ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Jeg er enig med buddha her. Men det kommer også an på hvor mange penge der er til rådighed Hvor skulle pengene komme fra? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2008 Hvor skulle pengene komme fra? F.eks. de Google-ads der er på siden. Desuden kunne jeg ikke forestille mig, at det er gratis at have forumet kørende, som det er nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 27, 2008 Hej Steen Er det lykkedes dig at lave en backup af databasen endnu...? Denne Servage-backupfunktion I omtaler... hvad ligger der bag denne? mysqldump? mysqlhotcopy? Noget helt tredje? Giver funktionen mulighed for at dele backuppen op i mindre dele (f.eks. på tabelniveau) og samtidig låse hele basen imens? Er det muligt selv at bruge mysqldump eller mysqlhotcopy (kun hvis alle tabeller er MyISAM, selvfølgelig) direkte mod basen lokalt (mysqldump/mysqlhotcopy) eller fra en anden host (mysqldump)? Er det, lidt alternativt måske, muligt at låse hele basen, mens man fortager en rsync af datafilerne lokalt eller remote? * bump * ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 29, 2008 Hej Steen Er det lykkedes dig at lave en backup af databasen endnu...? Denne Servage-backupfunktion I omtaler... hvad ligger der bag denne? mysqldump? mysqlhotcopy? Noget helt tredje? Giver funktionen mulighed for at dele backuppen op i mindre dele (f.eks. på tabelniveau) og samtidig låse hele basen imens? Er det muligt selv at bruge mysqldump eller mysqlhotcopy (kun hvis alle tabeller er MyISAM, selvfølgelig) direkte mod basen lokalt (mysqldump/mysqlhotcopy) eller fra en anden host (mysqldump)? Er det, lidt alternativt måske, muligt at låse hele basen, mens man fortager en rsync af datafilerne lokalt eller remote? * bump * Jeg er næppe den eneste, som er svært interesseret ikke dette. Det er jo ikke mere end et par uger siden, vi alle var vidne til, at debatten blev sendt til de evige jagtmarker (heldigvis kun for en kortere stund). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2008 Steen, nu har du vaeret online mindst 2 gange siden, jeg senest bump'ede traaden, Du kan vel for pokker i det mindste bare svare, at du ikke ved en pind om de ting, jeg spoerger til (hvis dette altsaa er tilfaeldet). Jeg er ude paa at hjaelpe her, makker! :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 30, 2008 Apropos databasen.... de seneste par dage har situationen ikke været optimal, og man bliver nu og da præsenteret for følgende non-verbose error: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2008 Apropos databasen.... de seneste par dage har situationen ikke været optimal, og man bliver nu og da præsenteret for følgende non-verbose error: Det har den gjort længe. Det er det der er årsagen til at databasen ikke kan flyttes. Forbindelsen ryger konstant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2008 Forbindelsen ryger konstant. Ja, det kan jeg forstå. Har du undersøgt, om det er muligt at bruge mysqldump direkte mod basen fra en remote host, og så nøjes med at snuppe en enkelt tabel af gangen (alt imens forummet er lukket helt ned eller måske tilgængeligt kun med read access)? F.eks. mysqldump --opt -h HOST -u USER -p DB TBL >TBL.sql Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2008 Ja, det kan jeg forstå. Har du undersøgt, om det er muligt at bruge mysqldump direkte mod basen fra en remote host, og så nøjes med at snuppe en enkelt tabel af gangen (alt imens forummet er lukket helt ned eller måske tilgængeligt kun med read access)? F.eks. mysqldump --opt -h HOST -u USER -p DB TBL >TBL.sql * bump * :( Jeg fatter ganske enkelt ikke, at du ikke kan overskue at besvare ovenstående spørgsmål. Du har i 2 uger ignoreret mine forsøg på at hjælpe. Jeg mener ærligt talt ikke, du er den rette til at varetage den guldklump af en vidensdatabase, som sunddebatten nu engang er. Dette er min ærlige mening. Det er blot et spørgsmål om tid, før databasen igen går i smadder og ikke står til at redde, så hvorfor holde kortene ind til kroppen i stedet for at samarbejde? Og hvis det i dag ikke er muligt at tage en remote backup via mysqldump, så kan vi vel for pokker betale os fra det? Servage er vel til at tale med, hvis bare prisen er den rette? Om det så skulle koste os kr. 5000, skulle det undre mig, om vi ikke kunne finde 50 personer herinde, som hver især ville være villige til at donere 100 kroner til formålet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2008 Ja - enig med Frederik... De må da være til at få i tale - det virker helt grotesk at det ikke kan lade sig gøre at lave en eksport af databasen. Kom nu, ikke bare se til - indtil det en dag går galt og alt er væk?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Ja - enig med Frederik... De må da være til at få i tale - det virker helt grotesk at det ikke kan lade sig gøre at lave en eksport af databasen. Kom nu, ikke bare se til - indtil det en dag går galt og alt er væk?! Pyha - jeg var ellers lige ved at tro, at jeg var den eneste herinde, som var bekymret. Alle andre sidder stiltiende tilbage, hvilket jeg slet ikke kan forstå. Well, nu var jeg i den grad forsøgt at skabe fokus på problemet samt tilbudt af afhjælpe det, men det har været som at slå i en dyne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Et allersidste forsøg på at hjælpe...: Steen, hvis Servages php-indstillinger tillader det, så prøv at scripte dig frem til at kalde mysqlhotcopy lokalt på serveren. Det er dog en forudsætning, at din mysql-bruger har de fornødne rettigheder (herunder LOCK TABLES), og samtidig skal du have read access på filsystemniveau til databasens datafiler, hvilket nok er mere tvivlsomt. Hos en "fornuftig" udbyder vil det umiddelbart ikke være muligt, men det lyder i mine ører som om, at Servage drives af en flok tumper, så der er måske håb forude.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Jeg er absolut tilhænger af at der findes en løsning, og selvom jeg ikke er mysql-haj, så mener jeg at Steen har adgang til så mange kompetente folk på forumet, som ønsker at hjælpe at det burde kunne lade sig gøre. Og hvis det drejer sig om at 'købe data fri', så støtter jeg gerne en indsamling. Steen, hvis du har brug for hjælp til det tekniske, så sig til ! Her en del frivillige, som faktisk er blandt de bedste på faget og som lever af den slags. Og hvis mine kompetencer kan bruges, så stiller jeg også gerne timer og viden til rådighed. Brug os, så vi få sikret data. Vi har en vidensbase af uendelig værdi her. Da jeg flyttede over var jeg så velforbredt, som man kan blive, netop gennem at læse i dette forum og søge i forumets arkiver. Lad os bevare og sikre det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Pyha - jeg var ellers lige ved at tro' date=' at jeg var den eneste herinde, som var bekymret. Alle andre sidder stiltiende tilbage, hvilket jeg slet ikke kan forstå. Well, nu var jeg [i']i den grad forsøgt at skabe fokus på problemet samt tilbudt af afhjælpe det, men det har været som at slå i en dyne... Vi andre får bare høvl når vi stikker snuden frem og påpeger noget ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Pyha - jeg var ellers lige ved at tro' date=' at jeg var den eneste herinde, som var bekymret. Alle andre sidder stiltiende tilbage, hvilket jeg slet ikke kan forstå. Well, nu var jeg [i']i den grad forsøgt at skabe fokus på problemet samt tilbudt af afhjælpe det, men det har været som at slå i en dyne... Derudover må jeg påpege at Brian endnu ikke har fået adgang igen efter den time-out som Gio mente han skulle have, så det lader ikke til debatten bliver vedligeholdt specielt meget for tiden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Derudover må jeg påpege at Brian endnu ikke har fået adgang igen efter den time-out som Gio mente han skulle haveBrian har ikke fået nogen time-out' date=' men en infraction. Dem skal han have et vist antal af, før han får en hvilepause på en uge. Med andre ord, så er Brian hverken banned e.l.så det lader ikke til debatten bliver vedligeholdt specielt meget for tiden Debatten får, fra min side, samme behandling som altid. Hverken mere eller mindre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Brian har ikke fået nogen time-out' date=' men en infraction. Dem skal han have et vist antal af, før han får en hvilepause på en uge. Med andre ord, så er Brian hverken banned e.l.[/quote'] Hvis Brian ikke er banned, kan du så forklare hvorfor han bliver blokeret i at komme ind på debatten? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Hvis Brian ikke er banned' date=' kan du så forklare hvorfor han bliver blokeret i at komme ind på debatten?[/quote']Nej - det kan jeg ikke. Men jeg kan se i ban-listen hvem der er noteret - og Buddha er ikke en af dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Nej - det kan jeg ikke. Men jeg kan se i ban-listen hvem der er noteret - og Buddha er ikke en af dem. Så har I ihvertfald en bug i systemet, for login er ikke muligt for den kære Brian. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Så har I ihvertfald en bug i systemet' date=' for login er ikke muligt for den kære Brian.[/quote']Så synes jeg Brian skal tage kontakt til Steen, og ikke behøve sætte dig i gætte-mode. Det er jo altid nemt at tro når man ikke véd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Så synes jeg Brian skal tage kontakt til Steen, og ikke behøve sætte dig i gætte-mode. Det er jo altid nemt at tro når man ikke véd Jeg gætter skam heller ikke på noget, jeg konstaterer blot at Brian er låst ude af debatten :) Men at skrive til SteenElm kan vi jo se ikke hjælper det store for tiden, dannemare har prøvet ret så gevaldigt at få ham i tale. Og sammenholdt med det faktum at du siger han ikke er blokeret, mens hans login ikke virker kan man jo så selv tænke sit Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Så synes jeg Brian skal tage kontakt til Steen, og ikke behøve sætte dig i gætte-mode. For i øvrigt, hvem har sagt Brian står bag min undren - har du så lidt tiltro til mig så du ikke mener jeg kan producere en selvstændig tanke...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Jeg gætter skam heller ikke på noget, jeg konstaterer blot at Brian er låst ude af debatten. Og sammenholdt med det faktum at du siger han ikke er blokeret, mens hans login ikke virker kan man jo så selv tænke sit Jeg kan se Buddha har haft aktivitet i dag. Har du snakket med ham for nylig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Jeg kan se Buddha har haft aktivitet i dag. Har du snakket med ham for nylig? Ja da - hvis jeg laver sjov er man sjældent i tvivl :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Hep.. Do not feed the troll OG få nu gang i at få backup af "vores" database til at fungere... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites