Jump to content
GoldMan

TV Licensen

Recommended Posts

Hej alle Ved godt dette er en lidt ældre tråd, men den er nu stadig meget aktuel for mit vedkommende i hvert fald. Her for 2 uger siden bankede det på min dør mens jeg var i bad, jeg hoppede ud af badet med håndklædet om kroppen og åbnede døren. Der stod så en licensmand fra SR og gav mig sin sædvanlige salgstale. Jeg sagde til ham at jeg har ikke tid lige nu til hvad end det er han ville og at han måtte komme en anden dag eller sende noget information. Så lukkede jeg døren. Nu 2 uger efter modtager jeg så et brev fra SR om at jeg skal betale licensafgift fra den dag licensmanden bankede på min dør. Det her indlæg er ikke ment som et led i debatten om man skal betale eller ej, jeg er er bare forundret over at jeg får sådan et brev når han nu ikke ved OM jeg har TV eller ej. Desuden står der i brevet at "Vi har tagit emot en anmälan om tv-innehav og har beslutat at sända en faktura enligt lag (1989:41)" Jeg har ikke gjort sælgeren opmærksom på at jeg har TV, så derfor er jeg lidt forbavset over hvad der står i mit brev. Kan de tillade sig det???
Her kan du klage, så kunne jeg forestille mig at de kom forbi igen og kiggede på lejligheden. Det skal ske senest 4 uger fra 'besøget'. http://www.radiotjanst.se/sv/Kundtjanst/Omprovning1/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så vidt jeg kunne forstå på den 'flinke' dame i dag så har de nu også medie licens i S. Mobiltelefon er nok :( EDIT: Hmm når jeg nu læser efter på radiotjanst.se så står der nada om mobiltelefon
Jo hvis du søger derinde står der jo faktisk netop at man IKKE skal betale hvis man ser TV via mobilen da der ikke findes mobiler med TV tuner! Under "Vanlige Frågor" - "Måste jag betala radio- och tv-avgift för att jag kan se tv i mobilen? I dagsläget har mobiltelefoner inte en tv-mottagare, utan överföringen sker via streaming. Läs mer om mobil tv och streaming på SVT:s webbplats."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville lige følge lidt op i den her tråd. Efter at have sendt adskillige klager til Radiotjänst over deres beslutning om mit TV-innehav fik jeg idag denne meddelelse fra dem: Hej Vi har skickat dig bifogat beslut per post. Du har ingen skuld till Radiotjänst. Jeg blev faktisk overrasket, for jeg synes tit at det er nytteløst at brokke sig. Det er tit spild af tid og masser af hovedpine, og i enden skal man sku betale alligevel plus ekstra gebyrer. Men jeg blev godt nok pissed når licensmanden havde skrevet i sin rapport at "jeg havde medgivet TV-innehav" samt at han sagtens kunne se et TV fra hvor han stod. Det eneste man kan se ude fra min hoveddør er ind i køkkenet, og der har jeg hvetfald IKKE noget 40" sort fladskærm siddende som han påstod. Han er velkommen til at komme forbi igen en anden gang, når jeg IKKE er i bad ligesom sidst og hvor jeg bad ham om at sende noget mere materiale og IKKE nogen flere fakturaer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites