GoldMan 10 Anmeld indhold Skrevet September 16, 2008 Til alle admins og ejere af denne side vil jeg kraftigt anbefale jer at i SELV tager backup af jeres database/side da hosting udbyderne nogen gange godt kan være fuldstændige ligeglade og kan fralægge alt ansvar, hvis i mister noget. Jeg har selv et webhotel jeg kan tilbyde jer eller en helt anden udbyder end servage som er virkelig noget crap Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Kan se at indlæg tælleren er røget sig en tur... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Kan se at indlæg tælleren er røget sig en tur... Det gør vel ikke noget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Til alle admins og ejere af denne side vil jeg kraftigt anbefale jer at i SELV tager backup af jeres database/side da hosting udbyderne nogen gange godt kan være fuldstændige ligeglade og kan fralægge alt ansvar' date=' hvis i mister noget.[/quote'] Ja, åbenbart. Den besked jeg fik til morgen var at det kunne de sørme ikke tage sig af. Jeg svarede med meget store bogstaver og så fandt de alligevel de mistede tabeller. Problemet er jo at jeg IKKE kan tage backup fordi databasen er for ustabil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Ja, åbenbart. Den besked jeg fik til morgen var at det kunne de sørme ikke tage sig af. Jeg svarede med meget store bogstaver og så fandt de alligevel de mistede tabeller. Problemet er jo at jeg IKKE kan tage backup fordi databasen er for ustabil. Er det ikke en database baseret på mysql? I såfald mener jeg klart, at Servage har en funktion, hvor du kan lave en backup af databasen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Er det ikke en database baseret på mysql? I såfald mener jeg klart' date=' at Servage har en funktion, hvor du kan lave en backup af databasen.[/quote'] Det har de også. Problemet er bare at du får en fil med halvdelen af databasen og fejlmeddelesen "Server has gone away" for resten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Kan se at indlæg tælleren er røget sig en tur... It has been fixed ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Hvorfor ikke bare bruge deres webdrive funktion med daglig backup af DB??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Det har de også. Problemet er bare at du får en fil med halvdelen af databasen og fejlmeddelesen "Server has gone away" for resten. Kan du så ikke bare bruge samme store bogstaver her, få en kopi af databasen og så rykke hele molevitten :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Rart at have klubben tilbage igen :) Steen - det lugter af et skifte, så snart det er lykkedes at få en backup ned. Ellers må Servage aflevere den til dig på ftp eller andet alternativt. Goldman: Hvem ville du da anbefale - og hvorfor? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Rart at have klubben tilbage igen :) Nåede du at få abstinenser? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Sku rart at alt den gode viden og sjove tråde, der ligger herinde ikke forsvandt i det store sorte hul... Var det i går de fik gang i dommedagsmaskinen i Schweiz? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Nåede du at få abstinenser? ;)Ærligt? Ja! :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Magt er vanedannende........;) Ærligt? Ja! :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Ærligt? Ja! :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Det er jo fast arbejde - så derfor er det jo underligt, når man pludselig kan bruge et par timer om dagen på andre gøremål. Desuden var tanken om en forsvundet database ikke spændende, taget i betragtning af den videndatabase dette sted ér - plus alle de timer jeg har lagt herinde med årene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Ja..... Man er jo holdt op med at undre sig over, hvorfor du ingen kæreste har......:D Det er jo fast arbejde - plus alle de timer jeg har lagt herinde med årene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Ja..... Man er jo holdt op med at undre sig over' date=' hvorfor du ingen kæreste har......:D[/quote'] Det er da alle jer med lænke om benet der er til grin:tongue2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Med de kvinder i dit liv Steen, kan jeg godt forstå du er skræmt......Det er da alle jer med lænke om benet der er til grin:tongue2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Det er da alle jer med lænke om benet der er til grin:tongue2: Hvem siger vi er lænket? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Hvem siger vi er lænket? Puha....! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Ja..... Man er jo holdt op med at undre sig over' date=' hvorfor du ingen kæreste har......[/quote']Hvor plat! og man har kun et liv i kraft af at man har påhäng eller hvad? Du er da herinde lige så ofte -uden forpligtelser:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Sku dejligt at se at debatten kører igen. Jeg blev lidt ked igår da jeg læste at databasen var 'gone for good', men nu er alt jo oppe igen :) I må da lige få fikset en backup funktion. Jeg har også haft problemer med at kunne tage backup hos Servage, så måske det ikke er helt dumt at flytte til et nyt sted, såfremt det kører selvfølgelig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GoldMan 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Hvorfor ikke bare bruge deres webdrive funktion med daglig backup af DB??? Jeg er enig med buddha her. Men det kommer også an på hvor mange penge der er til rådighed Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 24, 2008 Det har de også. Problemet er bare at du får en fil med halvdelen af databasen og fejlmeddelesen "Server has gone away" for resten. Hej Steen Er det lykkedes dig at lave en backup af databasen endnu...? Denne Servage-backupfunktion I omtaler... hvad ligger der bag denne? mysqldump? mysqlhotcopy? Noget helt tredje? Giver funktionen mulighed for at dele backuppen op i mindre dele (f.eks. på tabelniveau) og samtidig låse hele basen imens? Er det muligt selv at bruge mysqldump eller mysqlhotcopy (kun hvis alle tabeller er MyISAM, selvfølgelig) direkte mod basen lokalt (mysqldump/mysqlhotcopy) eller fra en anden host (mysqldump)? Er det, lidt alternativt måske, muligt at låse hele basen, mens man fortager en rsync af datafilerne lokalt eller remote? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites