Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Jeg kører 6km pr liter med 200 km/t på fartpiloten...... 450 km på en tank. Kører jeg 300, så bruger den 50 liter pr 100km... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anka 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 En bekendt har en S5, og jeg må indrømme at jeg blev skuffet da jeg prøvede den - syntes den virkede en smule bovlam, når man tænker på det er en S model og der ligger en V8'er under hjelmen. Lyden fejlede dog ikke noget! Ejeren har nu også taget konsekvensen og har bestilt en E92 M3 DCT istedet...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Hvilke egne private erfaringer med den slags biler har du? For tiden har jeg en W211 320 CDI............og har tidligere haft A8 4,2 benz, som slugte HELT vildt i by, men kørte næsten 10 km/l ved pendling.........Har 70km til job og 65km er motorvej!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Det er klart...Målinger tyder på at Audi's suge V8'ere yder væsentligt MINDRE end opgivet.... RS4'eren skulle ha' 420hk, men er blevet kontrolmålt til omkring 380, såvidt jeg husker....Så trækker du 10% fra og yderligere ca. 60hk i trnsmissionstab, så ender vi på 255hk på hjulene.....Og det er ikke så fedt! En bekendt har en S5' date=' og jeg må indrømme at jeg blev skuffet da jeg prøvede den - syntes den virkede en smule bovlam, når man tænker på det er en S model og der ligger en V8'er under hjelmen. Lyden fejlede dog ikke noget! Ejeren har nu også taget konsekvensen og har bestilt en E92 M3 DCT istedet......[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Gå lige ud og vask din mund, ik' !! :) Jég er ikke på nogen måde farvet, men ovenstående kommentar er sgu for langt ude IMO Det mener jeg sgu helt seriøst og jeg er ikke farvet. 997S er klart en bedre køremaskine, men lækre Kabiner leveres i mine øjne stort set kun af Audi som standard. Men Porsche har da taget et mileskridt fremad med 997 i forhold til 996, som ligner en ældre corolla indvendigt:laugh: (men den kører rigtig godt:th2:) Dog vil jeg lige undtage Cayenne som er rigtig lækker!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Porsche styrer Det mener jeg sgu helt seriøst og jeg er ikke farvet..... (og en hel masse andet) Smag og behag er jo som sagt forskelligt -skal jeg liiige love for da !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Come on Mogens, du er jo Porsches svar på jehovas vidner hehe :D - de nyere porscher jeg har kigget ind i kabinen på, så sq kedelige ud - i forhold til den pris bilen koster. Der må jeg give PJKB ret - audis kabine ser mere lækker ud. Læg nu mærke til jeg skriver SER - har ikke kørt i en, eftersom jeg anyway ikke får råd til en hehe som pendlerbil anyway. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Når kabinen er så vigtig er det jo bare at købe den nye civic ( type r på billedet ) Den er klasser foran alt andet........:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Fordelen ved en Audi er at tingene ikke bliver kastet ind i kabinen som på en Civic...:D Hold da kæft et rumskib. Tilmed er den rasende grim, så har man ingen smag er det bare at købe....Når kabinen er så vigtig er det jo bare at købe den nye civic ( type r på billedet ) Den er klasser foran alt andet........:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2008 Fordelen ved en Audi er at tingene ikke bliver kastet ind i kabinen som på en Civic...:D Hold da kæft et rumskib. Tilmed er den rasende grim, så har man ingen smag er det bare at købe.... hmmm det kan der så være mange holdninger til.. Man kan også synes den er langt mere fremme designmæssigt ;)............. desuden ved enhver jo med en smule forstand på biler at honda ligger i toppen hvad angår kvalitet og kundetilfredshed bla. i klasserne ( Jazz, Civic, Accord )............ Men nej, det er ikke en tysker Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 hmmm det kan der så være mange holdninger til.. Man kan også synes den er langt mere fremme designmæssigt ;)............. desuden ved enhver jo med en smule forstand på biler at honda ligger i toppen hvad angår kvalitet og kundetilfredshed bla. i klasserne ( Jazz, Civic, Accord )............ Men nej, det er ikke en tysker Synes den ser meget frisk ud,men det er synd den er så langsom.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Nu var det et udgangspunkt, hvor jeg så havde checket op på mine udtalelse vha. nettet ("langt-på-literen", fora og lignende) Det var gas Mogens - du kan ta det En Audi V8 er nemlig sådan en her spand Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Helst ikke for meget "religiøst" sludder, tak!! Sikken en masse "religiøst sludder" der pludselig kom i tråden - men sådan er det jo lynhurtigt... ;) I mine øjne er der en ulempe ved Audi's S modeller, man ved (som regel, hvis man fratrækker S3), at der altid kommer en RS model, selvom S-modellerne er lækre (specielt S5 med B&O lydsystem osv. mums). Jeg vil stadig fastholde mit synspunkt med, at i den klasse (Porsche hører ikke til her), så laver Audi altså suverænt den bedste kabine. En tilsvarende BMW (som må være 335 coupé) er også en kanon bil. Jeg havde sikkert personligt haft en BMW, hvis ikke det lige var, at så snart jeg sætter mig ind i den, så er jeg ved at falde i søvn over kabinens spartanskhed og kedsomhed - bemærk, det er min holdning. Alene Idriven's viskelædder-skrueknap føles ulækker ;) Igen, design er altid en smagssag - en del vil synes det ene og en del det andet. Man bør altid vælge bil udfra sine egne synspunkter og meninger. Naturligvis kommer der en RS5: http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/erlkoenige/hxcms_article_514837_13987.hbs Der er en test af Audi S5/BMW 335 Coupé/MB CLK500 her: http://www.autobild.de/artikel/test-audi-s5_bmw-335i-coupe_mercedes-clk-500_525524.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Jeg har lige skiftet fra 996 til S4 for et par måneder siden, og den er super lækker den V8. Men den sluger benzin!!! Får ca 410-430 km på en tank, og gennemsnitsforbruget ligger vel på en 6-7 km/l. Derudover, så er S5'eren bare for fed i designet. Havde jeg ikke absolut ville have en cab, så havde S5 stået på ønskelisten også oppe i toppen. MEN!! Jeg savner fandme min 911'er :( Som altid, så er hestekræfter ikke lig hæstekræfter, og jeg føler mig seriøst devalueret i køreglæde. En familiebil med stor motor (selv hvis den har påklistret et RS mærke) er altså ikke en racerbil lige meget hvor meget i gider skrue hk i vejret på dem. Mht kabinen, så er Audi'en bare lækker. Et velfungerende navisystem, alt er gennemført. Men det er det altså også i en 997. Formålet er bare et andet og fungerer derfor også anderledes, men at kalde det lada niveau...... Til gengæld er Civic'en altså mega billig plastik. Har været ude at kigge på en til konen, men at røre på knapperne og fake alu-plastik - det holder altså ikke når man er vant til Porsche/Audi niveau..... Så kan de proppe nok så mange dimser og dutter ind. Anyways - køb den der S5. Det kommer til at koste kassen i benzin, men smil hvert sekund du kører i den. Og bagsædet er brugbart! Ikke mindst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Jeg vil stadig vove den påstand, at man ikke kan sammenligne en Porsche med en Audi S5 / BMW 3 coupé / MB CLK. Porschen er en sportsvogn og, der er dermed lagt op til helt andre ting, mens Audi-en, BMW-en og Mercedes'en er coupé'er, eller man kan måske kalde dem for mini GT-ere (altså gran tourer), hvor der er lægt vægt på lidt andre ting. Men stadig de er alle fede biler :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Jeg savner fandme min 911'er :( Som altid, så er hestekræfter ikke lig hæstekræfter, og jeg føler mig seriøst devalueret i køreglæde. Det er så dét, jeg mener - hvorfor købe en S5, når/hvis pengene rækker til en Porsche? Nuvel, folk skal nok prøve at eje een, før de føler sig overbeviste - OG jeg har haft en del "forskelligt" :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Mogens.............................. Det er sgu lige før jeg hellere vil ha' Jehovas Vidner til at banke på min dør, end diskutere Porsche med dig..... Naturligvis er du glad for din Porsche. Det kan jeg godt forstå.... Men at sammenligne en Porsche og en Audi S5, er ligesom at sammenligne en Porsche og en Ultima GTR..... Det er 2 forskellige biler og de kan forskellige ting. Den ene er dog væsentligt mere fleksibel og kan bruges til så meget andet end Porschen kan. Men du kan tage en test......Kør af færgen i Puttgarden og så er det først til Basel. Så vender i og kører hjem igen. Så kan jeg sige dig hvilken bil du skal skrues ud af og hvilken en du selv kan stige ud af.... Netop det kendetegner en "grand tourer" og Audi'en er en sådan....Det er Porschen ikke. Den er mere mind'et til bane og showoff! Beklager, men sådan ser jeg lidt på folk der kører Porsche..... Jeg synes faktisk ikke en Porsche er særlig maskulin. Svarer lidt til at gå i lyserød skjorte... Det er smart, men sender ikke de rigtige signaler, hvis du forstår.....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Mogens.............................. Det er sgu lige før jeg hellere vil ha' Jehovas Vidner til at banke på min dør, end diskutere Porsche med dig..... Naturligvis er du glad for din Porsche. Det kan jeg godt forstå.... Men at sammenligne en Porsche og en Audi S5, er ligesom at sammenligne en Porsche og en Ultima GTR..... Det er 2 forskellige biler og de kan forskellige ting. Den ene er dog væsentligt mere fleksibel og kan bruges til så meget andet end Porschen kan. Men du kan tage en test......Kør af færgen i Puttgarden og så er det først til Basel. Så vender i og kører hjem igen. Så kan jeg sige dig hvilken bil du skal skrues ud af og hvilken en du selv kan stige ud af.... Netop det kendetegner en "grand tourer" og Audi'en er en sådan....Det er Porschen ikke. Den er mere mind'et til bane og showoff! Beklager, men sådan ser jeg lidt på folk der kører Porsche..... Jeg synes faktisk ikke en Porsche er særlig maskulin. Svarer lidt til at gå i lyserød skjorte... Det er smart, men sender ikke de rigtige signaler, hvis du forstår.....:) Der står jeg sku af..:):) Vi körte 900 km hjem fra Ringen med den lille bag i og det var ingen problem .. Men der er mange der synes man er for smart når man har en Porsche,vi bruger også vores på bane så jeg er nok ikke den rette at spörge... Hvis man så ikke er-gider köre på bane havde jeg nu nok taget en S5... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Jeg har tidligere pendlet i både den nye og gamle S6 med hhv. V10 og V8 motor, og hvis du er bekymret for brændstoføkonomi er det IKKE biler i den "klasse" du skal købe - du vil blive slemt skuffet. Uanset om du kører pænt eller grimt, skal du ikke regne med meget mere end 6-7 km/l. Min nuværende BMW 335 derimod kan sagtens snige sig op på 12 km/l på langture, hvis man kører forholdsvis pænt - og den kan sagtens følge med Audis S-modeller. Hvis man kan leve med BMWs design, I-drive og image er en 335 coupe IMO en langt bedre bil end en S5 - og så fås den med automatgear, det gør S5 ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Mogens.............................. Det er sgu lige før jeg hellere vil ha' Jehovas Vidner til at banke på min dør, end diskutere Porsche med dig..... loooooooooooooool :) men pas nu på hvad du ønsker dig - de er før set snige rundt ude i Hököpinge-ghettoen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2008 Hvis man kan leve med BMWs design' date=' I-drive og image er en 335 coupe IMO en langt bedre bil end en S5[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Brændstofsøkonomi Jeg tror S5 kommer til at køre lidt længere i mit tilfælde end 6-7 km/l...........Har 70 km til job og ca 65 er motorvej,hvor jeg kører i myldretid, men ej i kø! Thomas: Tror at cabér generalt kører lidt kortere på literen Har budgetteret med at kører 7-9 km/l, men det har ikke afgørende betydning, da jeg har firmabetalt benzinkort og dermed er udgiften reelt kun det halve for mig! Porsche-fans: 997 og specielt S koster 40-50% mere, men er mest udelukket, da bilen ikke er praktisk. Vil have reelle bagsæder og et reelt bagerum. På S5 kan man endda lægge bagsæder ned og så kan der nærmest ligge 2 mennesker på langs:laugh: RS5: Den bliver VÆSENTLIG dyrere. Se bare prisforskel på S4 og RS4, specielt brugte avantér. Desuden er 354HK fint for mig, da jeg ikke søger noget ekstremt. Det er nok til at rykke for 99,5% biler med danske nummerplader:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Porsche-fans: 997 og specielt S koster 40-50% mere, men er mest udelukket, da bilen ikke er praktisk. Vil have reelle bagsæder og et reelt bagerum. På S5 kan man endda lægge bagsæder ned og så kan der nærmest ligge 2 mennesker på langs:laugh: Køw den Audi ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Køw den Audi ;) I WILL!! Men kan ikke finde ud hvilken farve det skal være??? Normalt er jeg ikke til rød, men BRILLIANTRØD til S5 er satans flot og med et par sorte fælge syntes jeg den er ret sprød......Men er også vild med hvid. Gider ikke sort, silver og nok heller ikke grå, selvom den er flot med røde sæder!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 I WILL!! Men kan ikke finde ud hvilken farve det skal være??? Normalt er jeg ikke til rød, men BRILLIANTRØD til S5 er satans flot og med et par sorte fælge syntes jeg den er ret sprød......Men er også vild med hvid. Gider ikke sort, silver og nok heller ikke grå, selvom den er flot med røde sæder!! Der holder en rød M6 med sort panorametag i vor garage (måske samme røde farve?), og det er nok det grimmeste, der er set i nyere tid (siger alle) Jég ville vælge en hvid med rødt læder... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites