dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 undskyld junior' date=' men en M5/M6 koster langt over det dobbelte at holde kørende..........SÅ ja selvfølgelig vil jeg også hellere have dem, men sammenlign lige bananer med bananer inden du skriver løs om dine ønsker:)[/quote'] Det var derfor jeg skrev 550i/650i senior... så prøv lige at læse OG forstå inden du åbner op næste gang. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Det var derfor jeg skrev 550i/650i senior... så prøv lige at læse OG forstå inden du åbner op næste gang. 550 = Outdated design, ny på vej, kan overhoved ikke sammenlignes med S5 650 = En af mine venner har netop købt 650 cab for 1mio SEK, fed øse men også meget dyrere Der er også nogle som har foreslået Alpina, men er ikke interesseret i "speciel-biler" og SLET ikke BMW´s 5-serie........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 550 = Outdated design, ny på vej, kan overhoved ikke sammenlignes med S5 650 = En af mine venner har netop købt 650 cab for 1mio SEK, fed øse men også meget dyrere Der er også nogle som har foreslået Alpina, men er ikke interesseret i "speciel-biler" og SLET ikke BMW´s 5-serie........ Outdated.... okay! Held og lykke med Audien Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Outdated.... okay! Sikkert fordi der er rygter om en ny model... Held og lykke med Audien Ja, den er vist dér :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Sikkert fordi der er rygter om en ny model... Motorprogrammet blev faceliftet i 2008........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Motorprogrammet blev faceliftet i 2008........ Præcis.......Jeg (og det er min personlige holdning) gider ikke bruge 500.000+ på en bil med et design der blev lanceret for 4 år siden!! jeg syntes det fedt at kører i noget jeg selv kan lide (først og fremmest) og noget som er nyt og opsigtsvækkende og disse krav opfylder S5 til fulde, specielt fordi den fås til under 500.000!! M6 og 997 er da langt federe og kører langt bedre, men der taler vi bare en helt anden priskategori!! Så INGEN religiøse udladninger herfra! PS: Held og lykke med Golfén du leder efter, den passer meget godt til din alder;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 17, 2008 Super alternativ... Jeg (og det er min personlige holdning) gider ikke bruge 500.000+ på en bil med et design der blev lanceret for 4 år siden!! Som tidligere GLAD ejer af Opel Omega 3000 24V må jeg liiige kaste følgende bilalternative ind i debatten :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Præcis.......Jeg (og det er min personlige holdning) gider ikke bruge 500.000+ på en bil med et design der blev lanceret for 4 år siden!! jeg syntes det fedt at kører i noget jeg selv kan lide (først og fremmest) og noget som er nyt og opsigtsvækkende og disse krav opfylder S5 til fulde, specielt fordi den fås til under 500.000!! M6 og 997 er da langt federe og kører langt bedre, men der taler vi bare en helt anden priskategori!! Så INGEN religiøse udladninger herfra! PS: Held og lykke med Golfén du leder efter, den passer meget godt til din alder;) Nu koster 550i også LANGT under 500.000 kr. Men undskyld forslaget http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=76221700&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&siteId=GERMANY&features=PARKING_SENSORS&features=LEATHER_SEATS&features=NAVIGATION_SYSTEM&features=XENON_HEADLIGHTS&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Nu koster 550i også LANGT under 500.000 kr. Men undskyld forslaget http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=76221700&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&siteId=GERMANY&features=PARKING_SENSORS&features=LEATHER_SEATS&features=NAVIGATION_SYSTEM&features=XENON_HEADLIGHTS&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=〈=de&pageNumber=1 Nu er ovenstående en 2006-er. Vi ved jo ikke, om den S5 er spritny. En tilsvarende 550i fra 2008 koster en del mere end, den du har fundet. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vnnvcbxkyy2u ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Nu er ovenstående en 2006-er. Vi ved jo ikke, om den S5 er spritny. En tilsvarende 550i fra 2008 koster en del mere end, den du har fundet. http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vnnvcbxkyy2u ;) Korrekt... Stadig holder vi os på 500.000 kr. grænsen! Jeg synes bare senioren skal købe en S5, som han selv foreslog for flere sider siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Korrekt... Stadig holder vi os på 500.000 kr. grænsen! Jeg synes bare senioren skal købe en S5, som han selv foreslog for flere sider siden. Det gør senioren også.......Forstår iøvrigt ikke hvorfor du foreslår en limosinebil istedet for en coupe/sportsbil som jeg er ude efter!! S5 skal sammenlignes med M3 coupe eller 6-serien........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Det gør senioren også.......Forstår iøvrigt ikke hvorfor du foreslår en limosinebil istedet for en coupe/sportsbil som jeg er ude efter!! S5 skal sammenlignes med M3 coupe eller 6-serien........ ...eller en 335 - eksempelvis som denne: http://www.blocket.se/vi/17839692.htm?ca=23_11_s :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 ...eller en 335 - eksempelvis som denne: http://www.blocket.se/vi/17839692.htm?ca=23_11_s :) Hvad skal du så have i stedet for Hr. Simpson? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Hvad skal du så have i stedet for Hr. Simpson? http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14584 ...tror jeg... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=14584 ...tror jeg... :) Ah ja doh - naturligvis. Tror lige min alzheimer light slog til Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 18, 2008 Det gør senioren også.......Forstår iøvrigt ikke hvorfor du foreslår en limosinebil istedet for en coupe/sportsbil som jeg er ude efter!! S5 skal sammenlignes med M3 coupe eller 6-serien........ Haha, du bliver ved med at rode i det! Nu sagde jeg 550i/650i... undskyld jeg linkede til en 5'er... gsus Nevermind. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Synes den ser meget frisk ud' date='men det er synd den er så langsom..[/quote'] Hov forresten Peter..... Kan du ikke lige uddybe hvor grænsen for hurtig og langsom går ? Det kunne være ret så interessant :D PS. Det var civic type r der blev skrevet om Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Hov forresten Peter..... Kan du ikke lige uddybe hvor grænsen for hurtig og langsom går ? Det er vist så individuelt, som noget overhovedet kan være. Det kunne være ret så interessant :D PS. Det var civic type r der blev skrevet om Hmm.... i min verden (pt) er alt under 7 sek 0-100 og under 15 sek 1/4 mile "hurtigt". Dengang (2005) jeg købte vores 530d'er (8,3 sek 0-100), syntes jeg, dén var "hurtig", men det billede har sidenhen ændret sig. :) Og alt under 5 sek er sgu en raket. :D Igen kommer det hele vel også lidt an på hvilken klasse, bilen befinder sig i, og hvilke forventninger man har til netop den klasse af biler. Type-R er altså (IMO) i sin klasse ved at sakke lidt agterud sammenlignet med de nærmeste konkurrenter i klassen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Det er vist så individuelt, som noget overhovedet kan være. Hmm.... i min verden (pt) er alt under 7 sek 0-100 og under 15 sek 1/4 mile "hurtigt". Dengang (2005) jeg købte vores 530d'er (8,3 sek 0-100), syntes jeg, dén var "hurtig", men det billede har sidenhen ændret sig. :) Og alt under 5 sek er sgu en raket. :D Igen kommer det hele vel også lidt an på hvilken klasse, bilen befinder sig i, og hvilke forventninger man har til netop den klasse af biler. Type-R er altså (IMO) i sin klasse ved at sakke lidt agterud sammenlignet med de nærmeste konkurrenter i klassen. Hvordan er den ved at sakke agterud sammenlignet med bla Golf GTI, Mazda 3MPS, Leon FR og Cupra, Focus st osv.... ? Kabinen får de andre til at se gammeldags ud, 2.0 motor uden turbo er da meget mere underholdende, den er født med alarm, 2 zoners klima, regnsensor, 6 højt, cruise control, xenon lygter, 18" osv. koster 240.000 ( med mindre man vælger den helt skrabede model som faktisk ingen gør.. ) Men det er vel også individuelt, de mener fx den er klar vinder her http://www.automotorsport.se/biltester/2007/0716/071603.pdf sammenlignet med konkurrenterne når det drejer som om banekørsel/sjov hvilket det vel drejer sig om i GTI klassen eller hur ? Desuden får man et bilmærke som er i toppen hvad angår teknik, specielt motor og transmission mæssigt... Lidt mere her.... http://www.youtube.com/watch?v=Yd3gDNqtFI4 Men vi behøver jo ikke være enige om biler, selvom dette forum er forurenet af tysk bilos, som jeg forgæves prøver at rense lidt ud i Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Hvordan er den ved at sakke agterud sammenlignet med bla Golf GTI, Mazda 3MPS, Leon FR og Cupra, Focus st osv.... ? Kabinen får de andre til at se gammeldags ud, 2.0 motor uden turbo er da meget mere underholdende, den er født med alarm, regnsensor, 6 højt, cruise control, xenon lygter, 18" osv. koster 240.000 ( med mindre man vælger den helt skrabede model som faktisk ingen gør.. ) Men det er vel også individuelt, de mener fx den er klar vinder her http://www.automotorsport.se/biltester/2007/0716/071603.pdf sammenlignet med konkurrenterne når det drejer som om banekørsel/sjov hvilket det vel drejer sig om i GTI klassen eller hur ? Desuden får man et bilmærke som er i toppen hvad angår teknik, specielt motor og transmission mæssigt... Men vi behøver jo ikke være enige om biler, selvom dette forum er forurenet af tysk bilos, som jeg forgæves prøver at rense lidt ud i Den er den næst-langsommeste på banen i din test der. De måler samtidigt 0-100 på Civic'en til 7.1 (den er opgivet til 6.6!!!) Her taber den til Megae og Leon. Her måler de også 0-100 på 7.3 http://www.autobild.de/artikel/civic-type-r-_-megane-sport-_-leon-cupra-r_45677.html Derudover tror jeg personligt, at der er mange, som ikke umiddelbart synes, at det, at den skal helt op på 7800 o/min for at yde max er så fedt til hverdag. Min kollega har en sådan én i rød, og han synes ikke den virker så hurtig heller. Han kan presse den på lidt over 10 på literen ved normal kørsel (inkl. en del motorvej). Men, man får meget for pengene, hvis man kan leve med designet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Den er den næst-langsommeste på banen i din test der. De måler samtidigt 0-100 på Civic'en til 7.1 (den er opgivet til 6.6!!!) Her taber den til Megae og Leon. Her måler de også 0-100 på 7.3 http://www.autobild.de/artikel/civic-type-r-_-megane-sport-_-leon-cupra-r_45677.html Derudover tror jeg personligt, at der er mange, som ikke umiddelbart synes, at det, at den skal helt op på 7800 o/min for at yde max er så fedt til hverdag. Min kollega har en sådan én i rød, og han synes ikke den virker så hurtig heller. Han kan presse den på lidt over 10 på literen ved normal kørsel (inkl. en del motorvej). Men, man får meget for pengene, hvis man kan leve med designet. Nej man får ikke det moment som en turbo har, den skal have mange omdr. hvilket er en smagssag ( derfor behøver man nu ikke som med alle andre biler at trække op på max effekt før der kan ydes lidt ;-), det er ikke den hurtigste fra 0-100, men vi taler jo om underholdningsværdi, og om hvordan den er bagud i forhold til konkurrenterne ?? Det er jo heller ikke nogen hemmelighed at alle er glade for "den almindelige civic 1.8 eller 2.2", og den er jo egentlig foran konkurrenterne Den er anderledes end de andre, men personligt synes jeg motoren,lyden, opsætningen, kabinen, udstyret og køreglæden bringer et stort smil frem på mine smukke unge læber :-D Omdrejninger er race, Moment er cruise ... ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Her taber den til Megae og Leon. Her måler de også 0-100 på 7.3 http://www.autobild.de/artikel/civic-type-r-_-megane-sport-_-leon-cupra-r_45677.html . Ja alle de test er et godt eksempel på hvordan vi alle sammen heldigvis er så forskellige... Her vælger manden jo type r med 200 HK istedet for Cupraen med 240...... http://ekstrabladet.tv/nyheder/indland/article430337.ece ( selvom han arbejder for ekstrabladet, har han jo stadig en holdning til tingene ;-) Der her er desuden mere interessant mht tider.... Nürburgring: 8:47 Honda Civic Type-R Horst von Saurma Sport Auto 8:49 Volkswagen Golf R32 Sport Auto 8:51 Ford Focus ST Sport Auto 8:53 Volkswagen Golf GTI DSG MK5 Sport Auto 8:54 Vauxhall Corsa VXR Sport Auto 9:05 Ford Focus RS Sport Auto Så må jeg hellere lade være med at ødelægger denne Audi S5 tråd mere, og ønsker alle en god weekend.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
GULVmanden 10 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Min nuværende BMW 335 derimod kan sagtens snige sig op på 12 km/l på langture, hvis man kører forholdsvis pænt - og den kan sagtens følge med Audis S-modeller. Hvis man kan leve med BMWs design, I-drive og image er en 335 coupe IMO en langt bedre bil end en S5 - og så fås den med automatgear, det gør S5 ikke. Er det en N54 du har i?? hehe... min ligger på omkring 12.9 - 13.7 km/l ved 103 km/t :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret September 19, 2008 Der her er desuden mere interessant mht tider.... Nürburgring: 8:47 Honda Civic Type-R Horst von Saurma Sport Auto 8:49 Volkswagen Golf R32 Sport Auto 8:51 Ford Focus ST Sport Auto 8:53 Volkswagen Golf GTI DSG MK5 Sport Auto 8:54 Vauxhall Corsa VXR Sport Auto 9:05 Ford Focus RS Sport Auto Astra OPC og Focus ST har begge gjort det på 8:35 :th2: Så må jeg hellere lade være med at ødelægger denne Audi S5 tråd mere' date=' og ønsker alle en god weekend....[/quote'] Ditto herfra. ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Plesner 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2008 Audi S5'eren er helt sikkert en fed bil. Problemet i forhold til Porsche er som med alle andre almindelige biler i forhold til Porsche når du kvart i lukketid prøver på at imponere en af de resterende tøser på crazy daisy. fyr: ....jamen jeg bor da i sverige tøs: Nå, jamen så har du vel en fed bil? fyr: Tja jeg har da en Audi S5 tøs: Nå en audi, ja det er da en fin bil. fyr: Ja det er da ikke så ringe endda, du kender godt S5'eren ik? tøs: Ehh, jo min onkel har også en audi stationcar, så jeg kender godt audi mærket fyr: ja, jamen det her er jo en S klasse, altså S for sport du ved!!? tøs: (Fjern i blikket) OK, ja min onkel siger også at hans har sportsaffjedring.. fyr: Ja altså det er den der 2 dørs version du ved der ligner en sportsvogn tøs: (Stadig fjern i blikket - kikker nu søgende rundt efter hendes veninde) OK - hva så, er du så også revisor??? fyr: (Indser at løbet er kørt og de 400 kroner på drinks er tabt), jamen....... Med Porsche er model og årgang fuldstændig ligegyldig - det er bare at vise nøglen... :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites