MRoderick 10 Anmeld indhold Skrevet September 17, 2008 Jeg har flere gange tænkt at måske ville det være en ide at lave en Wiki, til at forsøge at opsamle noget af al den viden der ligger gemt herinde. Alene det af få struktureret alle de praktiske oplysninger, burde kunne blive en guldgrube, som ville være noget nemmere at finde rundt i. Jeg er klar over at der vil være en masse ivrige skribenter, som lige skal lære at skrive en Wiki, men her kan Wikipedia jo rådgive om hvordan man skriver gode artikler :) Steen og Gio ville helt sikkert få brug for noget mere hjælp, men mon ikke det skulle kunne lade sig gøre at finde nogle personer, der var villige til at hjælpe til? Man kan tilmed få Mediawiki (softwaren der kører Wikipedia) ganske gratis. Den store forskel mellem det at skrive til en Wiki og det at skrive indlæg til et debat forum som dette, er jo så at artiklerne på Wiki'en gerne skulle være fakta og ikke debat... men gerne en diskussion af fakta :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Jeg har flere gange tænkt at måske ville det være en ide at lave en Wiki, til at forsøge at opsamle noget af al den viden der ligger gemt herinde. Alene det af få struktureret alle de praktiske oplysninger, burde kunne blive en guldgrube, som ville være noget nemmere at finde rundt i. Jeg er klar over at der vil være en masse ivrige skribenter, som lige skal lære at skrive en Wiki, men her kan Wikipedia jo rådgive om hvordan man skriver gode artikler :) Steen og Gio ville helt sikkert få brug for noget mere hjælp, men mon ikke det skulle kunne lade sig gøre at finde nogle personer, der var villige til at hjælpe til? Man kan tilmed få Mediawiki (softwaren der kører Wikipedia) ganske gratis. Den store forskel mellem det at skrive til en Wiki og det at skrive indlæg til et debat forum som dette, er jo så at artiklerne på Wiki'en gerne skulle være fakta og ikke debat... men gerne en diskussion af fakta :-) Har du nogensinde været inde på "Pendlerguiden"? Der er masser af facts.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Har du nogensinde været inde på "Pendlerguiden"? Der er masser af facts.:th2: Det var da et sted at starte ... men så ud bygget er den jo ikke, og måske heller ikke så nem for alle at bidrage med ny viden til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Morgan, idéen er nobel - men at vedligeholde en bruger-modereret wiki herinde ville, med hånden på hjertet, være nærmest en umulig opgave. Én ting er at oprette emner og artikler. En anden at holde styr på at de ikke er redigeret ud i hampen, fordi en eller anden bruger synes det er sjovt. Som Sunddebatten fungerer nu, så er oplysninger ikke længere væk end søgefunktionen. Denne brugt med en smule logisk omtanke (og et øje på dato for seneste indlæg om emnet), giver ret hurtigt brugbar information - udfyldende eller næsten. Dernæst opdateres de tungeste emner løbende, når der er noget at opdatere omkring, på Pendlerguiden. Tiden der bruges på at vedligeholde disse muligheder afleveres gratis af Steen og jeg (plus et par andre brugere herinde, som vedligeholder kategorier på Pendlerguiden). Steen som overordnet administrator med fast arbejde udover, og en bunke andre websites der skal vedligeholdes ;) - og jeg som generel moderator, også med fast arbejde ved siden af. Alt sammen u-lønnet, og fordi vi kan lide at være herinde. (...og fordi jeg er en viden-junkie på mange områder :D) At koble en wiki på samtidig, ser jeg ikke som værende noget vi har tid til at vedligeholde. For der vil være brug for overordnet styring af en sådan. Det er jeg overhovedet ikke i tvivl om. Og så futter lidt af wiki-essensen jo af allerede. Var Sunddebatten derimod et spirende kommercielt foretagende, så ville grundlaget og mulighederne se helt anderledes ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Morgan, idéen er nobel - men at vedligeholde en bruger-modereret wiki herinde ville, med hånden på hjertet, være nærmest en umulig opgave. Én ting er at oprette emner og artikler. En anden at holde styr på at de ikke er redigeret ud i hampen, fordi en eller anden bruger synes det er sjovt. Som Sunddebatten fungerer nu, så er oplysninger ikke længere væk end søgefunktionen. Denne brugt med en smule logisk omtanke (og et øje på dato for seneste indlæg om emnet), giver ret hurtigt brugbar information - udfyldende eller næsten. Dernæst opdateres de tungeste emner løbende, når der er noget at opdatere omkring, på Pendlerguiden. Tiden der bruges på at vedligeholde disse muligheder afleveres gratis af Steen og jeg (plus et par andre brugere herinde, som vedligeholder kategorier på Pendlerguiden. Steen som overordnet administrator med fast arbejde udover, og en bunke andre websites der skal vedligeholdes ;) - og jeg som generel moderator, også med fast arbejde ved siden af. Alt sammen u-lønnet, og fordi vi kan lide at være herinde. (...og fordi jeg er en viden-junkie på mange områder :D) At koble en wiki på samtidig, ser jeg ikke som værende noget vi har tid til at vedligeholde. For der vil være brug for overordnet styring af en sådan. Det er jeg overhovedet ikke i tvivl om. Og så futter lidt af wiki-essensen jo af allerede. Var Sunddebatten derimod et spirende kommercielt foretagende, så ville grundlaget og mulighederne se helt anderledes ud. Ja, det er så absolut ikke uden udfordringer ... og jeg siger heller ikke at man nødvendigvist skulle lukke uhæmmet op for ubegrænset redigering ... men med en Wiki er nu engang noget nemmere at finde relevante informationer. Jeg stiller gerne op til at hjælpe med at vedligeholde og moderere en Wiki, men er også klar over at et enkelt individ nok næppe ville kunne magte den opgave alene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites