terrapin 10 Anmeld indhold Skrevet September 12, 2008 Hej med jer, Jeg flytter fra Kina til SE i jan/feb 2009 i forbuindelse med nyt job i Kbh. I den forbindelse vil jeg starte egen virksomhed, helst i SE. Dette vil jo saa resultere i at min DK arbejdsgiver skal betale den berygtede ydelse til SE. For at undgaa dette, kan det saa betale sig at fakturere arbejdsgiveren min "loen" fra mit svenske selskab, eller vil dette bringe andre problemer med sig? Hvad med koerslen fra mit SE firma til min kunde (DK arbejdsgiver), 150km om dagen, kan det traekkes fra i SE selskabet? Er det noget at vinde ved firma/privat bil eller "kontorudstyr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Hvorfor et firma i SE???? Det er 10 gange bedre i DK..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Hvorfor er DK bedre? Jeg mener at have laest at virksomhedsbeskatningen er noget lavere i SE kontra DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Det skal lige for en god ordens skyld siges at jeg koeber 10% af aktierne i det danske selskab jeg faar ansaettelse i. Til dette formal skal jeg have oprettet et Holding selskab i DK eller noget tilsvarende i SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 HVorfor???? Hvad skal du bruge et holding selsskab til???? Hvorfor ikke bare et ApS i DK??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Citat: Et holdingselskab er groft sagt et selskab, der ejer aktierne eller anparterne i et andet selskab. Der kan være store fordele ved at have det, hvis man i forvejen ejer aktier/anparter i et selskab personligt. Særligt hvis man er i god tid og vil generationsskifte eller senere sælge uden personligt at blive beskattet. I holdingselskabet gælder det, at hvis det bare ejer mindst 25 % af datterselskabet i mindst et år, kan det tage udbytte skattefrit op (gælder danske holdingselskaber). Dermed kan kapitalen i datterselskabet minimeres til det er forretningsmæssigt fornuftigt. Dermed kan det gøres billigere at købe for en søn eller kompagnon eller en helt tredie. Når man sælger datterselskabet skal man betale for avancen på aktierne/anparterne hvis man ejer det personligt. Har man ejet det i mindre end tre år er det kapitalindkomst, ellers er det aktieindkomst (28-43 %). Når man sælger datterselskabet men det er ejet af holdingselskabet i over 3 år er salget skattefrit. For at tage penge ud af holdingselskabet i udbytte betales 28-43 % i skat. Det koster omkring 4-10,000 kr at oprette et holdingselskab alt efter hvilken rådgivning du får med, om der skal være flere om at eje datterselskabet osv. Med venlig hilsen RET&RÅD, Roskilde Flemming Keller Hendriksen Advokat, Solicitor of England & Wales Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 I ovenstaaende indlaeg staar der at man skal eje 25% af et andet selskab for at kunne foere overskud op skattefrit. I 2009 er det aendret til 10% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2008 Er der nogle der kan hjaelpe mig med de oprindelige spoergsmaal? Hej med jer, Jeg flytter fra Kina til SE i jan/feb 2009 i forbuindelse med nyt job i Kbh. I den forbindelse vil jeg starte egen virksomhed, helst i SE. Dette vil jo saa resultere i at min DK arbejdsgiver skal betale den berygtede ydelse til SE. For at undgaa dette, kan det saa betale sig at fakturere arbejdsgiveren min "loen" fra mit svenske selskab, eller vil dette bringe andre problemer med sig? Hvad med koerslen fra mit SE firma til min kunde (DK arbejdsgiver), 150km om dagen, kan det traekkes fra i SE selskabet? Er det noget at vinde ved firma/privat bil eller "kontorudstyr? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2008 Koerslen fra min adresse til kunden (DK arbejdsgiveren) kommer til at foregaa i privatbil og dermed kan det hoeje km fradrag vel traekkes skattefrit ud af mit eget selskab(Broen kan paa den maade ogsaa blive trukket af "Bruttoloennen")? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Istdj 10 Anmeld indhold Besvaret October 4, 2008 Koerslen fra min adresse til kunden (DK arbejdsgiveren) kommer til at foregaa i privatbil og dermed kan det hoeje km fradrag vel traekkes skattefrit ud af mit eget selskab(Broen kan paa den maade ogsaa blive trukket af "Bruttoloennen")? Hop nu ind i et andet forum, typ amino el. startvækst og til dit spørgsmål, der er sgu ikke nogen herinde der kan hjælpe dig. Der er simpelthen ikke nogen herinde der har lidt viden ud over biler og lloyd sko (Hvilket i sig selv viser at man intet ved om sko og skomode). Du kan ikke trække det fra som firmakørsel hvis du kun har een "kunde". Skat vil betragte det som et ansættelsesforhold og dermed kan du kun benytte dig af befordringsfradraget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
terrapin 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2008 Jeg takker, bukker og soeger nye graesgange! (Om ikke andet, saa paa det omraade) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites