coolio 10 Anmeld indhold Skrevet September 20, 2008 Efter det seneste tiltag fra usa, hvilken vej mener i så den variable rente skal, skal vi en hak højere opad, eller er vi nu på vej til at komme lidt nedad igen, og kan se lysere tider forude?....Nogen som har nogle spændende bud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2008 I Danmark eller Sverige? Sverige har i denne uge udbudt for 25 milliarder statsskuldväxlar. Det angiver hvilket renteniveau markedet er villige til at give/tage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2008 Først skal de vel lige rette på den regnefejl, som gjorde, at de i Sverige sidst satte renten op med 0.25%, så mon ikke renten bliver sat ned eller holdt i ro næste gang, det er mit gæt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2008 I Danmark eller Sverige? Sverige har i denne uge udbudt for 25 milliarder statsskuldväxlar. Det angiver hvilket renteniveau markedet er villige til at give/tage. Lige nu vil markedet have hvad som helst, bare det er "sikkert". Handlen med danske realkreditobligationer bevirkede at yield-to-maturity faldt til kun nogle få point over statsobligationerne. Folk flygter fra de risikofyldte investeringer, men mon ikke dette allerede er old news? Aktiemarkederne er blevet ramt af en ny eufori ovenpå USAs meddelelse om at staten vil købe dårlig gæld. En hjælpeaktion der minder lidt om den svenske i 90'erne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2008 Efter det seneste tiltag fra usa' date=' hvilken vej mener i så den variable rente skal, skal vi en hak højere opad, eller er vi nu på vej til at komme lidt nedad igen, og kan se lysere tider forude.[/quote'] Jeg har ingen spændende bud på renteudviklingen, men fakta er at renten nærmest er eksploderet i vejret den seneste måneds tid (eller blot den seneste uges tid), og hos f.eks SBAB er den variable rente pt 6,71% og 6,65% for 3 måneders rörlig www.comboloan.se/rantor/rates_compare.asp?Menu=Bolan Mindes lige for 2½ år siden, da jeg sad for 2,41% i rente Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2008 Jeg er muligvis pengemongol....men hvorfor er renten steget så meget (ca 1%) på kort tid uden at riksbanken har sat renten op ?? troede bankerne gjorde som de, med en vis margen af fortjeneste..... Det syntes jeg (af gode grunde selvf.) ikke er rimeligt..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2008 Jeg er muligvis pengemongol....men hvorfor er renten steget så meget (ca 1%) på kort tid uden at riksbanken har sat renten op ?? troede bankerne gjorde som de, med en vis margen af fortjeneste..... Det syntes jeg (af gode grunde selvf.) ikke er rimeligt..... Udover selvfølgelig at tage os kunder i en hvis legemsdel, så skyldes en del af det nok også, at det er sværere/dyrere at låne penge bankerne imellem, hvilket påvirker renten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites