sig en 'større'/nyere bil til den tid. Jeg tror jeg i samarbejde med min far må ringe rundt til de forskellige. Ellers bliver jeg da en meget fattig mand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Det er svært at få ordentlige priser på BMW'ere synes jeg. De siger det skyldes' date=' at jeg kører mange km, samt jeg kun er 22 år.[/quote'] Da jeg var 22 kørte jeg rundt i en Kadett E Van på dk plader. Så har sq ikke ondt af dig :laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Hej Caleb, Ja det er nok pga. jeg er under 25, som åbenbart er den gyldne alder her i Sverige når man snakker bil. Det kan vel bedst svare sig, at køre i en billig gammel bil de næste 3 år og så anskaffe sig en 'større'/nyere bil til den tid. Jeg tror jeg i samarbejde med min far må ringe rundt til de forskellige. Ellers bliver jeg da en meget fattig mand. Ellers må du jo bare købe en ny bil, så får du de 3 års vagnskade garanti med :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Da jeg var 22 kørte jeg rundt i en Kadett E Van på dk plader. Så har sq ikke ondt af dig :laugh: Jeg har ingen bil, så det burde du have Men ja, min bil historik er nok lidt anderledes end hvad man ellers ser unge mennesker køre i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Ellers må du jo bare købe en ny bil' date=' så får du de 3 års vagnskade garanti med :D[/quote'] Ja, men jeg gider ikke afskrivningerne der er på en ny bil. Det har jeg ikke råd til Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Okay, det her er vildt! Jeg skal give, hold fast, 17.000 SEK i ansvar (trafik) på en BMW E30 fra 1989!! Hvad sker der lige for det. Da jeg var 18 år, lige fået kørekort og boede i Danmark købte jeg en BMW E30 og betalte dengang 12.000 Danske (15.000 SEK) i forsikring. Nu her 4 år efter skal jeg åbenbart betale mere. Latterligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Okay, det her er vildt! Jeg skal give, hold fast, 17.000 SEK i ansvar (trafik) på en BMW E30 fra 1989!! Hvad sker der lige for det. Da jeg var 18 år, lige fået kørekort og boede i Danmark købte jeg en BMW E30 og betalte dengang 12.000 Danske (15.000 SEK) i forsikring. Nu her 4 år efter skal jeg åbenbart betale mere. Latterligt. Danny, det kan være fordi dit kørekort ikke er opdateret i deres database.. det var jeg selv ude for, så en indscanning af kørekort plus id .. og priserne ramte straks et fornuftigt leje........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Danny' date=' det kan være fordi dit kørekort ikke er opdateret i deres database.. det var jeg selv ude for, så en indscanning af kørekort plus id .. og priserne ramte straks et fornuftigt leje........[/quote'] Claus, jeg tror desværre ikke det er problemet, da jeg har en 'personlig' forsikringsmand, som jeg altid har brugt og han derfor har alle data om mig. Jeg skrive med andre ord direkte til hans mail. De priser der nævnes er med den maks tilladte rabat han kan give (siger han). Jeg synes det er helt vanvittige priser... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Ja Vesta er vejen frem... Betaler 6.751 årligt for helförsäkring af min 2005 årgang BMW 330iAut. Post nr. 212 36. Jeg har ikke fundet noget billigere og jeg har søgt. Det er inkl udvidet forsikring med reduceret selvrisiko ved hærværk mv, lejebil osv. Jeg er 34 år, skadefri og har samlet det hele hos Vesta+Nordea (2 x bil + hem/hus forsikring og lån/løn hos Nordea). 30.000 km årligt. Parkering i indkørslen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Jeg mener heller ikke det kan passe de priser jeg har fået. Jeg er klar over jeg ikke kan matche priserne som f.eks. Lars nævner, men det burde alt andet lige være muligt at forsikre de biler til under 30.000 SEK og E30'eren burde kunne forsikres til under 10.000 SEK eller i den omegn. Der er ikke andet for end at hive fat i de andre selskaber og høre ad. Men hvor er det dog p*sse irriterende man skal have et reg.nummer nu når man vil importere fra Tyskland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Don A 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Danny' date=' det kan være fordi dit kørekort ikke er opdateret i deres database.. det var jeg selv ude for, så en indscanning af kørekort plus id .. og priserne ramte straks et fornuftigt leje........[/quote'] og hvor får man gjort det?? skal man selv ringe rundt og sige det til dem alle eller er en OVERBOSS database man kan ringe til ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 og hvor får man gjort det?? skal man selv ringe rundt og sige det til dem alle eller er en OVERBOSS database man kan ringe til ?? Tja, jeg har blot oplyst det telefonisk når jeg har henvendt mig for at spørge om priser. Det har aldrig været et problem. Vesta bad om at få en kopi af mit kørekort up front da jeg tegnede forsikring, og fremsendte frankeret svarkuvert til det. Hos IF som jeg havde tidligere bad de om en kopi af det da jeg anmeldte en skade, hvor der var en der var bakket ud i min bil. Alt i alt meget, meget, meget lettere end i Danmark hvor man skal dokumentere xxx års skadefri kørsel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 og hvor får man gjort det?? skal man selv ringe rundt og sige det til dem alle eller er en OVERBOSS database man kan ringe til ?? Man kan vidst også få det gjort hos VV .. men den proces har jeg opgivet.... selskaberne henter oplysningerne i et central register, som VV styrer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EPO 10 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2008 Hej Jeg har en 325i 2006 - betaler 6400 SEK årligt igennem Salusansvar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Svært at sammenligne præmien... Jeg mener heller ikke, det kan passe de priser, jeg har fået. Jeg er klar over, jeg ikke kan matche priserne, som f.eks. Lars nævner... Een af de ting som tæller meget ift. forsikringspræmiens højde, er dine ejendomsmæssige forhold. Ejerskab af en villa giver f.eks. masser af rabat på dine forsikringer - og Lars er villa-ejer IMO... ;) Jég ejer ikke villa, men en bostadsrätt - derfor plukkes jeg forsikringsmæssigt og må betale KAS-sen for min bil (13.000 SEK årligt) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Een af de ting som tæller meget ift. forsikringspræmiens højde, er dine ejendomsmæssige forhold. Ejerskab af en villa giver f.eks. masser af rabat på dine forsikringer - og Lars er villa-ejer IMO... ;) Jég ejer ikke villa, men en bostadsrätt - derfor plukkes jeg forsikringsmæssigt og må betale KAS-sen for min bil (13.000 SEK årligt) :) I normale tilfælde er det du siger gældende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Ejerskab af en villa giver f.eks. masser af rabat på dine forsikringer - og Lars er villa-ejer IMO... ;) Jég ejer ikke villa, men en bostadsrätt - derfor plukkes jeg forsikringsmæssigt og må betale KAS-sen for min bil (13.000 SEK årligt) :)Hmm Fra august 05 til august 07 betalte jeg 10.800 SEK i årlig helforsikring, mens jeg boede i Annestad (i bostadsrätt). Så flyttede jeg i hus lige uden for Skurup (læs: med marker og ikke villaer som nabo), og har egen garage nu. Min nuværesnde adresse må (forsikringsmæssigt) alt andet lige være bedre for mig, end min adresse i Annestad var. Min bil har nu rundet 4 år og er blevet meget mindre værd. Den pris jeg betaler idag er: 10.500 SEK Jep, jeg har ringet til ALT, og Trygghansa er bare billigst i mit tilfælde - både i Annestad og hvor jeg bor nu. Men det "dramatiske" fald på 300 SEK i årlig præmie, for at fraflytte et Malmö-område med fælles garage, til at flytte på landet med egen garage, ja den var sgu til at tage og føle på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites