Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Jég ville vælge en hvid med rødt læder... Hvilket bordel er det du er pimp for?? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Har budgetteret med at kører 7-9 km/l, men det har ikke afgørende betydning, da jeg har firmabetalt benzinkort og dermed er udgiften reelt kun det halve for mig! OT: Hvordan er det konstrueret så det "holder" skattemæssigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mickiii 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Har budgetteret med at kører 7-9 km/l, men det har ikke afgørende betydning, da jeg har firmabetalt benzinkort og dermed er udgiften reelt kun det halve for mig! Så mister du vel alle rettigheder til befordringsfradrag, samt særligt brotillæg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Andreas- AutoPerformance 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Mogens.............................. Det er sgu lige før jeg hellere vil ha' Jehovas Vidner til at banke på min dør, end diskutere Porsche med dig..... Naturligvis er du glad for din Porsche. Det kan jeg godt forstå.... Men at sammenligne en Porsche og en Audi S5, er ligesom at sammenligne en Porsche og en Ultima GTR..... Det er 2 forskellige biler og de kan forskellige ting. Den ene er dog væsentligt mere fleksibel og kan bruges til så meget andet end Porschen kan. Men du kan tage en test......Kør af færgen i Puttgarden og så er det først til Basel. Så vender i og kører hjem igen. Så kan jeg sige dig hvilken bil du skal skrues ud af og hvilken en du selv kan stige ud af.... Netop det kendetegner en "grand tourer" og Audi'en er en sådan....Det er Porschen ikke. Den er mere mind'et til bane og showoff! Beklager, men sådan ser jeg lidt på folk der kører Porsche..... Jeg synes faktisk ikke en Porsche er særlig maskulin. Svarer lidt til at gå i lyserød skjorte... Det er smart, men sender ikke de rigtige signaler, hvis du forstår.....:) Håller helt med !! Har haft många Porschar och det är helt klart underbara bilar, men som bruks/pendlarbil är det en katastrof, dålig komfort och vägljud som överröstar det bästa BOSE system... Bytte min senaste till en S8:a och det var en underbar känsla. Skall man äga en Porsche (eller Ferrari/Lambo etc) så måste man ha en bil till som också erbjuder komfort, eller så är det kanske beroende på att man fyller 40 nästa år :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Mogens.............................. Det er sgu lige før jeg hellere vil ha' Jehovas Vidner til at banke på min dør, end diskutere Porsche med dig..... Naturligvis er du glad for din Porsche. Det kan jeg godt forstå.... Men at sammenligne en Porsche og en Audi S5, er ligesom at sammenligne en Porsche og en Ultima GTR..... Det er 2 forskellige biler og de kan forskellige ting. Den ene er dog væsentligt mere fleksibel og kan bruges til så meget andet end Porschen kan. Men du kan tage en test......Kør af færgen i Puttgarden og så er det først til Basel. Så vender i og kører hjem igen. Så kan jeg sige dig hvilken bil du skal skrues ud af og hvilken en du selv kan stige ud af.... Netop det kendetegner en "grand tourer" og Audi'en er en sådan....Det er Porschen ikke. Den er mere mind'et til bane og showoff! Beklager, men sådan ser jeg lidt på folk der kører Porsche..... Jeg synes faktisk ikke en Porsche er særlig maskulin. Svarer lidt til at gå i lyserød skjorte... Det er smart, men sender ikke de rigtige signaler, hvis du forstår.....:) Tror det kommer MEGET an på hvem man er og hvordan man er bygget. Hvis man er en stor dreng vil jeg give dig ret. Hvis man er normalt bygget som jeg med 180cm og 75 kg, så sidder man altså HELT perfekt i en Porsche. Selv efter en tur på 1.400 km + har man ikke ondt i ryggen eller andre dele af kroppen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Jeg er ikke helt bette.......Hverken i højden, bredden og i omfang......:D Nok derfor pygmæ biler ikke tiltaler mig....:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Jeg er ikke helt bette.......Hverken i højden, bredden og i omfang......:D Nok derfor pygmæ biler ikke tiltaler mig....:D Jeg er 2 meter høj og vejer 110 kg - vi har netop overstået vores sommerferie på 5.800 km i vores Porsche 996 turbo. Hverken jeg eller min kone er på nogen måde mærket af køreturen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Så er der jo nok noget om det, med at bredden har noget at sige! Der er det klart af flade sæder er mest behagelige. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Tror det kommer MEGET an på hvem man er og hvordan man er bygget. Hvis man er en stor dreng vil jeg give dig ret. Hvis man er normalt bygget som jeg med 180cm og 75 kg, så sidder man altså HELT perfekt i en Porsche. Selv efter en tur på 1.400 km + har man ikke ondt i ryggen eller andre dele af kroppen. Yep eller 183cm og 76 kg som mig, passer perfekt i en Boxster. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Hvis man kan leve med BMWs design' date=' I-drive og image er en 335 coupe IMO en langt bedre bil end en S5 - og så fås den med automatgear, det gør S5 ikke.[/quote'] Audi S5 fås med automatgear. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Audi S5 fås med automatgear. Nå, men så vil jeg da have en... :D Har bare aldrig set nogle brugte med tiptronic... (men jeg har nu heller ikke ledt...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 I WILL!! Men kan ikke finde ud hvilken farve det skal være??? Normalt er jeg ikke til rød, men BRILLIANTRØD til S5 er satans flot og med et par sorte fælge syntes jeg den er ret sprød......Men er også vild med hvid. Gider ikke sort, silver og nok heller ikke grå, selvom den er flot med røde sæder!! Som Mogens siger, så er hvid en fed farve til en S5, man ser dog tendenser til, at hvid er på vej ud som modefarve, men det skal man ikke se på, hvis det er den farve, man vil have! Men røde sæder, ej det er for "klamt" IMO, ligesom rød som bilfarve har aldrig tiltalt mig heller. Hvis den skal være rigtig pimp, så køber du den i sort og har hvide sæder I Audi termer hedder den røde farve, som du har tænkt på Granatrød (pearl effekt). Et alternativ kunne være Sprintblå pearleffekt, den lidt koboltblå agtige farve ser man ikke mange biler af. Men jeg ville dog se den live inden. Her er en S5 i en anden blå farve (gætter på det er dyphavsblå pearl effekt) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=75705529&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=30&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLUE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=〈=de&tabNumber=2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Her er en S5 i en anden blå farve (gætter på det er dyphavsblå pearl effekt) http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=75705529&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=30&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLUE&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=〈=de&tabNumber=2 Homer... Den her jeg viste før, har da automatgear. Der er 8 andre til salg med automatgear på Mobile (som har kørt mere end 5.000 km). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Off topic Puha! De er sk* da dyre de S5'ere der!..... kan man få meget bil for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Puha! De er sk* da dyre de S5'ere der!..... kan man få meget bil for. Det var så dét, jeg prøvede at "sige" før. Nuvel - jeg havde nok valgt en Alpina, når nu bagsæderne skal anvendes... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Det var så dét, jeg prøvede at "sige" før. Nuvel - jeg havde nok valgt en Alpina, når nu bagsæderne skal anvendes... Jeg havde nok valgt en M5 eller M6... eller tilsvarende 550/650 for at spare lidt klejner. De fåes også som Alpina modeller hvis man vil helt frem i skoene. Meget mere bil, meget færre penge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PJKB 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Nå' date=' men så vil jeg da have en... :D Har bare aldrig set nogle brugte med tiptronic... (men jeg har nu heller ikke ledt...)[/quote'] Desværre er det ikke TipTronic S (DSG/PDK).........Der er 9 mdr. leveringstid på automat og 4 mdr på manuel! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Jeg har fået et godt tilbud på en Audi S5, som jeg mener er noget af det mest optimale man kan få, når man er pendler og gerne vil have noget prestige, praktisk, race, komfort, økonomi........ Men nu kaster jeg lige bolden op til jer og nogle for og imod´s!! Her er en sammenlignende testift. BMW - Audi'en opleves at mangle kræfter ! www.teknikensvarld.se/documents/audi/s5-bmw-m3/index.xml Selvstændig test: www.teknikensvarld.se/provkorningar/audi_1/s5/index.xml Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 loooooooooooooool :) Ja, det er til at brække sig af grin over :) "Teknikkens verden" skriver imidlertid følgende, som jeg vil afslutte "religiøsiteten" med: Porsche 911 Turbo (997) Antalet supersportbilar byggda för att tåla åretruntbruk med slask, salt och skitväder är tämligen begränsat. 911 Turbo är ett mycket imponerande bygge enda ner på detaljnivå. Kvalitetskänslan är överväldigande. Kompromisslös men ändå användarvänlig och med långa serviceintervaller. Kanske världens häftigaste bruksbil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Her er en sammenlignende testift. BMW - Audi'en opleves at mangle kræfter ! www.teknikensvarld.se/documents/audi/s5-bmw-m3/index.xml Selvstændig test: www.teknikensvarld.se/provkorningar/audi_1/s5/index.xml Hvis det er helt rigtigt bør man vel sammenligne den kommende RS5 mod M3. Men klart, Audien har 66 hk færre end M3, men er alligevel kun 0,3 sekund langsommere til 100 end M3 (som iøvrigt selv har fået kommentarer for at være "for langsom"). Derudover kan man læse følgende: KOMMENTAR BMW ligger över Audi i reservdelspriser, särskilt kopplingen visar sig vara dubbla kostnaden. Även en (xenon)strålkastare är betydligt dyrare hos BMW M3. KOMMENTAR Milkostnaden utslaget över de tre första åren visar att Audi är billigare än BMW. Sämre andrahandsvärde och högre verklig förbrukning bidrar till kostnadsökningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 14, 2008 Sikkert sagt af en mand med samme religiøse holdning til Porsche som dig selv Mogens...:D Ja, det er til at brække sig af grin over :) "Teknikkens verden" skriver imidlertid følgende, som jeg vil afslutte "religiøsiteten" med: Porsche 911 Turbo (997) Antalet supersportbilar byggda för att tåla åretruntbruk med slask, salt och skitväder är tämligen begränsat. 911 Turbo är ett mycket imponerande bygge enda ner på detaljnivå. Kvalitetskänslan är överväldigande. Kompromisslös men ändå användarvänlig och med långa serviceintervaller. Kanske världens häftigaste bruksbil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Alle har jo sin egen smag... (bare en test om debatten virker igen) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Sikkert sagt af en mand med samme religiøse holdning til Porsche som dig selv Mogens...:D Svært at hamle op med Audi, i en Audi-debat. Jeg synes dog, anytime, at BMW gør det bedre på alle punkter. Jeg synes i skal lægge våbnene. Det er tydeligt at mærke, at du Buddha brænder for Audi, og Mogens for Porsche..:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Jeg brænder absolut ikke for Audi...... Jeg kunne ha bygget den bedre selv. Dog er det klart det bedste kompromis imellem sport og komfort..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2008 Jeg brænder absolut ikke for Audi... "Okay"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites