Jump to content
J.B.S.

A problem has been detected

Recommended Posts

Min bærbar gik i "blue screen". Er der nogen ved hvad man skal gøre? Jeg kan ikke starte min windows op. Har spurgt Emmi om hjalp, er der nogle andre der hvad noget? A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer. If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Check the hard drive configuration and check for any updated drivers. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption and then restart your computer. Technical information: *** STOP: 0x0000024 (0x001902FE, 0xF7902874, 0x7902870, 0xF676A746)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du kan starte computeren, og alt lader til at virke okay (dvs. ingen lugt af brændte komponenter eller mistænkelige lyde) og du "pludselig" får en blå skærm mens windows starter op, så kan det være: * RAM * Harddisken * at der er gået kuk i nogle windows filer Mit bud vil være harddisken, er desværre sket så mange gange før :( Men hvis du har den originale windows skive (ikke en af de der recovery/gendannelses diske) kan du prøve at lave en repair på systemet. Det er dog ikke garanteret succes, og kan godt være lidt kringlet hvis man ikke har prøvet det før. Har du garanti eller noget på svinet ? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der har jeg også prøvet før, og hvis det er helt umuligt at starte Windows op igen, vil jeg håbe, at du har taget backup på det, du gerne vil gemme, for du er nødt til at formatere harddisken og geninstallere Windows, og så mister du al data. Jeg havde så ikke lavet backup :scared: men fordi jeg dengang kendte en meget "skilled" it mand, lykkedes det ham, at åbne harddisken i Linux og derved tage en kopi af alle mine filer, så harddisken kunne formateres. Håber det lykkes for dig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har den originale windows XP skive og har prøvet at boote den... Cd kører et styk tid så stopper den, fordi den kan ikke finde HD. Tryk F3 for at afslutte. Jeg ved ikke om det betale sig at få den repareret?
En ny god harddisk koster 300 bobs (plus fragt) hvis vi antager at din computer er af ældre dato. Hvis du bor i Malmø ka' jeg nok være behjælpelig, også med data recovery (såfremt der er noget der skal reddes og disken ikke er helt død ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*** STOP: 0x0000024 (0x001902FE, 0xF7902874, 0x7902870, 0xF676A746)
0x0000024 er dit filsystem der er gået koks i. Enten grundet en defekt HD eller malware der har pillet ved indvoldene på samme - og derved korrumperet filer. Sidstnævnte er nok det mindst sandsynlige. Hvis ikke dette kan hjælpe dig, så skal du enten tage imod Lollikens hjælp, eller kysse dine data farvel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

den hurtige hvis du har en ekstern usb harddiskbox tager du hdd ud(ellers koster den fra 70kr), og sætter den i boxen. Tilslutter box til en anden pc, hvis du kan se dataerne , (så virker disk :laugh:) ,så kan du tage de data du , og derefter kan du sætte disk tilbage og begynde at installere windows. og hvis du desværre ikke kan få lov til at instalere windows,er det nok desværre ram eller systemboard.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HP Pavillion dv8000. Jeg har prøvet alt for at få den kørende....det skal bare reinstalleres Windows XP på den. Har ikke noget vigtigt på den der skal reddes. :)
Grunden til at en alm. Win XP skive ikke kan se din HDD skyldes at det er en SATA HDD og den slags har det aldrende XP ikke drivere til som standard. Smid mig en PM så kan vi evt. aftale at du kigger forbi med maskinen, så skal jeg se om jeg ikke kan redde den som den er :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Hent Data fra disk

Det der har jeg også prøvet før, og hvis det er helt umuligt at starte Windows op igen, vil jeg håbe, at du har taget backup på det, du gerne vil gemme, for du er nødt til at formatere harddisken og geninstallere Windows, og så mister du al data. Jeg havde så ikke lavet backup :scared: men fordi jeg dengang kendte en meget "skilled" it mand, lykkedes det ham, at åbne harddisken i Linux og derved tage en kopi af alle mine filer, så harddisken kunne formateres. Håber det lykkes for dig :)
Hvis du ikke kan få den igang så gør følgende: få fat i BART på nettet , få den brændt og start op fra den og hent dine filer fra din HD. Hvis du ikke kender nogen der kan skaffe den , så pm mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HP Pavillion dv8000. Jeg har prøvet alt for at få den kørende....det skal bare reinstalleres Windows XP på den. Har ikke noget vigtigt på den der skal reddes. :)
Hvis det er tilfældet, køb en ny disk til cirka 300 kr (kan du få en 80-100 GB seagate momentus 5400 RPM disk for). Billige penge for at give den bærbare nogle flere dage på bagen :) Det er ganske let at installere og burde ikke tage mange minutter at fikse. Den gamle disk kan du så bare kyle ud, eller nakke med en muggert som det vist blev anbefalet af nogle andre herinde ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har prøvet at køre Primary Hard Disk Self Test.... Test Status (S.M.A.R.T) 100% commplete (Quick) Pass (Comprehensive) Pass (S.M.A.R.T.) Pass Hit any key to exit Betyder det at HDD er OK? :)
Tilsyneladende. Prøv bare at mokke en frisk windows på dyret. Er der evt. en recovery-feature ved opstart? Du havde sikkert prøvet denne, hvis den havde været der...så, well :D Hvorom alt ér, så skal du enten bruge en ret ny XP installations-cd, eller ud og hente de SATA-drivere du kommer til at mangle, hvis du napper en ældre version.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites